Toon posts:

Waar of niet waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Ik heb dit ergens op het internet gelezen:

Question:
Can I replace non-ECC memory with ECC memory?

Answer:
ECC (Error Correcting Code) memory is parity memory and non-ECC memory is non-parity. Parity memory has an extra chip on the module that checks for errors in the transfer of information to and from the memory. So if a memory module has an odd number of chips, it is parity RAM.

Many motherboards support both ECC and non-ECC memory. Some sources say you can even mix the two types of RAM and the ECC RAM will work as non-ECC memory. However, most memory companies do not support mixing the two types, so try it at your own risk. Since most motherboards will accept ECC memory, it often depends on if your computer's BIOS supports it. You may have to check your computer's manual to find the answer.

If you have a choice, non-ECC memory is typically cheaper than ECC memory and works slightly faster. So when in doubt, use non-ECC memory

Wat denken jullie ervan? Is dit waar? Want ik heb per ongeluk een 512mb DDR ECC registered memory ram voor m'n A7V8X moederboard gekocht... :S

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Werkt het samen met je moederbord?
Zoja, lekker op ECC blijven, ook met de rest van de modules.

Zonee, terugsturen die handel en alleen maar Non-ECC reepjes kopen.

oh, had over dat registered heen gelezen :x, op voorbaat werkt dat bij de "standaard" boardjes niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Vorkie op 29-07-2005 23:39 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja ik zou zeggen dat die ene chip dan domweg wordt uitgeschakeld die je hebt met ECC geheugen, dus dat het geen enkel probleem zou zijn. Alleen denk de andere kant van mijn hersens daar anders over en kan ik het dus niet onderbouwen :P

Ik zou het lekker testen als ik jou was :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Kan geen kwaad om het gewoon te testen hoor

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Sommige moederborden kunnen wel met beide overweg, sommige niet. Kijk eens in de handleiding van je moederbord...
Of het langzamer is, weet ik niet. Ik kan zo bedenken dat de check een of meer klokpulsen zou kunnen kosten, maar dat is een gok...

[ Voor 38% gewijzigd door Gé Brander op 29-07-2005 23:22 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat ECC totaal geen r**t uit gaat maken op je bak, ECC wordt wel of niet ondersteund door je plank, maar dat kan uitgeschakeld worden.

Je zegt echter dat het ECC Registered geheugen is. Doordat het Registered is gaat het waarschijnlijk niet werken op een simpel consumenten plankje. Proberen kan altijd, maar als het niet werkt zal het eerder komen doordat het om regged mem gaat dan de ECC die het ding heeft

Atlas, kom eens online :P

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for alle snelle reply's! :)

Ik heb het net uitgeprobeert en de computer start gewoon niet op (zwart scherm). Zoals Terw_Dan zegt is het een registered memory. Zo is er geen enkele mogelijk zodat het werkt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 23:36:
Thanks for alle snelle reply's! :)

Ik heb het net uitgeprobeert en de computer start gewoon niet op (zwart scherm). Zoals Terw_Dan zegt is het een registered memory. Zo is er geen enkele mogelijk zodat het werkt?
Nee, ECC kun je nog uitzetten in de bios als het moet (of aanzetten) omdat het niet meer is dan een extra bitje voor parity.
Het kan dus gezien worden als een "normale" DIMM

Registered is iets totaal anders (zie volledige uitleg in de FAQ) waarbij het zo is dat je mobo het echt moet ondersteunen wil het iets doen, omdat het niet gezien kan worden als een "normale" DIMM

Ik zou gewoon je geheugen vervangen door standaard spul (al dan niet met ECC) en je registered of terugsturen of verkopen, want je hebt er niets aan.

ECC Registered is eigenlijk alleen interessant in dual bakken of high-end server dingen

• Kippenijzer
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zet je dit geheugen er als losse module in, of naast een andere? Dit laatste zal 100% zeker niet lukken, want je kunt registered en niet-registered *nooit* tegelijk gebruiken. Bij ECC ligt dit anders, ECC en non-ECC mixen gaat prima, alleen zul je dan geen ECC gebruiken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip: registered geheugen is meer waard dan unbuffered meuk. Gooi die registered DIMM(s) in de ruiltopic in OH, vast iemand die het tegen gewoon unbuffered wil ruilen, misschien kun je er nog iets extra's bij ruilen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1