Toon posts:

Nieuw mobo, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen, ik heb een nieuwe asrock p4vm8 met celeron proc. in een artic kast gezet maar wat ik ook doe ik krijg geen beeld.
  • power on werkt
  • cpu en fac draaien
  • hdd draait
  • ook power op de cd speler
  • ingebouw iun een arctic-silentium t2, 350watt
Maar ik krijg geen beeld, ook niet wanneer ik een vga kaartje gebruik, de kabel en monitor zijn in orde als ik deze aan me laptop hang.
  • geprobeerd zonder memory, zonder hdd etc etc
  • alles opnieuw los gehad
  • alleen met cpu/cooler en power geprobeerd
  • cmos clear geprobeerd
Geen resultaat, wat kan ik hiermee?

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Welkom op GoT!

Standaardvraag: Heb je afstandbusjes tussen je montageplaat en moederbord zitten? Koperkleurige dingetjes.... zo niet; probleem waarschijnlijk gevonden. Hopen dat je mobo nog heel is dan.

Je mobo kan ook gewoon defect zijn... ook een paar keer gehad. Terug met garantie, en een volgende poging doen.

edit:

Ik heb zelf de voorganger van dit bord. Ervaring ermee is dat het beeld lang zwart blijft voordat hij aan de POST begint (ongeveer 7 seconden).

[ Voor 20% gewijzigd door AtomicWing op 29-07-2005 23:26 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard zitten de afstand busjes ertussen en is alles voorzichtig erin geplaatst.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Lees deze eens door, daar staan nog de nodige tips in.

Dat je geen beeld hebt is een gevolg, maar niet de oorzaak van het niet functioneren van je systeem.
Ik zou beginnen met onderdelen te vervangen en het ding ook zeker buiten de kast te testen om er zeker van te zijn dat je daar geen kortsluiting veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals bios reset gedaan, ook de zogenaamde atx reset uitgevoerd maar zonder resultaat

alle overbodige connectors eraf gehaald, alleen power laten zitten maar ook zonder resultaat

i am out of options

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:30

angerfist-yentl

vake bei te bange!

is je geheugen goed ??(probeer eens andere geheugen )
is je cpu goed ? .... ( probeer hem eens in een andere moederbod of cpu een andere in deze )
cpu cooler goed geplaats ...en.... niet te veel koelerpasta ?

anders is je moederbord gewoon brak

DUSS grarantie

Vake bei te bange

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

4 pins 12v connector aangesloten...?

Verwijderd

Topicstarter
yes, heb de manual netjes gevolgd en ook deze aangesloten....ik ga er maar eens even mee terug denk ik want dit is wel een boel gepruts :(

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een nieuwe hebt, test hem dan eerst even buiten de kast voordat je hem inbouwt. Dan weet je iig zeker dat je een werkend bord hebt :)
Pagina: 1