[CSS] Linken naar een DIV?

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik ben dus sinds kort bezig met CSS, en heb nu via een super tutorial, http://www.westciv.com/st...rial_sm/02.css_intro.html, een layout gemaakt.

==============
==============
++........................
Hij bestaat uit een aantal DIV's (header, menu left, detail). Waar ik niet helemaal achter kom is, hoe je nu moet linken naar een andere DIV? Met frames kon je linken naar een andere frame, maar hoe werkt dit met DIV's? Ik heb geen idee welke zoektermen ik moet gebruiken om hierachter te komen.

Of werkt het zo dat je voor ieder bericht dat je in het 'detail' DIV wil plaatsen, iedere keer de HTML pagina moet vervangen en de tekst in detail alleen wijzigen -> je linkt dus naar story1.html, story2.html? 8)7

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Het eenvoudigst is om de pagina's te laten genereren door een server-side script. Bijvoorbeeld met PHP of ASP. Dan hoef je in principe maar één bestand te gebruiken om die HTML te laten produceren.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55
Dat werkt niet.. Je zal voor elke link een andere pagina moeten maken met de huidige layout. Of met PHP/ASP en includes werken

rm -rf ~/.signature

• meelmark
OK. ASP/PHP dus. Bedankt, ga ik daar op verder zoeken. Wordt weer een nieuwe ontdekking :).

Dan maar even door met HTML en alleen CSS om te stylen helaas :(.

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Als ik het goed begrijp dacht je dus dat div's een soort van iframe zijn?

Je kan wel met js een div manipuleren door de div een id mee te geven en dan document.getElementById te gebruiken in combinatie met innerHTML of innerText.

Een pagina in een div laden gaat dus niet, daar heb je iframes voor ;)

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Zoek op PHP include. Dit klinkt wellicht beangstigend maar het is echt heel envoudig :) Serieus, je hebt het binnen 5 minuten door en je hoeft er helemaal geen PHP voor te kunnen; het is 1 regel PHP ofzo die in elke tutorial staat :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

meelmark schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:01:
OK. ASP/PHP dus. Bedankt, ga ik daar op verder zoeken. Wordt weer een nieuwe ontdekking :).

Dan maar even door met HTML en alleen CSS om te stylen helaas :(.
Waar denk je dat CSS voor bedoelt is? In ieder geval niet voor behavioral functies ;)

Intentionally left blank

• meelmark
crisp schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:08:
[...]

Waar denk je dat CSS voor bedoelt is? In ieder geval niet voor behavioral functies ;)
Ja, het is ook styling, maar ik zag zoveel nieuwe dingen sinds ik die styling leer, dat ik dacht: er zal best iets zijn waarmee dat makkelijk kan.

Bedankt voor de tip over de include: het is inderdaad heel simpel en werkt. Ik kwam daar al op in een andere topic! Thanks

Hier is trouwens de link voor tuturial:

http://www.tizag.com/phpT/include.php

[ Voor 9% gewijzigd door meelmark op 30-07-2005 14:22 ]

Pagina: 1