Toon posts:

Geluid loopt niet gelijk met Beeld *alles geprobeerd*

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het forum waar ik het eerder al heb geplaatst

Goed, ik heb dus een MONO Analoge Sony Handycam Camera.
Ik heb daar géén firewire, Ilink of USB aansluiting op zitten, alleen maar 2 tulpstekkertjes, dus eentje voor het geluid en eentje voor het beeld.
Met behulp van een verloop stekkertje maak ik er stereo geluid van.
Eentje gaat naar mijn capture kaart voor het beeld, de ander naar Line in op mijn 5.1 geluidskaart voor het geluid.

Ik heb bij Paradigit 2 weken geleden ongeveer een AV/DV Pinnacle Studio 9 pakket gekocht, met een PCI Capture kaart voor 180 EURO.

Ik ben sindsdien al aan het etteren met het geluid, want het wil maar niet gelijk lopen met het beeld. :-?

Wát ik ook doe, ik snap er echt niks meer van.
Ik heb:

- Microsoft gebeld voor een HOTFIX die niet hielp.
- Pinnacle gebeld voor begleiding maar dat hielp ook niet.
- PC 2 keer opnieuw geformateerd MET service Pack 2 en álle updates.
- Mijn geheugen gecontrolleerd.
- Nieuwste Software Updates voor Studio 9 van Pinnacle gedownload.
- Andere Software geprobeert. (Unlead/Movie Maker etc)
- Andere ingangen geprobeerd op mijn geluidskaart.
- Het héle studio 9 uitgekamt voor andere "capture" oplossingen.
- Zowel in AVI, als in MPEG gecaptured.
- Om de 4 minuten zo'n beetje opnieuw gecaptured, maar het begint al na de eerste scene zo'n beetje.

Maar NIKS wil helpen, en ik weet NIET meer wat ik moet doen.
Aan mijn specs moet het écht niet liggen denk ik. (zie onder mijn post.)
Ik ben rádeloos.
Ik heb 3,5 uur op 4 HI8 Tapes staan, aangezien ik net terug ben uit New York, en ik wil nou eindelijk dit probleem eens oplossen, en mijn video lekker gaan editten.

Pls, wie kan mij helpen??

Groet,

Marsh.

Verwijderd

test

Verwijderd

Sorry voor de vorige post.

Wat dacht je van het volgende.

Capture geluid en beeld apart van elkaar en mux daarna de streams.
Dit kan met veel tools (bijv. virtual dub)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:36:
Sorry voor de vorige post.

Wat dacht je van het volgende.

Capture geluid en beeld apart van elkaar en mux daarna de streams.
Dit kan met veel tools (bijv. virtual dub)
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, maar dat is zo'n gedoe, om dat weer te editen, er moet tog ergens een oplossing zijn voor dit probleem?

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 12:15
Stomme vraag misschien, maar heeft je capture kaart niet ook audio-in ? Zo niet, kun je niet het beeld vertragen (lijkt me dat je het geluid en beeld los kunt koppelen in een programma waar je 180 euro voor betaald hebt, zelfs als er een capture kaart bij zit). Als je het beeld (dus niet het geluid) een beetje vertraagd en daarna op dezelfde snelheid verder gaat is het even lastig, maar daarna werkt het als het goed is wel.

Hoe groot is het verschil tussen beeld en geluid eigenlijk? Hebben we het over een paar milliseconden waardoor het er irritant uit ziet, of echt een lange tijd?

Verwijderd

Topicstarter
_BRAINLESS schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:16:
Stomme vraag misschien, maar heeft je capture kaart niet ook audio-in ? Zo niet, kun je niet het beeld vertragen (lijkt me dat je het geluid en beeld los kunt koppelen in een programma waar je 180 euro voor betaald hebt, zelfs als er een capture kaart bij zit). Als je het beeld (dus niet het geluid) een beetje vertraagd en daarna op dezelfde snelheid verder gaat is het even lastig, maar daarna werkt het als het goed is wel.

Hoe groot is het verschil tussen beeld en geluid eigenlijk? Hebben we het over een paar milliseconden waardoor het er irritant uit ziet, of echt een lange tijd?
Heeft geen Audio in nee, video in en video out, en een Firewire aansluiting. Maar dat heeft mn camera dus niet, die firewire.
En de tijd verschilt, na een half uur is het een paar seconden ofsow, volgens mij word het per scene meer ofsow, want na 3/4 minuten is het een halve seconden, na 10 seconden zo'n 2 geloof ik... ik heb ook echt geen flauw idee hoe je dat los koppeld, ik eet wel dat dat ontzettend veel werk is om dan samen te editen, plus dat het gewoon moet werken, hij doet het niet alleen niet in studio, maar ook in andere software, dus het is gewoon een probleem...

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Mja , ik heb even dat videomontage forum doorgelezen, en daar hebben ze alle mogelijke oplossingen al zo'n beetje gegeven (denk ik) Ik denk niet dat je hier nog andere oplossingen tegen zult komen. Maar ik ga het proberen... :) Jij wilt gewoon analoog cappen, video en audio, ik had gewoon een elcheapo tv kaartje gekocht en daarmee eens gaan cappen (op deze kaartjes zit een video-in) IK ben geen fan van pinnacle, soms werkt het prima en soms trek je de haren uit je kop. Bij een gewoon tv-kaartje zit vaak al voldoende software om te cappen, en er is zat freeware spul om vanaf een tv-kaart te cappen. Misschien kun je er 1 lenen va iemand en het daarmee eens proberen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:08:
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, maar dat is zo'n gedoe, om dat weer te editen, er moet tog ergens een oplossing zijn voor dit probleem?
:?
en 2x formateren was geen gedoe wou je zeggen ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht is het handig dat je ook even vermeld wat voor hardware je exact hebt, aangezien het out-of-sync probleem vaker voorkomt bij Pinnacle, en bij bepaalde hardware vaker voorkomt dan bij andere.
Je meldt wel dat je de laatste Pinnacle software hebt geprobeerd, maar ik lees niks over de laatste chipset drivers en audio drivers voor je pc :? Aangezien het zowel in Pinnacle als in Ulead en Movie Maker gebeurt zou ik het eerder in je hardware/drivers zoeken.
Wat je ook nog zou kunnen doen is het op een andere PC proberen.
Een laatste redmiddel zou een Analoog naar DV (firewire) converter zijn, zoals de Canopus ADVC-110. Maar deze oplossing kost je dan wel een kleine 300 euro :(

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 30-07-2005 11:40 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:38:
Wellicht is het handig dat je ook even vermeld wat voor hardware je exact hebt, aangezien het out-of-sync probleem vaker voorkomt bij Pinnacle, en bij bepaalde hardware vaker voorkomt dan bij andere.
Je meldt wel dat je de laatste Pinnacle software hebt geprobeerd, maar ik lees niks over de laatste chipset drivers en audio drivers voor je pc :? Aangezien het zowel in Pinnacle als in Ulead en Movie Maker gebeurt zou ik het eerder in je hardware/drivers zoeken.
Wat je ook nog zou kunnen doen is het op een andere PC proberen.
Een laatste redmiddel zou een Analoog naar DV (firewire) converter zijn, zoals de Canopus ADVC-110. Maar deze oplossing kost je dan wel een kleine 300 euro :(
Ja, en deze kaart heb ik net 3 weken.
En ik heb niet gekeken naar de nieuwste audio drivers nee, omdta ik al eerder zei, ik weet niet welke drivers ik moet hebben.
Ik heb een Creative 5.1 Geluidskaart, alleen die zat niet in doos, maar gewoon in zo'n hoesje, dus ik weet niet hoe die precies heet, er zijn er zoooveel.
En chipset drivers, Nvidia, Nforce enzo, heb ik ook?

En ik weet niet precies welke kaart het is, het is gewoon een pakket met Studio 9, en een AV/DV PCI kaart daarvan, samen in een doos.
Dat is ook het enige wat er over te kaart te vinden is... ?

Welke drivers zou ik dan nog meerk unnen proberen.

Verwijderd

ik weet niet of het probleem nog actueel is, maar zelf heb ik een aantal problemen kunnen oplossen door de laatste patch van Studio te installeren.
Pagina: 1