Plaatsing van harde schijf op voeding

Pagina: 1
Acties:

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo allen,

Een beetje een rotvraag, te danken aan een zeer kleine kast en het feit dat mijn Compaq PIII 500 niet wil opstarten met een 200Gig HD als primary HD, *haal adem*, maar is het mogelijk een harde schijf op de voeding te leggen?

Dit is namelijk de enige plek waar ik makkelijk bij kan en waar nog ruimte is voor de HD. De kast is de kast van een Compaq Deskpro (geen tower ofzo), en ik ben dus niet al te ruimbehuisd.

Tenzij iemand een idee heeft om toch op te starten vanaf de 200 Gig HD (hij wordt wel gezien onder Windows XP als ik opstart vanaf een 6GB HD), vroeg ik me af hoeveel, en of, het kwaad kan om de HD op de voeding te leggen.

Alvast bedankt,

Erik

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Hij kan best wel heet worden op die manier. Zorg er in ieder geval voor dat er wat ruimte is tussen de hdd en voeding, je zou hem op een soort nopjes kunnen leggen ofzo. Een extra fan erbij zetten zou ook wel helpen.
Ik heb zelf ervaring met hdd's in een Shuttle barebone en ik moet zeggen dat ze sneller corrupt raken dan in een normale pc; waarschijnljk omdat ze vaak boven de 50 graden C* zijn.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03 12:57
Heb ik jaren gehad, met een ouwe Quantum Bigfoot van 4,2 GB, en een ouwe Pentium 200.
Nooit problemen gehad. Schijf is na een paar jaar werkend op het schap gegooid. Zal het nu nog wel doen :P

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je mag wel een bijzonder sterke electromagneet hebben, wil je de harde schijf laten crashen. Door electromagnetische velden vanuit de voeding kan je schijf niet defect raken, alles is ook voldoende afgeschermd.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Okee, duidelijk. Ik zal er wat tussen leggen, en er proberen voor te zorgen dat de HD niet van de verhoging afvalt bij het eventuele verplaatsen van de kast.

Bedankt!