Toon posts:

MAC-adres clonen van ongebruikte netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is een hele simpele vraag denk ik. Maar heb hier geen Chello en kan het dus niet uitproberen. Stel ik heb een MAC-adres gecloond van een netwerkkaart. Dit heb ik dus netjes ingevoerd in de firmware. En ik ga daarna in het betreffende computersysteem een andere netwerkkaart inbouwen. Met die netwerkkaart wil ik dan Chello gaan gebruiken. Heb ik daarna dan nog steeds een goede verbinding? Ik denk zelf van wel heb immers het MAC-adres van de vorige kaart ingevoerd in de router, en die zendt dat adres uit. Dat adres is nog steeds bekend bij Chello. Of is het zo dat de router gaat communiceren met de netwerkkaart, en dan ziet dat het MAC-adres niet klopt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 18:50 ]

Verwijderd

Nee, je gedachtengang is juist. Het gaat erom dat het MAC-adres van de netwerkkaart die ooit geregistreerd is bij Chello overgenomen is door je router. Wat je daarna achter je router verandert doet er niet toe.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:28:
Nee, je gedachtengang is juist. Het gaat erom dat het MAC-adres van de netwerkkaart die ooit geregistreerd is bij Chello overgenomen is door je router. Wat je daarna achter je router verandert doet er niet toe.
Dankjewel!! 8) Dat moest ik ff weten.