Toon posts:

Hoe Maak Je Een Raid0

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al een tijdje in het forum te spitten naar: hoe je een raid0 maakt. Hoe moet je dat eigenlijk doen? Ik heb niet echt veel verstand van computers maar het lijkt me wel leuk om in raid0 te werken kwa prestaties. Ik heb een A8N-SLI deluxe met 2x Maxtor10 250gig 16cache. Weet iemand niet een site waar het een beetje in stapjes wordt uitgelegt :) Of iemand die me een beetje kan helpen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Lees de manual van je mainboard er eens op na. Zit als het goed is zelfs een apart boekje, en anders in ieder geval een apart hoofdstuk in de manual over je RAID controller, hoe je ze instelt, hoe je tijdens de setup van XP de drivers moet installeren, enz....
De FAQ van O&M vertelt er mijns inziens ook meer dan voldoende over.
Houdt er wel rekening mee dat als 1 van de 2 harddisks crashed, je alle gegevens van beide schijven kwijt bent. RAID0 is best wel storingsgevoelig wat dat betreft, heeft dus ook alleen zin als je data niet belangrijk is voor je, of als je dagelijks goede backups maakt.

Edit:
Hier vind je denk ik genoeg info, als je een beetje thuis bent in PC's.

[ Voor 21% gewijzigd door Brede P op 29-07-2005 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er ff in kijken.... als het daar in staat dan is het verder geen probleem lijkt mij. Enige wat ik doe met mijn pc is game-en en downloaden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

't Staat gewoon in de handleiding van je moederbord, voorzover je moederbord het ondersteunt uiteraard. Of in die van de RAID controller, mocht je een 3rd party kaartje hebben :) Verder is het raadzaam om de RAID FAQ van de OM FAQ / Beleid te doornemen ;)

Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis. Allemaal cruciale dingen die hier op GoT van je wordt verwacht. Aangezien je hier nieuw bent, raad ik je aan om de schijnbaar te haastig weggeklikte [faq]Registratievoorwaarden[/] alsnog aandachtig te doornemen. Met name in het forumgedrag gedeelte staat in detail uitgelegd wat hier op GoT allemaal wel niet van jou wordt verwacht. Nog veel plezier verder op GoT! ;)

[ Voor 44% gewijzigd door BalusC op 29-07-2005 22:34 ]

Dit topic is gesloten.