Probleem MSI 694D pro (MS-6321)

Pagina: 1
Acties:

• Menblack
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 21:08
Ik heb dit mobo al jaren en wou er linux op zetten.
Tijdens het laden van de kernel reboot hij telkens.
Ik heb toen alle hardware verwijdert, zodat ik alleen een mobo/cpu/mem/hd/cd en video kaart er in had zitten, maar het probleem bleef.

Ik heb een andere video kaart geprobeert maar hielp ook niet.
Andere cd speler hielp ook niet.
andere ata kabels hielp ook niet.
laatste bios versie hielp ook niet.
andere ata-crontroller hielp ook niet.(zelfs scsi niet).
verschillende bios setups geprobeert maar hil ook niet.

als ik via diskette lade zonder cd speler ging het wel maar de rest van de installatie staat op de cd/dvd.
En als ik een diag test over de pc haal is alles goed.
deze diag test cpu/mem/ide controller/hd/video/poorten.
hierna probeerde ik windows 2000 en xp maar ook die gaven het zelfde probleem.

ik wil haast alles het raam uit gooien, maar misschien hebben jullie nog wat opties voor me.

mobo : MSI 694D pro (MS-6321)
video : tnt2 / gforce4
hd: wd 20 gig
cd speler : wel 5 verschillende
diagnostic tool: TuffTest Lite
linux: fedora core 3 (dvd) / suse 9.0 (dvd en cd's)

Verwijderd

Op welke IDE-controller heb je HDD en CR-ROM aangesloten?

Mijn ervaring met dit mobo is dat het nog wel eens problemen geeft als je hem aan de ATA-100 controller hangt. Heb je ook al een firmware-upgrade gedaan? niet overgeklokt? geheugen gecontroleerd? AGP driving strength op AUTO?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 13:16 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Controleer voor de zekerheid eens op de elcos?
Ik weet dat het een standaard verhaaltje is, maar het is nu eenmaal zo dat veel van deze planken die rond die tijd uitgebracht zijn er last van hadden waardoor ze na verloop van tijd brakkig worden.

Verwijderd

Dat van die elco's was ik inderdaad vergeten. Bij mij is het mobo nog net binnen de garantie-termijn vervangen omdat de elco's bol stonden, met als gevolg een super instabiel systeem. Nadat mijn mobo vervangen is nooit meer een onverklaarbare reboot gehad oid.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:56:
Dat van die elco's was ik inderdaad vergeten. Bij mij is het mobo nog net binnen de garantie-termijn vervangen omdat de elco's bol stonden, met als gevolg een super instabiel systeem. Nadat mijn mobo vervangen is nooit meer een onverklaarbare reboot gehad oid.
Het leuke is dat dit iets is dat ook na de 1, 2 of 3 jaar garantie termijn opgelost dient te worden door de fabrikant.
Het gaat namelijk om een hardware defect welke al aanwezig was bij aankoop, maar pas later echt merkbaar werd.

Maar helaas is gelijk hebben en krijgen nog niet hetzelfde, dus de kans dat het lukt is klein. Hoewel dit een MSI plank is en hoe erg ik ook gekotst heb op die MSI dingen, de support die ze leveren is prima te noemen.

• Menblack
Ik heb op de beide controllers geprobeerd maar hielp niet.

ik zie volgens mij een paar elcos bol staan dus denk. Dus dat zal wel het probleem zijn en mobo is te oud voor garantie ofzo dus misschien zelf een paar nieuwe op solderen. maar bedank voor de hulp.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Menblack schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:03:
Ik heb op de beide controllers geprobeerd maar hielp niet.

ik zie volgens mij een paar elcos bol staan dus denk. Dus dat zal wel het probleem zijn en mobo is te oud voor garantie ofzo dus misschien zelf een paar nieuwe op solderen. maar bedank voor de hulp.
Lees nog eens wat ik zei. In principe heb je hier gewoon garantie op en er is een kans dat MSI je nog wel tegemoet wil komen. Dus ik zou ze gewoon bellen en vragen wat ze hieraan kunnen doen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Welke CPU's zitten erin, al geprobeerd met 1 enkele CPU te installen ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Menblack
zat al 1 proc in want met 2 cpu wou hij ook al niet meer werken

• KaMiKaZe
Mag ik ook weten welke procs erin zaten ? en of je die al omgewisseld hebt.

• Menblack
zat 2 coppermines 1gig in en die zijn goed en nee niet getest met een andere proc maar de 2 zijn weer wel getest in een ander systeem

• KaMiKaZe
Deze info lijkt me wel van wezenlijk belang, omdat je dan ook de procs uit kan sluiten.

Pagina: 1