Toon posts:

Vage storingen door Live, deelt IRQ met USB poort, tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb onder win2k last van vage 'storingen' als ik scroll of ergens op klink, en het gebeurt maar af en toe. ik zit vrolijk winamp te beluisteren, en af en toe als ik klik/scroll dan krijg ik een storing, net of het geluid uitgerekt wordt/ophoudt voor heel even. mijn SBLive zit met mijn USB controller gedeeld op een IRQ (tenminste, PCI4 en 5 en USB zijn gedeeld) ze zitten allebei op IRQ 19 (ja 19, win2k doet daar zeer vaag mee, zal wel door ACPI komen) ik heb een BP6, PCI bezettingen is als volgt:

/ AGP: Matrox G400MAX
| gedeeld IRQ
\ PCI1:leeg

PCI2:3Com 905TXa

/ PCI3: Promise u66, hacked 2 fasttrak
| gedeeld IRQ
\ hpt366 controller, staat disabled.

/ PCI4: SBLive + daughterboard met opt. in/out.
/ PCI5:leeg (slot bezet door daugterboard SBLive)
| gedeeld IRQ
\ USB controller

da vraag is dus of er meer mensen last van hebben.

ik ga strax ff mijn netwerkkaart en SBLive verwisselen.
volgens mij gebruikt die 3com busmastering, ik ga ervanuit dat die USB controller dat niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
zou fijn zijn als iemand ff hielp.

dank je.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb dit soort troubles ook wel 's gehad op m'n bp6. Ik zou toch echt eens wat kaarten om gaan steken, dat was 't bij mij...

Succes!
- Jarno

Verwijderd

Topicstarter
zal ik es doen.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:17
Komt het niet toevallig door het splitten van de kabels :) :) :) :)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

nee want ik heb hetzelfde probleem en dat was voor het slachten van mijn kabels ook zo.

Verwijderd

Topicstarter
is behoorlijk irritant!

mijn netwerkkaart en mijn live nu omgedraaid en had het net weer. heb ik hier een koptelefoon van 469 piek op m'n kop, produceert m'n geluidskaart van 600 piek geen fatsoenlijk geluid doordat creative VEEL te laat was met toch nog verlepte drivers voor hun soon-to-be obsolete kaartje, omdat ze deze zomer een nieuwe kaart uit gaan brengen.

ze hebben sblive.com ook alvast maar doorgelinkt naar soundblaster.com.

sjonge.

wel verlept hoor.

ik realiseer me nu net iets. het kan natuurlijk niet aan de prioriteit liggen of wel? staat gewoon op normal, aangezien mijn koeien zo rond de 96% van de cpu trekken neem ik aan dat dit niet aan win2k ligt, die zal niet heel het systeem plat leggen door 1 programma wat ineens alle aandacht en dus CPU power trekt, toch?

[update]

sjonge het is nu nog erger, elke keer als ik een explorer windows open krijg ik een storing/ruis. irritant!!!!!

A3-D: ik heb mijn live doorlusflatcable niet geript, zit toch niet in de weg.

Verwijderd

nou bij mij hangt alles voor 2 seconden af en toe vooral als ik met mijn browser bezig bent.

Ik ga nieuwe drivers installeren en kijk wat er dan gebeurt.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:17
=INF=Psycho: Oh, ik was al bang...ik heb deze namelijk wel gestript en heb tot nu toe nog nergens last van. Zou ik deze kabel ergens vandaan kunnen halen als 'ie verziekt is? Of gewoon een IDE kabel kunnen gebruiken?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10

Muggie

8 pm

Je USB uitschakelen in je Bios ?

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Volgens mij staat je LINE-IN nog open.

Gewoon ff alle ingangen Muten en het probleem zou opgelost moeten zijn.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Wat bij mij geholpen heeft bij hetzelfde probleem......
In apparaatbeheer.....onder systeem.....kijk bij eigenschappen van controller van directe geheugentoegang (eng.vers. Direct Memory Controller) bij het tabblad instellingen zet DMA-Buffer reserveren aan en zet hoeveelheid op 64 Kb..........bij mij was het probleem toen over.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

BIj mij hangt mijn pc als ik windows 2000 afsluit! Ik gebruik de laatste liveware 3 voor win2000. Bij de standaard drivers doet ie dat niet! Dus het zal wel aan liveware 3 liggen jammergenoeg! Want als ik LW3 er niet op zet kan ik maar 2 speakers gerbuiken en anders 4!
Is geen IRQ probleem ofzoiets want als ik alles behalve de VGA en LIVE eruit haal doet ie het nog! En nee het is niet de VGA kaart!

Verwijderd

USB uitzetten in je bios!

Verwijderd

ACPI uitzetten wil nog wel eens helpen

ik had met acpi aan een com3 en 4 ipv 1 en 2
alle apparaten zaten op irq 9
en de SB PCI128 deed nogal vaag

Verwijderd

ACPI deelt altijd het IRQ met het device, als dat device ACPI ondersteunt.

Als USB een interruot deelt met een device, zou je in het BIOS het IRQ voor USB kunnen uitzetten (theoretisch gezien heeft USB dat namelijk niet nodig). Maar helaas werkt dan zommige USB apparatuur niet meer goed, zoals bv. de Zip 250 USB.

Verwijderd

Topicstarter
sorry tijdje niet hiergeweest, ik ga mijn ACPI dus NIET uitzetten, en aangezien win2k dan waarschijnlijk niet eens meer wil booten ga ik het ook niet doen ook. bovendien ben ik te lui om m'n PC zelf uit ze zetten, dus heb ik liever wel ACPI. Ik heb ook een USB muis (boomslang2k) dus ik ga USB ook niet uitzetten.

Shuriken: bij mij bevat DMA controller geen 'instellingen' tabblad. zit jij onder win98 misschien?

het ligt dus NIET aan de USB trouwens, want als mijn live met mijn netwerkkaart geswitched is dan heeftie het nog.

_GRAVER_: mijn line in 1 en 2 staan al dicht, net als alle andere poorten behalve wave en midi.

de andere zet ik altijd pas open wanneer ik ze nodig heb.

Jaap Snor: bij mij duurt het ook 5 tot 10 seconden. ik heb liverware 4 win2k (de officiele van creative)

volgens mij ligt het gewoon aan de drivers. als je win2k afsluit kun je ook merken dat de mixer zich afsluit en het geluid plotseling harder gaat spelen. zeer irritant als je winamp nog aan had staan en dan ineens je de tering schrikt als je je koptelefoon ophebt. Ik w8 het wel gewoon af, of ga de volgende creative kaart halen die van de zomer uitkomt. die zal -hopelijk- wel fatsoenlijke win2k support hebben. zo niet, dan neem ik teratec of aureal.

Verwijderd

Liveware 4??
Er is toch alleen een LW3 voor Win2k!
En trouwens als je die van het webdownload dan ziet ie je kaart ook als een Value terwijl ik een 1024 heb! Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om eens een fatsoenlijk pakket uit te brengen?
Gewoon de volledige liveware als download!
Als je de volledige versie wilt moet je die weer kopen!

Verwijderd

Topicstarter
4 = for

Verwijderd

Oeps
Pagina: 1