[BF2] Crash to desktop voordat de het spel begonnen is

Pagina: 1
Acties:
  • 1.735 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
BF2 (ook de demo) crasht al tijdens het laden steeds naar mijn desktop. Ik heb niks overgeclocked, heb de patch geïnstalleerd, meerdere nvidia drivers geprobeerd, de movies-map al gerenamed. Systeem is verder 100% stabiel.

Ik heb zojuist nog een hele versie XP install gedaan, zonder SP2 en verder nog geen enkele software, maar helaas weer hetzelfde liedje.

Specs:
Athlon 2500+
Asus A7N8X
1024MB ram
XFX Geforce 6800LE
Onboard Realtek sound

Wat zou het probleem kunnen zijn?

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 17:17
staat fastwrite aan in de bios?

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ja, moet dat niet dan?

[ Voor 92% gewijzigd door TheLemon op 29-07-2005 18:58 ]

Verwijderd

ik heb die fastwrite ook gewoon aan staan en battlefield 2 start gewoon op zowel demo als de full game.
alleen als ik patch 1.01 of 1.02 instaleer en start de game op dan krijg ik zwart beeld en keer ik weer terug naar mijn desktop.
ik kan dus niet met een patch spelen.

ik raad je toch maar even aan om die fastwrite uit te doen in je bios en kijken of hij dan niet crasht.
best vervelend dit,er zijn nogal wat mensen met problemen met BF2, inclusief mij zelf :)

Verwijderd

Kan het niet gewppn je voeding zijn die niet genoeg power levert?

Verwijderd

hoeveel watt levert jou voeding?(zeg ook ff het merk voeding aub want er zitten nog wel een handjevol lada,s tussen de verschilende merken voedingen :*) )
en heb jij soms ook problemen met andere games?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 00:29 ]

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Nee voeding is het absoluut niet, ik heb een Zalman 400Watt voeding en maar één HD en één CD-brander, die levert echt ruim genoeg power.
Met geen enkel ander spel of programma heb ik problemen en als het de voeding zou zijn, zou je andere dingen merken zoals reboots of misschien artifacts/bsods, geen crash to desktops.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Battlefield 2 draait automatisch in 800x600@60hz.

Als je PC dat NIET ondersteunt ga je automatisch terug naar de desktop. Dus ook als je bijvoorbeeld een programma als RefreshForce gebruikt (deze zet je refreshrate vast op bijv. 85hz waardoor 60hz "niet" ondersteunt word).

Dit soort programma's moet je dus uit zetten (Bij refreshforce is het volgens mij restore defaults). Daarna moet je BF2 opstarten en ingame je settings goed zetten. Als de settings goed staan kun je een programma als Refreshforce weer aan zetten, en dan zou het zonder problemen moeten werken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Fastwrites uit helpt niet. Ik heb een TFT, dus altijd op 60Hz en ik heb geen refresh-override ingesteld, dus dat is het ook niet.
Zou het helpen om die patch 1.02 er weer vanaf te mikken?

Verwijderd

TheLemon schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:31:
Fastwrites uit helpt niet. Ik heb een TFT, dus altijd op 60Hz en ik heb geen refresh-override ingesteld, dus dat is het ook niet.
Zou het helpen om die patch 1.02 er weer vanaf te mikken?
ah dus zonder die patch werkt de game wel?
ik kan de game ook niet spelen met patch 1.01 en 1.02,want dan vlieg ik ook terug naar mijn desktop.

dus als je gewoon kunt spelen zonder die patch zou ik dat doen, want er zijn nog genoeg servers die ook geen patch gebruiken.

het is gewoon wachten op patch 1.03 en hopen dat die wel werkt(dan hoop ik ook dat die lage fps is opgelost en dat hij niet meer zo hakkelt)

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
Hmm., 't is misschien ver gezocht maar ik had ook crashes naar m'n desktop na het installeeren van zowel Patch 1.01 als Patch 1.02.

Het probleem bleek bij mij te liggen dat ik bij de eerste installatie BF2 perongeluk in de "C:\Program Files\....." directory geinstalleerd had en daarna verplaatst had naar m'n "D:\Games\....." directory op dat moment werkt het spel wel (Versie 1.00 dus) maar de patches installeren zich niet goed omdat in het register de install directory nog steeds "C:\Program Files\....." was en daardat dat fout ging crashte het spel bij mij ook steeds terug naar m'n desktop.

Ik ben toen het register in gedoken en heb alle sleutels die nog fout stonden (een stuk of 4 dacht ik) handmatig aangepast naar "D:\Games\...." en toen Patch 1.02 opnieuw geinstalleerd (duurde ook gelijk 10x zo lang) en daarna werkte alles weer perfect....

Zoals ik al zei het is misschien ver gezocht en heb je welligt een ander probleem maar ik denk ik zet het ff neer voor de zekerheid...

Verwijderd

digital8 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:12:
Hmm., 't is misschien ver gezocht maar ik had ook crashes naar m'n desktop na het installeeren van zowel Patch 1.01 als Patch 1.02.

Het probleem bleek bij mij te liggen dat ik bij de eerste installatie BF2 perongeluk in de "C:\Program Files\....." directory geinstalleerd had en daarna verplaatst had naar m'n "D:\Games\....." directory op dat moment werkt het spel wel (Versie 1.00 dus) maar de patches installeren zich niet goed omdat in het register de install directory nog steeds "C:\Program Files\....." was en daardat dat fout ging crashte het spel bij mij ook steeds terug naar m'n desktop.

Ik ben toen het register in gedoken en heb alle sleutels die nog fout stonden (een stuk of 4 dacht ik) handmatig aangepast naar "D:\Games\...." en toen Patch 1.02 opnieuw geinstalleerd (duurde ook gelijk 10x zo lang) en daarna werkte alles weer perfect....

Zoals ik al zei het is misschien ver gezocht en heb je welligt een ander probleem maar ik denk ik zet het ff neer voor de zekerheid...
zou gekund hebben maar ik heb alles in c:\ programma files\,en ik heb nooit veranderd van directory.
dus dat is het bij mij niet.

@ TheLemon: heeft het jou geholpen de tip van digital8 ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 20:04 ]

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Als je bedoelt de tip om de patch niet te installeren, dan kom ik wel iets verder. Hij start het spel nu, begint een map te laden (singleplayer), maar aan het einde daarvan crasht hij alsnog naar de desktop. :(

Ik hoop maar dat de volgende patch uitkomst biedt.

[ Voor 12% gewijzigd door TheLemon op 31-07-2005 12:36 ]

Verwijderd

Mij hielp 1 ding tegen de bf2 crashes. Ik had geformatteerd en daarna weer bf2 geïnstalleerd, en toen liep alles weer goed...

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Bij mij niet, ik heb ff een verse XP install gedaan op een andere harddisk met alleen BF2, maar toen had ik hetzelfde probleem.

• digital8
Ik neem aan dat je BF2 origineel hebt en daar kan dus ook je probleem zitten er zijn zoals ik hier en daar lees mensen die problemen hebben met hun originele BF2 DVD en hun DVD-reader/writer, dus probeer die DVD eens te rippen naar HDD en hem dan met bv Daemon Tools te mounten.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ik heb het ook met rips geprobeerd, zowel van een gedownloade als van een kopie van een legale versie en zelfs met de officiële demo.

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Ik heb sinds kort (volgens mij na het installeren van de 1.02 patch) het probleem dat m'n hele pc opnieuw opstart na een tijdje spelen. Temperatuur is niet het probleem, want zelfs met alle bios waarden op default en verder niks overgeklokt (cpu max. 48 graden) knalt hij er na een tijdje uit.
Ik heb al geprobeerd om VPU recover uit te zetten, maar dit lost het helaas niet op.

Iemand suggesties?

het gaat hier over de volledige, legale versie

[ Voor 9% gewijzigd door Barney op 01-08-2005 13:38 ]

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Zou je misschien een eigen topic willen openen, want dit is een heel ander probleem dan het mijne. Op deze manier krijg je allerlei oplossingen/suggesties door elkaar.

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 15:33
Mijn Neef had ook het probleem op zijn geforce 6800 aangesloten op de DVI. We hebben zijn flatpanel op de analoge aansluiting aangesloten en toen werkte het wel ???

Vraag me niet waarom, maar was hetzelfde verschijnsel. Opstarten en dan zwart beeld en op de analoge geen probleem.

There is no knowledge, that is not Power!

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

TheLemon schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:57:
Zou je misschien een eigen topic willen openen, want dit is een heel ander probleem dan het mijne. Op deze manier krijg je allerlei oplossingen/suggesties door elkaar.
Misschien is de oorzaak van onze problemen hetzelfde, maar knalt jouw pc terug naar de desktop, terwijl hij bij mij compleet opnieuw opstart.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

• digital8
@TheLemon

Heb je de nVidia mainboard drivers eigenlijk wel geinstalleerd, en misschien de nieuwste bios...?

Probeer anders eens bij iemand anders die dit het spel wel kan draaien jou videokaart eens te gebruiken en dan zijn videokaart even in jou pc, ik had laatst bij iemand waarbij het spel steeds crashde als hij op de "join" (na het laden van de map) knop drukte (nee hij heeft geen GF4 hij heeft een 5x00, iig eentje die wel officieel ondersteund wordt)
Hij heeft toen bij iemand anders een andere videokaart kaart geleend en daarmee werkte het spel wel volledig.

Heb je dit gecontroleerd...

- DirectX 9.0c geinstalleerd.
- In het bios FastWrites uitzetten.
- AGP ApenditureSize op 1/4 van je geheugen 256 dus als ik het goed heb.
- Je kunt met RivaTuner van alles controleren en aanpassen wat betreft je video kaart.

'k hoop dat je er wat aan hebt, 't is zo sonde van je geld als je dat spel gekocht hebt en het door iets onbekends niet kan spelen, ik ken het gevoel namelijk want ik kan het spel alleen op m'n labtop spelen da's namelijk een ATi 9700pro 128Mb en m'n desktop is (nu nog) een GF4 4600.... :/

[ Voor 52% gewijzigd door digital8 op 01-08-2005 19:36 ]

• digital8
Hmm.., lees net op een duits forum dat iemand met een Gainware 6800LE ook crashes had bij oa Battlefield 2 en soms bij FarCry enzo., hij heeft het op kunnen lossen door in z'n bios de AGP Core spanning 0.2 volt te verhogen waardoor de GPU dus iets meer spanning krijgt en schijnbaar wel goed werkt een ander op dat forum ook met dergelijk problemen heeft dat ook uitgevoerd en kan nu wel 3DMark demo's draaien maar nog steeds geen zware games...

Dus ofdat het werkt weet ik niet maar het is het proberen waard., kijk wel uit dat je die spanning niet te hoog zet want voor je het weet kan die 6800LE als boekken standaard gebruiken als je te hoog gaat....

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Digital8: in ieder geval alvast erg bedankt voor het meedenken, ik ga het allemaal proberen, ik kan inderdaad nog ff nieuwere nvidia nforce drivers proberen.
TFT op Dsub ga ik ook nog wel ff proberen. Ik laat het weten wanneer ik resultaat heb.

Ik heb het spel (nog) niet gekocht hoor, ik heb hem vooralsnog geleend van een vriend om eerst te proberen of ik hem wel leuk vind (en of het werkt nu dus :P ).

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok, ik had al de nieuwste nForce drivers. Waar ik nu achter kom is dat hij ook crasht wanneer ik de sound-opties wil aanpassen. Die vriend waarvan ik de dvd geleend heb zei al dat hij standaard op hardware acceleration stond en dat mijn onboard Realtek dat misschien niet ondersteunt.

Ik heb in mijn profile de audio.con file aangepast zodat EAX uistaat en VOIP ook, maar dat hielp helaas nog niet.
Zou iemand misschien voor mij in het spel de audio settings zo simpel mogelijk willen zetten, dus alle opties uit en kwaliteit op zijn laagst en dan die audio.con file naar mij willen mailen ofzo?

(klaasdielemanKRINGELDINGhotmailPUNTcom)

• digital8
'k heb je die file gemailed., plus nog wat extra tips., je weet nooit waar het goed voor is... ;)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zet die tips anders hier ook ff neer,

ik wou voor de grap de demo ff @ mijn laptop proberen. ik krijg bij het opstarten van bf2 idd even een zwart scherm en dan plof terug op de desktop zonder foutmelding.

ik ga er niet zo'n probleem van maken, probeer het later wel op mn desktop, maar ik merk wel dat ik de laatste veel nieuwe spellen speel die in het begin altijd problemen geven (@ mn desktop dan) volgens mij gaat de kwaliteit nogal achteruit ofzo.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
je moet battlefield opnieuw installeren, opstarten in safe mode, zip file van patch 1.02 downloaden en extracten in je dir. waar bf2.exe zit, de patch runnen (duurt +-10 minuten als het goed gaat, je krijgt een dos scherm waar je progress ziet), rebooten, normaal opstarten, patch nog eens runnen, en alles is oki

wedden?

heeft mij ook 3 uur gekost van mn leven voor ik dit door had.

ooh en als je errors krijgt during install heb je (of eigenlijk de software dus) een IO probleem. vraag niet waarom, maar je moet dan een andere dvd/cdrom gebruiken of misschien wel een andere pc in je netwerk thuis, zolang je maar geen errors krijgt during install (kun je naderhand ook nog checken met md5 checker maar dat is nog moeilijker)

http://specs.tweak.to/12504

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ik heb de tip van digital8 om mijn geluidskaart ff uit te schakelen geprobeerd en voilá HIJ DOET HET!
Wel zonder geluid uiteraard, maar dan kan ik in ieder geval verder zoeken.

Dat met die patch hierboven klinkt een beetje vreemd. Als ik de patch gewoon installeer zoals het hoort, duurt het inderdaad een paar minuten en dan krijg ik de melding dat het gelukt is, dat lijkt me toch zoals het hoort ?

• digital8
Mooi dus hij doet het nu iig., nu alleen je geluid nog werkend krijgen.... :)

Wat voor drivers en welke versie drivers heb je voor je geluids kaart.?
Is het een On-Board kaart..?

[edit]
Van de Asus site....

Audio - Realtek® ALC650 6CH with built in HP amplifier.

Die zit ook op mijn A7V8X en bij mij gaat dat wel goed, probeer anders eens donderstaande drivers,
dat zijn dezelfde als ik heb misschien dat het dan wel goed gaat, ik heb deze geinstalleerd omdat ik heel veel problemen had met m'n 5.1 headphones met de drivers van de asus site....

Driver Versie 5.10.0.5850
Build 18-05-2005
http://majorgeeks.com/download4400.html

[ Voor 61% gewijzigd door digital8 op 04-08-2005 00:42 ]

• digital8
Chaoss schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:47:
zet die tips anders hier ook ff neer.
Die "tips" waaren.....
PS.
Wat je misschien ook nog kunt proberen is om de auto device volledig uit te schakelen zodat je pc denkt dat je helemaal geen audio hebt dan kan BF2 dat ook niet proberen aan te spreken.

Of anders via DXDIAG "kan je zo intikken bij" START > Uitvoeren, je audio settings wat lager zetten dit was voor veel mensen de oplossing toen BF1942 net uit was, toen hadden sommige mensen "o.a. ik toen met m'n SB-Live" namelijk ook soortgelijke problemen.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Hoera! :*)
Nu met geluid. Wat ik uiteindelijk moest doen is de hardware-acceleration van mijn onboard-kaart uitzetten. Ik heb nog een prof. geluidskaart van RME in mijn pc, die moet ik vreemd genoeg ook helemaal uitschakelen, maar dat geeft niet, want die gebruik ik niet zo vaak en ik wil die toch eens in een dedicated audio-pc zetten.

Het blijft een redelijk brak spel, want wanneer ik alle video-settings hoog zet krijg ik enorme lag af en toe. Hele stukken gaan supersoepel (dus mijn kaart kan het bijhouden zou ik dan denken), maar af en toe gaat het ineens echt met 1 frame per seconde ofzo.
Nou ja, dan maar iets lagere settings.

• digital8
Ach ik speel BF2 op m'n labtop met een AMD64 1800+, 9700pro 128Mb, 512Mb geheugen en een 4200rpm HDD uiteraard wel met alle settings op Low, alleen de view distance staat max. dat moet ook wel anders overleef je nog geen enkel vuurgevecht., maargoed het is speelbaar en ik doe het nog niet eens zo slecht.... :*)

Maargoed., weer een topic succesvol afgesloten, veel pleizier met BF2'en..... :Y)

edit:

PS.,
Als je zo af en toe een fluittoon langs hoort komen tijdens het spelen dan zijn dat mijn .50 cal. sniper patronen die net misgaan, niet te lang stil staan dus.... :P

[ Voor 53% gewijzigd door digital8 op 05-08-2005 19:25 ]

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Kwam net terug van een LAN (waar ik mijn oude CRT altijd mee naartoe sleep) en plugde mijn TFT eenmaal thuisgekomen weer in mijn pc. De game wilde niet starten, het scherm werd zwart en knalde daarna terug naar de desktop. Bij mij was dit op te lossen door in D:\My Documents\Battlefield 2\Profiles\Default\video.con de refreshrate omlaag te zetten van 85Hz naar 60Hz:

VideoSettings.setResolution 1024x768@60Hz

Mijn TFT displayed namelijk maar tot 75Hz, 85Hz trekt ie niet.
Pagina: 1