Toon posts:

Helemaal geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuwe voeding gekocht waarvan ik de ATX kabel getracht heb te meshen, deze wilde ik testen op mijn moederbord en hij werkte niet, het standby lichtje van het moederbord werkte echter wel. Nu heb ik mijn moederbord in mijn oude computer terug gedaan en de koelers, hd en de vga koeler werken, hij gaat echter automatisch aan als ik mijn voeding aanzet en hij geeft geen beeld!! Het standby lichtje van de monitor blijft branden (oranje).

Ik heb geprobeerd er een andere videokaart in te zetten en nog steeds geen beeld.

Asus K8v SE Deluxe
AMD 3400+ s754
ASus X800 pro ViVo
CHieftec 360W

Wie kan me helpen?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49

Emiel1984

Made in NL

Reset je bios is... (hardwarematig dus)

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Die batterij eruit halen?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01

silitek

Tubes Only

als je monitor op oranje blijft heeft tie geen 'signal input' Of je videokaart is niet in orde Of de BIOS vga setting...probeer eens een pci vga kaartje (als je dat heb)

Anders een CLEAR bios wil ook wel eens helpen

edit: ja, en dat is 3X ;)

[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 29-07-2005 19:45 ]

Tubes....It's what make music music!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49

Emiel1984

Made in NL

Zo kan je de bios ook resetten :p (wel even wachten voor je hem terugplaatst.)

( normaal zou je dat doen met de pin setting (zie je Moederbord boekje))

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 29-07-2005 19:48 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik heb hem eruit gehaald en meteen weer terug gestopt --> geen resultaat. Moet ik hem opstarten terwijl hij eruit is??

PS. Bedankt voor de snelle reacties, maar ik ben een beetje kortbondig omdat ik zit te zweten uit frustratie |:(

UPDATE: Dat maakt trouwens niets uit lijkt me.... eruit is eruit ---> geen resultaat dus. Ik heb geen pci-kaartje dus ik denk dat mn mobo dood is?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 19:53 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:51:
Uhm ik heb hem eruit gehaald en meteen weer terug gestopt --> geen resultaat. Moet ik hem opstarten terwijl hij eruit is??

PS. Bedankt voor de snelle reacties, maar ik ben een beetje kortbondig omdat ik zit te zweten uit frustratie |:(
nee..lees eens in je boekje MOBO welke jumper je moet verzetten voor een clear bios. Dit moet vaak zonder stroom op je mobo...ff lezen in de manual. Dit is vaak de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
http://dlsvr02.asus.com/p...x/e1872_k8v_se_deluxe.pdf

Kan er niets over vinden :(

EDIT: Ik heb het al, ik meost bij jumpers zoeken ipv. BIOS. Aaarggh nu start hij, maar na 3 seconden stopt hij er helemaal mee! Nu zal ik mijn topictitel moeten veranderen...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 20:10 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:00:
http://dlsvr02.asus.com/p...x/e1872_k8v_se_deluxe.pdf

Kan er niets over vinden :(

EDIT: Ik heb het al, ik meost bij jumpers zoeken ipv. BIOS. Aaarggh nu start hij, maar na 3 seconden stopt hij er helemaal mee!
Geen paniek...je heb bij je MOBO een CD gekregen daar staat een recovery BIOS tool op...
lees een onder 4.1.5....je kunt ook een floppy maken met de recovery bios erop.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar als ik geen beeld krijg werkt dat toch niet?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Euhm, eigenlijk is dat niet de optie om het BIOS te resetten.

BIOS Clearen doe je op deze manier :) In het boekje van het moederbord staat informatie m.b.t. tot BIOS clearen.

• Stekker uit de PC
• PC aanzetten
• Jumper verzetten
• PC aanzetten
• Jumper weer terug plaatsen
• Stekker in de PC
• PC aanzetten
Afbeeldingslocatie: http://img145.echo.cx/img145/4475/biosjumperenbatterijrev13yi.jpg
Jmper voor BIOS clearen en het batterijtje. De jumper zit vaak in de buurt van de batterij. Wordt vaak JP1 genoemd. In de handleiding staat overigens aangegeven waar de jumper zich bevindt :)

Op deze manier is het BIOS 100% zeker gecleared/gereset.

Overigens lees ik dat he de ATX kabel gemeshed hebt. Als je nu eerst zorgt dat alles in originele staat is en 100% zeker weet dat alles goed zit :z .
Misschien maakt er 1 kabeltje van die ATX connector slecht contact o.i.d. ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• lawtshjj
  • Laatst online: 04-05 21:11
probeer voor de grap eens een andere voeding

• silitek

silitek

Tubes Only

nou..kijk eens aan. Die bedoel ik.

edit: van thandor ;)

[ Voor 28% gewijzigd door silitek op 29-07-2005 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de procedure gevolgd die jij zei (ook volgens manual) en geen resultaat. Bovendien heb ik mijn NIEUWE voeding gemeshed, die deed het niet. Mijn OUDE voeding (chieftec 360W) zou het dus gewoon meoten doen want ik heb er neits aan veranderd.

Mijn oude voeding zou het gewoon moeten doen..... Zie mijn eerste post. Ik ben nu echt radeloos, het enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat het agp slot of moederbord kapot is maar aangezien ik maar 1 s754 mobo heb kan ik dit niet testen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 20:21 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:19:
Ik heb de procedure gevolgd die jij zei (ook volgens manual) en geen resultaat. Bovendien heb ik mijn NIEUWE voeding gemeshed, die deed het niet. Mijn OUDE voeding (chieftec 360W) zou het dus gewoon meoten doen want ik heb er neits aan veranderd.
En de nieuwe PSU heb je uitgeprobeerd op het moederbord. Mits je verder geen schade hebt aangericht ga ik voor optie "moederbord kapot".

Controleer die gemeshde PSU eens. Meet 'm eens door.
Als daar het e.e.a. niet aan klopt is de kans erg groot dat het moederbord stuk is.
Controleer ook alle andere onderdelen in de PC, misschien heb je tijdens het verbouwen wat anders (al dan niet per ongeluk) veranderd.

Heb je overigens ook maatregelen genomen tegen ESD ?. Er bestaat ook nog een kans dat je het e.e.a. om zeep hebt geholpen d.m.v. ESD.
Mijn oude voeding zou het gewoon moeten doen..... Zie mijn eerste post. Ik ben nu echt radeloos, het enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat het agp slot of moederbord kapot is maar aangezien ik maar 1 s754 mobo heb kan ik dit niet testen.
Heb je de AGP kaart toendertijd uit het slot gehaald ?. Als dat niet het geval is, is het vrij onwaarschijnlijk dat het AGP slot stuk is. Tenzij de gemeshde voeding bepaalde voltages verkeerd gaf die het moederbord deels stuk hebben gemaakt. Laat dat nou net het AGP gedeelte zijn ....
al is het onwaarschijnlijk dat het moederbord dan überhaupt nog werkt

[ Voor 27% gewijzigd door Thandor op 29-07-2005 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij het meshen wat afgebroken pinnen moeten solderen dus miss dat het daar fout ging, ik heb toen de nieuwe voeding geprobeerd te testen en eht standby lampje ging aan maar de startknop werkte niet.....
ESD heeft dat met stroom te maken, dat lijkt me namelijk stug want ik heb het op een mobomatje getest.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:34:
Ik heb bij het meshen wat afgebroken pinnen moeten solderen dus miss dat het daar fout ging, ik heb toen de nieuwe voeding geprobeerd te testen en eht standby lampje ging aan maar de startknop werkte niet.....
ESD heeft dat met stroom te maken, dat lijkt me namelijk stug want ik heb het op een mobomatje getest.
ESD heeft inderdaad met stroom te maken. Statische elektriciteit zegmaar.
Als jij niet goed geaard bent en jouw hardware ligt mooi geisoleerd op een matje van plastic o.i.d. dan kan het moederbord stuk gaan als je er met de statisch geladen vingers aanzit.

Informatie :
Google 1
Google 2
Wikipedia

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat kan het idd ook geweest zijn, hoe kan ik trouwens mijn gemeshte kabel voortaan velig testen? Want als ik nu een nieuw moederbord koop wil ik niet weer hetzelfde krijgen....

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:50:
Hmmm dat kan het idd ook geweest zijn, hoe kan ik trouwens mijn gemeshte kabel voortaan velig testen? Want als ik nu een nieuw moederbord koop wil ik niet weer hetzelfde krijgen....
Multimeter ? ;)

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Aangezien je monitor lampje oranje bleef kan het ook zijn dat je CPU stuk is... Ik spreek uit ervaring als het gaat over "door gerbrande cpu's" |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb het laten testen bij een locale computerzaak en nu heb ik dus een nieuw mobo moeten kopen. IIG bedankt voor alle reacties, hoe moet ik die atx kabel meten met een multimeter??

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 21:55 ]

Pagina: 1