unallocated partitie

Pagina: 1
Acties:

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-02 15:28
Na het spelen met linux, kwam ik erachter dat mijn schijf waar onder andere windows op staat, z'n partities kwijt is. In partition magic wordt deze partitie als unallocated space aangegeven.
Ik heb geprobeerd de schijf in een ander systeem te plaatsen, maar ook daar wordt alleen de unallocated space gevonden.
Via Testdisk heb ik in ieder geval de namen van de partities gevonden, maar er staat dat ze deleted zijn.
Tijdens het zoeken krijg ik de melding dat de heads op 240 staan terwijl het er 255 moeten zijn en dat ik dit in de geometry moet aanpassen.

Als ik na het zoeken op enter druk om verder te gaan, krijg ik de melding dat er geen partities gevonden of geselecteerd voor herstel zijn en de optie om dieper te zoeken.
Als ik dieper zoek, vind ie wel nog wat, maar niet meer alles, maar heb deze keer wel de optie Write erbij. Ik ben echter bang dat ik dan iets verkeerds overschrijf

Nu vraag ik me af of ik zomaar die geometry kan/mag gaan veranderen, en hoe ik die partities dan wel terug krijg.

In de tussentijd ben ik ook nog met GetDataBack for NTFS aan het scannen, maar dit duurt heel lang, terwijl Testdisk de partities toch redelijk snel vond.

Helaas (of gelukkig, ligt eraan hoe je het bekijkt :))heb ik met beide programma's geen ervaring, dus weet ik niet of het goed is hoe ik het nu doe. Helaas is de documentatie van Testdisk ook niet helemaal helder.

Ik heb dus het gevoel dat ik met Testdisk op de goede weg zit, maar wie kan me het laatste zetje geven?

Update:
Met GetDataBack ben ik nu losse bestanden terug aan het halen, maar dat gaat een eeuwigheid duren. Als er dus een manier is om gewoon de partities terug te krijgen, zou dat wel zo gemakkelijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door thesystem op 30-07-2005 00:38 ]