[Gbit LAN] Maximaal 20Mb/s?

Pagina: 1
Acties:

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 23:04
Hey guys,

Ik probeer met een collega van me al voor de zoveelste keer 2 pc's in een gigabit netwerkje te zetten. :Z

Eerst hebben we allebei een E-Tech gigabit LAN kaartje geprobeerd met een TP-LINK TL SG 1008 Gigabit switch, hiermee haalden we maximaal iets van 18Mb/s.
We dachten dus dat het aan de E-Tech kaartjes lag, en dus hebben we het opgegeven... ;(

Nu proberen we het met allebei een gigabit LAN onboard. O-)

Ik heb een Asus A8N-SLI Deluxe, en heb dus 2 NIC's: NVIDIA nForce Gigabit Networking Controller & Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller. (Beide NIC's heb ik geprobeerd...)
M'n collega heeft een Asus P4C800 Deluxe met een 3Com Gigabit LOM (3C940).

We hebben allebei een Samsung SpinPoint P80, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB), die van mij doet 50Mb/s en die van mijn collega 60Mb/s.

Toch halen we weer niet meer dan 20Mb/s, het maakt dus niet uit wat voor kaartjes we gebruiken, dus ligt het aan iets anders.
We dachten eerst dat het misschien aan FlashFXP of Serv-U zou liggen, omdat we het daarmee kopieërden, maar met bijvoorbeeld Windows Verkenner kopieren, komen we ook niet boven de 20Mb/s uit... |:(

Onze LAN Verbindings icoontjes in de taskbar geven wel aan dat we een gigabit verbinding hebben.

We hebben ook al geprobeerd om de router (Linksys WRT54G) los te koppelen, en dus alleen gebruik te maken van de switch, om zo uit te sluiten dat ie stiekem toch over de router gaat.
Helaas weer niet sneller dan 20Mb/s.

We hebben ook geprobeerd om de netwerkaart in te stellen zodat ie handmatig op 1000mbit Full Duplex staat, maar dit mocht ook niet baten.

We hebben toch wel aardig wat geprobeerd dacht ik zo 8)7
Is er dan misschien toch nog een andere instelling die we over het hoofd zien waardoor het niet werkt?

Alvast bedankt _/-\o_

iRacing Profiel

• Game-Freak
We hebben het gister nog ff met een crosskabel geprobeerd, hier haalden we 30kb/s mee, maar helaas nog steeds geen 50kb/s ofzo.
Omdat er dus geen gebruik van een switch e.d. is gemaakt, denk ik eigenlijk dat het een instelling van Windows is, want iets anders kan ik me niet bedenken eigenlijk... :?

iRacing Profiel

Verwijderd

Probeer eens van een RAM-Disk naar een RAM-Disk, sluit je je hardeschijven helemaal uit.

Verwijderd

Is je switch wel 1 Gb? Linksys WRT54G is volgens mij 100 Mbit...

[edit]
Ah, niet goed gelezen... in de tweede post van de TS staat dat er geen switch wordt gebruikt.
Brengt me op de kabel. Wat voor categorie kabel gebruik je? CAT5E?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 12:27 ]

Verwijderd

waarom een switch? doe gewoon met cross kabel weet je zkr dat het nie aan je switch ligt

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Kijk even of je jumbo-frames kunt gebruiken. Verder is 20 MB/s behoorlijk OK hoor voor dit soort verbindingen. Je kunt even met Netio op je localhost checken wat je I/O transfer is. Zal me niet verbazen als je niet veel hoger komt.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:07

sphere

Debian abuser

Hij haalt niet eens 100Mbit met een crosskabel. Je hebt wel gelijk, maar ik denk dat de kern van zijn probleem toch ergens anders ligt. Als hij het met een crosskabel aan de gang heeft, kan hij altijd nog een fatsoenlijke switch kopen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Game-Freak
Voor degene die nog een beetje slaperig zijn... :)

In de eerste post staat dat we het met een Gigabit Switch hebben geprobeerd (TP-LINK TL-SG 1008) en in de 2e post staat dat we het gisteren ook nog met een crosskabel hebben geprobeerd, hiermee halen we dus 30MB/s...

En ik gebruik CAT5E kabel...

iRacing Profiel

Verwijderd

Game-Freak schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:26:
Voor degene die nog een beetje slaperig zijn... :)

In de eerste post staat dat we het met een Gigabit Switch hebben geprobeerd (TP-LINK TL-SG 1008) en in de 2e post staat dat we het gisteren ook nog met een crosskabel hebben geprobeerd, hiermee halen we dus 30MB/s...

En ik gebruik CAT5E kabel...
CAT5E....

Ik geloof dat je voor een 1Gbit verbinding CAT6E kabel nodig hebt... :) (Correct me if i'm wrong)

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
cat 5e is voldoende

• ttts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 14:43
Ja cat5e is voldoende
ik zou zoals al gezegt gebruik maken van een ramdisk want kan zijn dat uw hd'kes ni sneller kunnen

Bestaat ook een programma voor om de snelheid tussen twee pc te testen zonder da de hd er aan te pas komen maar kan niet meer op de naam komen (zoek meschien eens op google)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:04:
[...]

CAT5E....

Ik geloof dat je voor een 1Gbit verbinding CAT6E kabel nodig hebt... :) (Correct me if i'm wrong)
Met 6E kun je zelfs tot 10Gbit :)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
ttts schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:09:
Ja cat5e is voldoende
ik zou zoals al gezegt gebruik maken van een ramdisk want kan zijn dat uw hd'kes ni sneller kunnen

Bestaat ook een programma voor om de snelheid tussen twee pc te testen zonder da de hd er aan te pas komen maar kan niet meer op de naam komen (zoek meschien eens op google)
Dat programma is netio, hier de link [google=netio123] de 4e result.

Ik ben ook al een tijdje bezig met gigabit, alleen ik heb een probleem met samba. Tussen 2 windows pc's haal ik 45 MB/s met hdd's en met netio haal ik 115 MB/s. Dit moet je maar ff testen met netio, dan weet je of je de bekabeling, de switch en de netwerkkaarten kunt uitsluiten.

Edit: ik gebruik van pc1 naar pc2 een stuk van 15 meter cat 5 kabel, en nog 2 stukken cat5e, dus de bekabeling is meestal wel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door jealma op 31-07-2005 14:25 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:07

sphere

Debian abuser

jealma schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:24:
[...]

Dat programma is netio, hier de link [google=netio123] de 4e result.

Ik ben ook al een tijdje bezig met gigabit, alleen ik heb een probleem met samba. Tussen 2 windows pc's haal ik 45 MB/s met hdd's en met netio haal ik 115 MB/s. Dit moet je maar ff testen met netio, dan weet je of je de bekabeling, de switch en de netwerkkaarten kunt uitsluiten.

Edit: ik gebruik van pc1 naar pc2 een stuk van 15 meter cat 5 kabel, en nog 2 stukken cat5e, dus de bekabeling is meestal wel goed.
Wat voor hardware gebruik jij?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
sphere schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:26:
[...]

Wat voor hardware gebruik jij?
mijn hardware:

Switch is een 3Com Office Connect 8 poorts gigabit switch.
PC1 is een AMD64 met een MSI K8N Neo 2 mobo
PC2 is een AMD64 met een MSI K8N Neo 2 mobo

Zowel PC1 als PC2 zijn via de onboard nforce network controller met de switch verbonden. Niks speciaals dus. PC2 is van mijn pa, dus dat je niet denkt van die vent heeft 2 amd64's :)
Maar die 115 MB/s is van geheugen naar geheugen, dus zonder tussenkomst van de hdd. Dat haal je met hdd niet, tenzij je een raid 0 array van een paar snelle hdd's hebt.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb wel eens gespeeld met netcps http://www.netchain.com/netcps/ en daarmee haalde ik over een Cisco 4510 dacht ik 60mb/s dit van een Proliant DL380G3 naar een DL360G3 met een HP EVO 7100 naar een andere 7100 over een 3com 12 voudige gbit vliegdekschip switch (weet het type niet meer maar het is een veelfanshebbende 2u swich) en ook daar had ik ook 60mb/s dacht ik.

Dus volgens mij is 20mb/s toch een beetje aan de lage kant
Pagina: 1