-
gevoelsmatig zeg ik de 2e, maar denk dat het nie veel uitmaakt
Move along people. Nothing to see here.
Verwijderd
de eerste is de beste oplossing!!!>Op zondag 14 januari 2001 04:45 schreef dfr0st het volgende:
vb1:
tank+pomp---->CPU---->Radiator--->
vb2:
tank+pomp---->Radiator---->CPU--->
uitleg? oke...
het warmte verschil waar mee we moeten werken is niet zo verschrikkelijk groot, als je dat gaat vergelijken met de kamer temp... dan zul je zien dat de cpu het water maar een +10 graden ofzo boven kamer temp krijgt..
en dat water wil je door middel van je radiator weer afkoelen met lucht uit de omgeving (lees kamer)...
je voelt hem al aan komen zeker...
hoe groter het verschil in water temp bij je radiator in vergelijking met de omgeving,, des te beter kan de radiator zijn werk doen..
tevens als je de tweede keuze kiest,, houd dat ook in dat alle slangen en water tank, pomp ook warmer worden, deze staan normaal in je kast,,, en daar wil je zo weinig mogelijk warmte hebben, toch?
dus proc >>> radiator... is de enige goed oplossing..
ik doe altijd van cpu naar radiator, voor het geval dat het water zo belachelijk warm wordt dat mijn pomp het niet meer zou redden, wordt het eerst gekoeld door de radiator.
ook heb je dan een hogere druk in je koelelement van je cpu waardoor er meer warmte afgevoerd kan worden...
cool.
ook heb je dan een hogere druk in je koelelement van je cpu waardoor er meer warmte afgevoerd kan worden...
cool.
ik heb beide getest en de eerste is koeler..
waarom: volgens moi. omdat de temperatuur van het water UIT de cpu warmer is en het dan dus et meeste effect heeft om te koelen
waarom: volgens moi. omdat de temperatuur van het water UIT de cpu warmer is en het dan dus et meeste effect heeft om te koelen
Have a wheelie good weekend!