Toon posts:

Film kijken via TV-OUT poort met subtitels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensjes,

Ik heb een kabeltje tussen m'n pc en m'n tv liggen, en 't beeld gekloond, werkt perfect..

Als ik nu een video opstart in media player, krijg ik 'm automatisch fullscreen op m'n tv.

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik de ondertiteling eronder? Met BS Player lukt het me niet...

Iemand hier een antwoord op?

Bij voorbaat dank,
m0rdex

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Om je ondertitels ook op de tv te laten verschijnen moeten ze niet op het scherm gerenderd worden, maar op de overlay zelf. Hiervoor is ergens een optie in BS. De overlay is het enige dat wordt gekloond naar de tv

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt, ik ga het zo ff uittesten!!

Ciao

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 21:18
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 23:42:
Beste mensjes,

Ik heb een kabeltje tussen m'n pc en m'n tv liggen, en 't beeld gekloond, werkt perfect..

Als ik nu een video opstart in media player, krijg ik 'm automatisch fullscreen op m'n tv.

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik de ondertiteling eronder? Met BS Player lukt het me niet...

Iemand hier een antwoord op?

Bij voorbaat dank,
m0rdex
Als het je alleen om het afspelen vanaf de PC met ondertitels gaat, zou je VLC player kunnen gebruiken. Daar heb je de optie om subtitles los in te laden voordat je gaat afspelen. http://www.videolan.org/vlc/

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

ffdshow installen volstaat meen ik ook...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Installeer dan Direct Vobsub

1 Zoek dan de ondertitel
2 Zorg ervoor dat het ondertitelbestand dezelfde naam heeft als het filmbestand
3 Direct Vobsub zal automatisch [(bijna) onafhankelijk van het formaat de ondertitel tonen]

En in Direct Vobsub kan je ook de positie van de ondertitel in het scherm bepalen....erg makkelijk allemaal!

[Ps mocht je dat proggie zoeken...hhmmmm...zoek ff hier bij soundforge of download de Klite codec, zit ie ook in :)

Veel kijkplezier

Mooooooeeeee......

Pagina: 1