Toon posts:

koppelingen automatich aanmaken met vba tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een database, die wil ik op veel pc's gaan zetten.

nu zou ik graag weten aangezien de server waarop het data-database staat wel eens kan veranderen hoe ik een installatie file maak voor de frontend-database waar in gevraagd wordt waarheen de koppelingen van de tabellen heen gaan.

geld ook voor het beveilingings bestand die ook op die server staat en waarvan men lid moet worden

iemand een al een vba scripje liggen met uitleg (heel mooi) een vba scripje (mooi) uitleg (ook mooi) waar ik het zou kunnen vinden (tja mooi he)

alvast bedankt.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hmmm..... eigenlijk bedrijfsgeheim, maarja... het is mooi weer:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Private Sub KoppelingenAanpassen(strDatabestand)
On Error GoTo KoppelingenAanpassen_error
Dim dbCurrentDb As Database
Dim tblLinkedTable As TableDef

Set dbCurrentDb = CurrentDb

For Each tblLinkedTable In dbCurrentDb.TableDefs
    If tblLinkedTable.Attributes = dbAttachedTable Then
      tblLinkedTable.Connect = ";DATABASE=" & strDatabestand
      tblLinkedTable.RefreshLink
    End If
  Next tblLinkedTable

Exit Sub

KoppelingenAanpassen_error:
  DoCmd.Hourglass False
  If Err.Number = 3011 Then
    MsgBox "Tabel niet gevonden in databestand!De tabel '" & tblLinkedTable.Name & "' is niet aanwezig in het databestand.Controleer het bestand en probeer opnieuw!", vbOKOnly + vbCritical
    Exit Sub
  ElseIf Err.Number = 52 Then
    MsgBox "Bestand niet gevonden (" & strDatabestand & ")!", vbOKOnly + vbCritical
    Exit Sub
  Else
    MsgBox Err.Description & "(" & Err.Number & ")"
  End If
End Sub

Moet je alleen nog even de code erbij schrijven die strDatabestand de naam van het bestand op de server geeft. Dat kan je via een FileOpen dialog doen, of uit een instellingen textfile halen. Net wat je wilt.

Beveiligingsbestand aanmelden doe je door de database te openen met de juiste parameters via een batchfile:
code:
1
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\MSACCESS.EXE" database.mdb /wrkgrp passwordfile.mdw

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
dank je.... hiermee kan ik wat.

alleen ";DATABASE=" dat is het strDatabestand. hoe kan ik deze vullen zonder de database te openen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hoe bedoel je? strDatabestand moet de naam zijn van het bestand waar de koppelingen heen moeten verwijzen, die hoeft niet geopend te worden. Dus bijvoorbeeld
code:
1
strDatabestand = "c:\data.mdb"

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar hoe vul je het tekst bestand in een setup of zo iets dergelijks. iemand een sugestie van een setup programma waar ik een tekst document met opgeveven paden, naar meerdere locaties kan schrijven en netwerk schijfen kan aanmaken. ook zou belangrijk zijn dat je kan kiezen voor een admin of een client install.

die regel tekst waar moet die komen in, voor het stukje code wat je me hebt gegeven.

kun je bevoorbeeld ook mappen op een server aanmaken met access,
of netwerkschijf aanmaken met access met bij voorbeeld dat zelfde document waar ook de koppelingen in staan?

Verwijderd

eigenlijk wil je dat het frontend zelf op zoek gaat naar het backend en ook zelf de nodige netwerkverbindingen aanmaakt indien deze ontbreken. dat kan met het filesystemobject. (verwijzing maken naar de 'micosoft scripting host'). google even op 'network scripting' of zoiets.
Pagina: 1