Omdat de fan in mijn oude voeding begon te ratelen en qua stroomvoorziening wat met mijn tijd mee wilde gaan heb ik een nieuwe voeding gekocht en aangesloten samen met 2 nieuwe fans voor in mijn case.
Eenmaal aangesloten en de PC weer aangezet viel me 1 apart ding op: mijn Harde Schijf LED brand nu ineens continu, terwijl hij daar voor netjes reageerde op harde schijf activiteit. Dat de led brand gebeurd al vanaf het aanzetten van de PC en dus ook vanaf het POST-proces.
Tijdens het vervangen van de voeding heb ik de aansluitpennen van de harde schijf led niet los gehad en dus niet verwisseld oid met andere pinnen op het moederbord. Alleen de voedingskabels en de flatcable voor de floppydrive heb ik los gehad.
Nu heb ik eerst op Google gezocht, maar daar kon ik aanvankelijk maar zeer weinig vinden. Een search op GoT leverde me meer op en ik kwam uit bij onder andere deze 2 oude topics:
HDD led knippert niet
HD lampje blijft continu branden
Er worden 2 suggesties gedaan:
• Omdraaien polen (wat ik liever niet doe, omdat leds meestal daar niet over kunnen en ik geen kapotte led wil riskeren)
• HD-led en IDE-kabels loshalen en daarna weer aansluiten
Verder vraag ik me af of er iemand nu na een jaar of 2 andere ideeën heeft wat bovenstaande kan veroorzaken.
Configuratie:
Moederbord: Soyo 6BA+
Processor: Pentium 2, 350Mhz
Harde Schijf: Western Digital 20GB
Eenmaal aangesloten en de PC weer aangezet viel me 1 apart ding op: mijn Harde Schijf LED brand nu ineens continu, terwijl hij daar voor netjes reageerde op harde schijf activiteit. Dat de led brand gebeurd al vanaf het aanzetten van de PC en dus ook vanaf het POST-proces.
Tijdens het vervangen van de voeding heb ik de aansluitpennen van de harde schijf led niet los gehad en dus niet verwisseld oid met andere pinnen op het moederbord. Alleen de voedingskabels en de flatcable voor de floppydrive heb ik los gehad.
Nu heb ik eerst op Google gezocht, maar daar kon ik aanvankelijk maar zeer weinig vinden. Een search op GoT leverde me meer op en ik kwam uit bij onder andere deze 2 oude topics:
HDD led knippert niet
HD lampje blijft continu branden
Er worden 2 suggesties gedaan:
• Omdraaien polen (wat ik liever niet doe, omdat leds meestal daar niet over kunnen en ik geen kapotte led wil riskeren)
• HD-led en IDE-kabels loshalen en daarna weer aansluiten
Nu vraag ik me dus af of het inderdaad van de inductieve werking van de kabel kan komen. Zou het inhouden dat ik zelf dusdanig veel energie aan de systeemkast e.d. heb afgegeven dat de IDE kabel e.d. enigszins "geladen" is? Kortom: hoe werkt dat precies?Het heeft te maken met de capacitieve/inductieve werking van de kabel en de in- en uitgangsimpedantie van je MoBo en je HD.
Verder vraag ik me af of er iemand nu na een jaar of 2 andere ideeën heeft wat bovenstaande kan veroorzaken.
Configuratie:
Moederbord: Soyo 6BA+
Processor: Pentium 2, 350Mhz
Harde Schijf: Western Digital 20GB