[MSI Neo2 k8n] Bios 1.9 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik had zojuist die nieuwste bios 1.9 gedownload van de MSI website en heb deze geflasht.
Bij de reboot begint windows te klagen over de activatie, omdat mijn systeem ineens te veel afwijkt 8)7. en de melding dat ik binnen 3 dagen moet activeren.

Daarna loopt mijn windows vast door een verkeerde bios instelling, dus ik reboot pas de instelling aan. Maar nu geeft windows ineens aan dat de drie dagen voorbij zijn en dat ik meteen moet activeren :\

Echter wil dit niet lukken, hij kan geen verbinding leggen. Ik neem aan dat de netwerk kaarten niet goed (meer) geinstalleerd zijn. Maar aangezien ik niet kan inloggen (ook niet in safe-mode) kan ik niets doen.

Dus ik dacht, ik boot de oude bios erweer op (v1.8). Echter trapt windows daar niet in, en moet ik nog steeds activeren.

Ik heb de legale versie, dus dat is het probleem niet. Maar hoe fix ik dit nu ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Had je de datum en tijd wel goed staan van de oude BIOS, voordat je dus flashde? En van de nieuwe ook?

Anders zit er niets anders op dan een schone installatie ben ik bang, misschien kun je nog spelen met systeemherstel.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:53

OcGuru

Giulietta Qv

Idd, doordat je er een nieuwe bios in flashde is de tijd en datum verkeerd gaan staan ( logisch).

Heb het ook wel eens gehad :P zat niks anders op dan een format :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online
:( en dan na te gaan, dat ik twee weken geleden alles al een keer compleet opnieuw heb geinstalleerd.. Blijf bezig *** MS.

update

Ik heb windows geactiveerd via de telefoon. Ik snap nu ook waarom
het niet wilde via internet. Mijn MAC adres is gewist door de update, en nu staat
die op 0xFFFFFFFF |:(

Hoe kan ik weer een correct MAC adres schrijven naar de bios ?

[ Voor 52% gewijzigd door M55 op 29-07-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
@M55 : Brutale vraag. Waarom heb je die upgrade gedaan? Werkte 1.8 niet goed (genoeg)?
Probeer in je bios "load setup defaults" eens. Wie weet pakt ie dan weer dat MAC-adres.

[ Voor 35% gewijzigd door Nilco op 29-07-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online
MEGATRON schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:29:
@M55 : Brutale vraag. Waarom heb je die upgrade gedaan? Werkte 1.8 niet goed (genoeg)?
Probeer in je bios "load setup defaults" eens. Wie weet pakt ie dan weer dat MAC-adres.
Default bios settings helpt niets. Het MAC adres is waarschijnlijk gewoon gewist :X

Tja, waarom upgraden. Ik ben nu eenmaal gewend om elke keer te updaten naar de nieuwste
versie. Maar ik draai absoluut geen beta biossen. Dit was een officieele op de MSI site.

Het klote is ook dat ik het MAC adres niet weet, het staat niet op de doos van het moederboard,
maar ja als ik weet hoe ik een MAC adres kan schrijven, verzin ik er wel eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Daarom gebruik ik en GHOST-image!! ;) ..Als je die had hoefte je alleen maar de BIOS tijd en datum goed zetten. Even GHOST terugzetten....klaar
Nu zit je met WEER een clean install te kijken

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
M55 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:28:
Tja, waarom upgraden. Ik ben nu eenmaal gewend om elke keer te updaten naar de nieuwste
versie. Maar ik draai absoluut geen beta biossen. Dit was een officieele op de MSI site.
Oke, dat je geen beta's draait snap ik maar als met 1.8 alles gewoon goed liep ga je toch niet upgraden als de changelog geen enkele verbetering voor jou betekent. Er zijn diverse MSI fora waarop te lezen is dat 1.9 een drama is. Ik heb de volgende overtuiging : "If it aint broke, don't fix it."

Heb je via windhoos of via een dosdiskette geflashed? Ik weet nog wel toen ik van 1.4 naar 1.8 ging (ivm tempreadings) deed ik dat via een dosdiskette en zag dat het programma eerst de MAC-adressen checkte voordat ie ging flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online
silitek schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:50:
Daarom gebruik ik en GHOST-image!! ;) ..Als je die had hoefte je alleen maar de BIOS tijd en datum goed zetten. Even GHOST terugzetten....klaar
Nu zit je met WEER een clean install te kijken
Clean install ? Nee hoor, gewoon opnieuw geactiveerd via telefoon, geen probleem.
Maar een Ghost image zou wel handig zijn ;)
MEGATRON schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:23:
[...]

Oke, dat je geen beta's draait snap ik maar als met 1.8 alles gewoon goed liep ga je toch niet upgraden als de changelog geen enkele verbetering voor jou betekent. Er zijn diverse MSI fora waarop te lezen is dat 1.9 een drama is. Ik heb de volgende overtuiging : "If it aint broke, don't fix it."

Heb je via windhoos of via een dosdiskette geflashed? Ik weet nog wel toen ik van 1.4 naar 1.8 ging (ivm tempreadings) deed ik dat via een dosdiskette en zag dat het programma eerst de MAC-adressen checkte voordat ie ging flashen.
Ik heb het gedaan via dos diskette idd, het probleem blijkt vaker voor te komen,
maar gelukkig is er een oplossing:

bron
I had the same problem yesterday and after many hours searching the web I ended up with this post that made me really desperate... But I didn't give up and while trying a new bios flash because of random crashes when in the bios, I noticed the obvious: you can change the MAC address when flashing shocking
use the last version of the dos flasher with the parameters /nvmac:xxxxxxxxxxxx/wb after the name of the bios file; it's explained if you ask the help with the /help parameter. You can find the mac address on a stick on the parallel port.
Dus dat ga ik maar eens ff uitproberen :)

update

En het werkt :)

[ Voor 6% gewijzigd door M55 op 30-07-2005 12:44 ]

Pagina: 1