In PHP is het een eitje om on the fly thumbnails te maken van afbeeldingen, net zoals Windows Verkenner dat kan. Wat Verkenner ook kan is thumbnails laten zien van .PDF en .DOC bestanden. Is dit op welke manier dan ook te realiseren in PHP? (al dan niet met javascript, vbscript, css, html, etc)
Je hebt in PHP pdf functies, misschien kan je die eens goed doornemen?
http://nl2.php.net/manual/en/ref.pdf.php
http://nl2.php.net/manual/en/ref.pdf.php
Aan de PDF functies heb je in dit geval niks. ImageMagick kan volgens mij wel van PDF screenshots maken.
Van .DOC bestanden lijkt het me sterk dat het bestaat aangezien het geen grafisch formaat is.
Van .DOC bestanden lijkt het me sterk dat het bestaat aangezien het geen grafisch formaat is.
[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 29-07-2005 22:28 ]
Weet je zeker dat dat 'echte' previews zijn van de actuele documenten? Volgens mij zijn dat gewoon standaard icoontjes voor PDF en Word documenten; geen echte thumbnails.
Wat ik overigens doe/deed in zo'n geval: screenshot maken van page1 van document. dan thumbnail van maken. En deze tonen. Iets meer werk, maar zo vaak verandert de eerste pagina niet
Wat ik overigens doe/deed in zo'n geval: screenshot maken van page1 van document. dan thumbnail van maken. En deze tonen. Iets meer werk, maar zo vaak verandert de eerste pagina niet
Dat zei ik toch niet?TheDane schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 23:11:
Weet je zeker dat dat 'echte' previews zijn van de actuele documenten? Volgens mij zijn dat gewoon standaard icoontjes voor PDF en Word documenten; geen echte thumbnails.
ImageMagick kan dus screenshots nemen van PDF documenten en dan heb ik het uiteraard niet over een PDf-icoontje
Bij .DOC ligt het heel anders omdat dat geen grafisch formaat is zoals PDF, maar een opmaak. Bovendien ligt het met de rechten van het Word formaat wat gecompliceerder.
Als ik 't tegen jou had, had ik je wel gequoteBosmonster schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 23:19:
[...]
Dat zei ik toch niet?
ImageMagick kan dus screenshots nemen van PDF documenten en dan heb ik het uiteraard niet over een PDf-icoontje
Bij .DOC ligt het heel anders omdat dat geen grafisch formaat is zoals PDF, maar een opmaak. Bovendien ligt het met de rechten van het Word formaat wat gecompliceerder.
screenshot van pdf file kan inderdaad met imagemagick
En van Word documenten, kan het imho inderdaad niet, vandaar mijn suggestie om zelf screenshot te maken etc
[ Voor 10% gewijzigd door TheDane op 29-07-2005 23:24 ]
Pagina: 1