Toon posts:

Verborgen SSiD bij sommige HW bij sommige niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb mij onlangs het nodige wifi speelgoed aangekocht en zit met het volgende probleem

bij mij thuis in dezelfste kamer heb ik een pc staan met een Asus wl-167g USB wireless stick ..

als ik met network stumbler 0.4.0 scan is er een bepaald netwerk dat zijn ssid heeft verborgen ..

tot hier toe niks raar aangezien dit bij verschillende AP's een standaard instelling is.

nu in mijn laptop .. die vlak naast mijn pc staat heb ik een ingebouwde wireless ontvanger van broadcom .. in netstumbler (zelfste versie, beide win xp) vind hij het zelfde netwerk terug maar wel met ssid.

nu mijn vraag is .. wat is het verschil in de hardware dat er voor zorgt dat de ene het wel toont en de andere niet ?
Of moest het niet aan de hw liggen aan wat dan wel

bedankt voor jullie geduld

Verwijderd

Wellicht zit het in de ondersteuning van je wireless kaartjes door Netstumbler ?

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 09:55

Nick Name

SinFest!

Is het misschien zo dat je eerste pc niet en je tweede pc wel is geassocieerd met dat AP.

[gokje]Anders kan ik me voorstellen dat de tweede pc in het verleden een keer is geassocieerd met dat AP of dat dat AP zijn ssid toen niet verborgen had. Je tweede pc heeft die gegevens mogelijk opgeslagen en herkent dat AP op basis van zijn MAC[/gokje]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Verwijderd

Topicstarter
beide kaartjes werken in netstumbler nu of er eentje is die maar half werkt is moeilijk te zeggen uiteraard.

het gokje .. een goed gokje, maar dat is het zeker niet ... het is een AP van een buur ofzo veronderstel ik. ik heb niets te maken met de AP. Vind het gewoon frustrerend dat ik maar niet vin waarom het ene kaartje hem ontdekt en de andere niet. en als ik nu bijvoorbeeld gewoon scan met het ingebakken tooltje van windows zelf behaal ik het zelfste resultaat

op pc met usb stick .. komt er niets te voorschijn (ik veronderstel omdat windows AP's zonder SSiD niet in de lijst laat komen)
en op de laptop met de ingebakken wireless staat de ap er perfect tussen MET ssid

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
is die USB 'B' of 'G' ?
en die kaart in je laptop?

Verwijderd

Topicstarter
beide G .. maar ik veronderstel dat ze dan automatisch ook B ondersteunen

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:08:
beide G .. maar ik veronderstel dat ze dan automatisch ook B ondersteunen
Meestal is in te stellen 'auto' of B of G . . . . .

Verwijderd

Topicstarter
en eeeuh heeft dit iets met mijn probleem te maken ? :)

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
aangezien 802.11b -> 802.11g niet kan zien zou dat kunnen ja.
maar aangezien ze beide 'g' zijn moet dat idd niet zo'n probleem maken.

kan je verder ook niet helpen, aangezien ik te weinig van wireless af weet.

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 11:41

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Nick Name schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:42:
Is het misschien zo dat je eerste pc niet en je tweede pc wel is geassocieerd met dat AP.

[gokje]Anders kan ik me voorstellen dat de tweede pc in het verleden een keer is geassocieerd met dat AP of dat dat AP zijn ssid toen niet verborgen had. Je tweede pc heeft die gegevens mogelijk opgeslagen en herkent dat AP op basis van zijn MAC[/gokje]
Heb zelf bovenstaande ook gehad. Is het mischien een standaard SSID? ook al heb je niks te maken met het AP maar heb je wel deze SSID al een keer in je systeem gehad!!

macOS 26.2

Pagina: 1