Toon posts:

[WLAN] Traag & Onverklaarbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn nieuwe WLAN verbinding.

De signaalsterkte is Uitstekend, de signaalkwaliteit ook. Er wordt gebruikt gemaakt van 802.11g met een connectie van 54.0 mbps (regelmatig dalend naar 24mbps).

Het probleem is dat downloads en speedtests neerkomen op 100 kbyte/s, dalend tot 30 kbyte/s, in plaats van de +/- 500 kbyte die een 4mbit connectie zou moeten hebben.

Met draad doet ie het wel prima.

Wel of geen beveiliging maakt niet uit.

Dicht bij de modem/router of veraf maakt niet uit.

Er zijn geen storende apparaten. Ook geen ijzer of muur.

Ondanks de hoge signaalkwaliteit en sterkte geeft Network Stumbler een SNR van +/- 60.

Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd en de nieuwste software en drivers voor mijn WLAN kaart.

Router/modem: ZyXEL Prestige 6200HW
WLAN kaart: Intel Pro Wireless 2200BG 802.11b/g
Verbinding: 4mbit tiscali

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al heel veel geprobeerd en gelezen, maar niets lijkt te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost.

Het blijkt dat de Intel Wireless kaart (of de router, maar ik denk de wireless kaart) op een één of andere manier niet goed werkt via het 802.11g protocol, maar wel via 802.11b. Dus nu is de connectie wel 11mb ipv 54mb, maar hij haalt de topsnelheid, dus probleem opgelost.

Is het bekend dat 802.11g instabiel is?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee. Die Intel 2200BG kaartjes zijn kwalitatief uitermate teleurstellend.
Althans ze hebben "features" die door veel access points niet ondersteund worden en daarom stort je download snelheid in. Die features kun je helaas niet uitschakelen; Intel raadt aan om een nieuw AP te kopen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==