Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb een carkit gekocht voor mijn Qtek 9090 _O_ . Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.godlike.nl/~shiko/carkitgps9090.jpg

En nu is mijn vraag, uit de electronicabox komen een 4 tal draden daar staat op:

Ignition Clamp 15 (Blauw)
+12v Battery Clamp 30 (Rood)
Ground Clamp 31 (Bruin)
Radio Mute (Geel)

Nu is de vraag, waar moet ik de draden aansluiten? En hoe? 8)7

Ik dacht laat ik maar zo'n ding niet in laten bouwen scheelt me een hoop centen, maar nu begin ik me toch sterk af te vragen of dat niet een beter idee was O-)

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Whuzz
  • Laatst online: 28-11 08:26

Whuzz

Dodgeball!

Ignition: op de +12 van je contactslot. (zodat je carcit weet wanneer je auto loopt)
+12v Battery op een continue spanning van je accu.(voor de constante spanning naar de kit, meestal zodat ie zijn settings onthoud als je het contact uitzet)
Ground Clamp: op de massa (voor de massa, duh)
Radio Mute: op de telephone-mute van je radio (zodat je radio automatisch zachter gaat als je gebeld wordt)

[ Voor 42% gewijzigd door Whuzz op 29-07-2005 19:02 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Yuri
  • Laatst online: 13-08-2024
Whuzz schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:01:
Ignition: op de +12 van je contactslot. (zodat je carcit weet wanneer je auto loopt)
+12v Battery op een continue spanning van je accu.(voor de constante spanning naar de kit, meestal zodat ie zijn settings onthoud als je het contact uitzet)
Ground Clamp: op de massa (voor de massa, duh)
Radio Mute: op de telephone-mute van je radio (zodat je radio automatisch zachter gaat als je gebeld wordt)
Ok helder!! :) Maar kan ik die draadjes allemaal kwijt op de achterkant van m;n radio? En is ignition dezelfde ingang als waar ik mijn eindversterker op heb aangesloten (van die lege vakjes op de achterkant van de stekker die in de autoradio zit)?

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

SambalBij

We're all MAD here

Er gaan over het algemeen 2 voedingsdraden de autoradio in. Normaal gesproken zijn die geel en rood.
Welke de 12v continu en welke de 12v ignition is dat verschilt per auto, vandaar ook dat in veel autoradio verloopkabel de voedingsdraden met stekkers zitten zodat je die twee gemakkelijk kunt omwisselen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself