welke grafische crt monitor

Pagina: 1
Acties:

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 07:34

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
beste mede tweakers,

ik ben sinds kort opzoek naar een vervanger voor mijn zielige dell monitor, max reso 1280 x 1024 op 60 hz maar hier krijg je na een tijd ongeloofelijk hoofdpijn van dus dan maar een nieuwe.
Nu zag ik bij een kennis een hele mooie grafische monitor staan van het merk philipes maar helaas deze was al jaren oud en kon ook maar een max reso van 1280 x1024 aan maar de IQ was veeeel hoger dan mijne, dus toen besloot ik dat mijn volgende monitor een grafische werd. TFT en LCD vallen al af want die hebben allemaal te hoge reactie tijd om mee te gamen.
Mijn ogen vielen toen op een 19 inch iiyama maar dat was helaas een normale crt monitor en kon max 1600x1200 draaien op 70 hz. Toen zag ik een andere van dat merk en die kan max 1920x1440 aan op 76hz, dit bevalt me wel en al helemaal omdat die 1600x1200 op 116hz draait en ik dan bij die resolutie geen last krijg van mn ogen tijdens t gamen.
Ik ging dus wat rond neuzen op got maar daar kwam ik er achter dat er veel negatiefs gezegd werd over deze monitor, de beeldbuis die er in zat zou erg slecht zijn.
Nu is mijn vraag dus weet iemand een 19inch crt monitor die minimaal 1600x1200 aan kan op 85 hz, maar t liefst met een zo hoog mogelijke IQ. ik wil max 400 euro uitgeven.

Wat ik zelf gedaan heb om dit te vinden : mijn vaste leverancier gevraagd maar die kon me nix leveren wat ook maar 1600x1200 aan kon.
Op google gezocht maar daar kwam ik er niet meer uit, lochmask dit streifenmask dat tco99 en dan is er ook nog zoiets als dotpitch.
Op got rond gezocht, zo ben ik er achter gekomen dat in de iiyama's een slechte beelbuis zou zitten .
Er bestaan hier op got geen ultieme crt tpics maar wel 17 en 19 "" tft maar daar was ook niet veel nuttigs in te vinden. en als er al iets staat is het behoorlijk outdated.

kan iemand me bij deze zoektocht helpen door eigen ervaringen te geven met dit soort monitoren of tips oid.

ik voel me lekkaah !!!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-08 11:47

Kirpeknots

Wazzup!

Eizo T966 of T965. Anders een Sony GDM-F520. Volgens mij is dit zo'n beetje de top in de CRT lijn

Ik heb zelf ooit een T960 gehad en ben nu ook weer op zoek naar een T965 of T966.

De F serie van Eizo zou ik niet nemen. (Mindere buis)

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
LyP0 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:34:
TFT en LCD vallen al af want die hebben allemaal te hoge reactie tijd om mee te gamen.
...
en als er al iets staat is het behoorlijk outdated.
Auw!

Ik wil je niet beledigen, maar met bovenstaande uitspraak vind ik jou outdated... :X

Het meerendeel van de huidige goede 19" TFT's vertoont geen zichtbare ghosting meer. Het is alleen zoeken naar een TFT die 1600x1200 aankan... Maar ik denk dat je meer kans hebt dan bij een CRT. Daarbij vind je echt wel een goede 19" TFT voor 400 euro...

• LyP0

LyP0

Topicstarter
dat bedoel ik ook, er is geen enkele tft of lcd te vinden die een resolutie van 1600x1200 kan weer geven op 85 hz zonder ook maar enkle ghosting onder de 400 euro.
en btw die monitoren die jij noemt zijn allemaal 21inch modelen

ik voel me lekkaah !!!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 16:01

ThunderNet

Flits!

*mompeld iets over dubbeltje en eerste rang*

staar je nou niet blind op die 400 euro, geef desnoods iets meer uit.
Het is wel een ding waar je de komende jaren tegen aan zit te kijken. (ik heb een monitor meestal 2x zo lang dan een PC)
nieuw setje monitoren zou bij mij ook over de 1000 euro kosten.

Ga anders kijken naar 2e hands 'top'modellen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

LyP0 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:59:
dat bedoel ik ook, er is geen enkele tft of lcd te vinden die een resolutie van 1600x1200 kan weer geven op 85 hz zonder ook maar enkle ghosting onder de 400 euro.
en btw die monitoren die jij noemt zijn allemaal 21inch modelen
Je moet NIET kijken naar de refresh-tijd van een LCD-monitor, deze hebben gewoon geen refresh! (toch niet merkbaar)
Ik durf zelf meer zeggen: een aantal lcd's werken gewoon niet op refreshrates anders dan 60hz.

Ook is een LCD-monitor vééél rustiger voor je ogen dan een CRT.

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben heel blij met mijn 22" LaCie's, ik neem aan dat de 19" versies ook erg goed zijn.

http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10121

Je zegt "grafische monitor", bedoel je hiermee dat je de monitor ook voor grafisch werk gaat gebruiken?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom kijk je niet voor een Samsung 21 inch? Die zijn rond de 450 denk ik. Daar kan je max 2046*1538 meedraaien. dat is de Samsung 1100DF.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken naar de ViewSonic P97f+SB die voor € 265,- bij micro-mail in de pricewatch staat. Deze doet 87Hz op 1600x1200.
Ik ken de monitor niet zelf maar ViewSonic is een degelijk merk en de broertjes van deze monitor krijgen overal goede reviews.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
waarom ik kijk voor maximaal een 19 inch, nou omdat ik nogal vaker naar lan party's ga en die 17 inch heeft toch ook al een behoorlijk gewicht en 2 ik heb er simpel weg de plaats niet voor.
jah er word dan ook grafisch werk mee gedaan maar het is 75% om te gamen en 25% photoshop maya 3dsmax etc.

ik voel me lekkaah !!!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

LyP0 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:20:
waarom ik kijk voor maximaal een 19 inch, nou omdat ik nogal vaker naar lan party's ga en die 17 inch heeft toch ook al een behoorlijk gewicht en 2 ik heb er simpel weg de plaats niet voor.
jah er word dan ook grafisch werk mee gedaan maar het is 75% om te gamen en 25% photoshop maya 3dsmax etc.
Ik zie hier juist nog een argument voor een TFT maarja gezien je opmerkingen over TFT's :O

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• LyP0

LyP0

Topicstarter
nou ik heb tot nu toe nog niemand gezien die een hogere IQ had dan die kennis , maar ik sta open voor alles, ik heb t 19 inch tft topic door gelezen en ik kan de volgende monitoren krijgen de samsung 913n
IIyama E481s w/b/s3

jah ik kan ook nog een eizo L778 12 ms krijgen of een L768 maar die heeft dan weer 25 ms of maakt dat nix uit ?? ( zei iemand hier boven )
maar dan zit ik wel aan een prijskaartje van 777 resp 589 euro. ik wil er wel wat geld aan uit geven maar moet het er ook goed uit zien, anders is die nieuwe vga voor nix geweest.

daarom wil ik ook eigenlijk bij crt blijven, zo ver ik weer veel hogere resoluties mogelijk en om nu een x850xt te kopen om te gamen op 1280x1024 is ook een beetje absurd. Of klopt dit niet ??

ik voel me lekkaah !!!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 16:21

TheBorg

Resistance is futile.

Ik begrijp niet helemaal wat het IQ van je kennis met de keuze van je monitor te maken heeft. :P

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

LyP0 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:34:

Nu zag ik bij een kennis een hele mooie grafische monitor staan van het merk philipes maar helaas deze was al jaren oud en kon ook maar een max reso van 1280 x1024 aan maar de IQ was veeeel hoger dan mijne, dus toen besloot ik dat mijn volgende monitor een grafische werd. TFT en LCD vallen al af want die hebben allemaal te hoge reactie tijd om mee te gamen.
LyP0 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:57:
nou ik heb tot nu toe nog niemand gezien die een hogere IQ had dan die kennis , maar ik sta open voor alles, ik heb t 19 inch tft topic door gelezen en ik kan de volgende monitoren krijgen de samsung 913n IIyama E481s w/b/s3
Wat bedoel je met IQ :?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Refresh rate denk ik?

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

image quality ;)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-08 11:47

Kirpeknots

Wazzup!

Als je geen 21" wil is de 19" Eizo T766 ook een optie. Hij wordt nu moeilijk leverbaar omdat alle CRT's van Eizo end of life zijn..... helaas.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik gaan voor een Sony Trinitron, dat zijn imho toch de beste CRT bakken, ze kosten alleen een aardige duit.

Maar waarom geen TFT? reactietijd van die dingen ligt tegenwoordig al onder de 16ms, ik kan me niet voorstellen dat je daar nog iets van merkt.

Verwijderd

Mitsubishi. IIyama gebruikt ook de Diamondtron beeldbuis van Mitsubishi in haar topmodel; Mitsubishi stopt er echter hoogwaardigere electronica in.

Ik heb zelf een Sony CPD-530. Wel aardig, maar niet geweldig. Koop nooit meer een Sony;als ik zou de monitor zou moeten gebruiken voor beeldbewerking, zou ik elke keer dat ik de monitor aanzet met landing in de weer moeten gaan om de kleuren goed te krijgen, anders heb ik "gelige hoeken". Heb dat al vanaf dag 2 dat ik de monitor heb en hij was toen pas 3 maanden uit de fabriek.

De Mitsubishi (930SB geloof ik)die ik een vriend heb aangeraden is en blijft top. Kost wel iets meer dan de gemiddelde CRT, maar is niet zo duur als EIZO. Ik weet alleen niet of ze ze uberhaupt nog maken; ze staan nog nauwelijks in de pricewatch en veelal als NEC-Mitsubishi.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 03:28 ]

• ZOMERZON
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Kirpeknots schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:38:
Eizo T966 of T965. Anders een Sony GDM-F520. Volgens mij is dit zo'n beetje de top in de CRT lijn

Ik heb zelf ooit een T960 gehad en ben nu ook weer op zoek naar een T965 of T966.

De F serie van Eizo zou ik niet nemen. (Mindere buis)
<-- trotse bezitter van een Eizo T965 :9

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb zelf een Sony Multiscan G400 Trinitron, beestje is al een aardige tijd oud (jaartje of 4 schat ik, minstens) maar heeft nog steeds een schitterende IQ zoals je dat zelf zegt :P Ik zelf noem het liever gewoon 'goed beeld'. Draait hier altijd 1600x1200 op 85hz, uitstekend. 19 Inch dus.

Mother, will they like this song?

• LyP0

LyP0

Topicstarter
heeft er niemand ervaring met een samsung samtron 98fdf ?? dit lijkt me een vette monitor
ik kan m krijgen voor 129,90. kan iemand misschien aub zijn ervaringen delen ??

thnx _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
Iiyama vision master pro 454 (hm903dt)....één van de beste 19'' die er is

die draait 100hz @ 1600x1200 (max 2048x1536)

die heb ik zelf ook eentje gehad, maar tegenwoordig heb ik een h540s 21.3'' tft

is wel 25ms, maar daar heb ik helemaal geen last van met games (bf2)

[ Voor 80% gewijzigd door Mr. Detonator op 31-07-2005 02:30 ]

Verwijderd

Ik heb ook (net als Detonator) de vision master pro 454 van iiyama en ik kan net als hem met niets dan lof komen. Het is een heerlijke monitor met 2 vga ingangen (je kan dus 2 pcs aansluiten mocht je dat willen) en gewoon een super strak en helder beeld.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 18:25

lordsnow

I know nothing

Ik heb de Samtron 98PDF - en 't beeld staat als een huis. Geen trillingen in 't beeld, en geen trinitron-lijntje over 't scherm. Beeld, kleur(en) en helderheid zijn goed instelbaar. Lekker Counterstiken op 1600x1200 :)

De monitor behuizing is weinig op aan te merken - niet mooi, niet lelijk. Jammer genoeg is hij alleen leverbaar in beige, ik had 'm liever in 't zwart. Voor €136 gekocht afgelopen maand, en ik zou 'm zo weer kopen.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
ik zit wil nu eigenlijk definitief voor een van deze 2 monitoren gaan, de iiyama vision master pro 454 IIYAMA 19" HM903DT 130khz of deze IIYAMA 19" S902JT 115khz. het verschil is de ene heeft een lochmask en de ander een streifenmask. wat is het verschil en merk je het ??

btw je 454 kan ik krijgen voor 352,50
en de andere moet 478,80 opbrengen

is het mask verschil de ongeveer 130 euro waard, is het echt te zien of kan ik het beter laten.

[ Voor 4% gewijzigd door LyP0 op 02-08-2005 05:01 . Reden: typ0's ]

ik voel me lekkaah !!!

• LyP0

LyP0

Topicstarter
shopje ??

ik voel me lekkaah !!!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:37
S902JT (VisionMaster 451) is een model van 5 a 6 jaar geleden ofzo. Met een ouderwets bolle beeldbuis. Die zou ik nooit nemen.

• rico_fxp
  • Laatst online: 15-07 20:45
volgens mij leveren IIyama en eizo geen crt schermen meer uit

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf een Philips 201B40. Echt een hele fijne monitor :) Kan echt alles instellen, heeft sub-D en BNC aansluitingen (kan er dus tegelijkertijd 2 PC's aan hangen :Y) ) en een beeld als een huis. Mooie is: ook al is het een iets of wat bol scherm (het is geen trinitron, dat is voorbehouden aan Sony en consorten), toch merk je dat niet. Het ding stelt zichzelf namelijk helemaal in op het aangeleverde signaal, en doet dat dan ook kaarsrecht en volledig gecentreerd :)
Kost net iets meer als 400 euro, maar dan heb je ook wat. Pricewatch

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 02-08-2005 09:46 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:25
The_Eagle schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:45:
Ik heb zelf een Philips 201B40. Echt een hele fijne monitor :) Kan echt alles instellen, heeft sub-D en BNC aansluitingen (kan er dus tegelijkertijd 2 PC's aan hangen :Y) ) en een beeld als een huis. Mooie is: ook al is het een iets of wat bol scherm (het is geen trinitron, dat is voorbehouden aan Sony en consorten), toch merk je dat niet. Het ding stelt zichzelf namelijk helemaal in op het aangeleverde signaal, en doet dat dan ook kaarsrecht en volledig gecentreerd :)
Kost net iets meer als 400 euro, maar dan heb je ook wat. Pricewatch
Ik heb hier een Philips 109B20 (2 inch kleiner en ouder). Ben er ook erg tevreden mee, draait ruim 4 jaar zonder problemen. Dus Philips vind ik een aanrader, maar hij doet geen 85Hz op 1600x1200. Daarvoor heb je een grotere nodig (zoals hierboven), maar die is te duur. Hij doet 75Hz op 1600x1200, het verschil is nauwelijks merkbaar vind ik tussen 75 en 85. Maar dat is persoonlijk?

Dus mocht je toch niets vinden, de nieuwe Philips 109B60 is tekoop voor een €220 ongeveer. Toch de helft van je budget en een heel mooi scherm dacht ik zo.

Specs

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

rico_fxp schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:32:
Alleen de duurdere modellen nog maar ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Joni
  • Niet online
Dus de HM903DTB wordt nog door Iiyama geleverd? En zo niet, welke 19" modellen worden dan nog wel geleverd? :)

• Mr. Detonator
rico_fxp schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:32:
ik zou niet weten waarom....ze staan nog overal te koop ?! 8)7

pricewatch: Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DTB 19"

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 02-08-2005 12:04 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Freaky Maus schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:57:
[...]

Ik heb hier een Philips 109B20 (2 inch kleiner en ouder). Ben er ook erg tevreden mee, draait ruim 4 jaar zonder problemen. Dus Philips vind ik een aanrader, maar hij doet geen 85Hz op 1600x1200. Daarvoor heb je een grotere nodig (zoals hierboven), maar die is te duur. Hij doet 75Hz op 1600x1200, het verschil is nauwelijks merkbaar vind ik tussen 75 en 85. Maar dat is persoonlijk?

Dus mocht je toch niets vinden, de nieuwe Philips 109B60 is tekoop voor een €220 ongeveer. Toch de helft van je budget en een heel mooi scherm dacht ik zo.
De mijne snapt 1600x1200 idd met gemak op 85Hz. Ik weet zo niet of ie op die resolutie nog hoger kan (zit nu op mijn werk, anders keek ik het wel even na) maar het zou me niet verbazen. Overigens zie ik het verschil tussen 75 en 85 Hz wel degelijk, dus ik denk dat dat idd persoonlijk is ;) Kleurtemperaturen zijn ook in te stellen trouwens, en ik kan uit ervaring zeggen dat een kleurtemp van 9300 Kelvin erg handig is als je digitale foto's hebt gemaakt en wilt editten - dan zie je tenminste wat je doet, en goed scherp ook. Mijn vriendin heeft een Belinea die dit niet kan - en daar zijn de helft van mijn foto's te donker, terwijl ze er bij mij wel goed uit komen :)

Wat ik de TS nog wel mee wil geven is dit: Geef liever iets meer uit aan een goede monitor, je kijkt er dagelijks meerdere uren naar en die dingen (zeker een 21" of een 19" CRT) zijn behoorlijk waardevast, dwz je schrijft ze niet zo snel af. Een goede 21" moet zeker een jaar of 8 mee kunnen als het niet langer is, en zelfs dan zal hij waarschijnlijk nog aan de meeste eisen voldoen.
Voor de hoeveelheid ruimte op je desktop hoef je het overigens niet te laten; ik meen me te herinneren dat mijn monitor "slechts" 46 cm diep is. Da's net zoveel als een gemiddelde 15" _/-\o_

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joni
  • Niet online
Dat zou je als je zo in de Pricewatch kijkt inderdaad wel zeggen, maar veel van winkels in de Pricewatch hebben de monitor niet (meer) op hun site staan en bij veel andere is de levertijd onbekend. Vandaar mijn vraag. :)

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-07 09:44
Ik heb hier nog een Philips Brilliance 201P staan. Perfecte 21" monitor. Mooi design en beeld kwaliteit onovertroffen. De specs van deze monitor zijn echt super. Heb deze monitor 3 maanden gebruikt en gebruik nu de dell 2405 fpw en moet zeggen dat er weinig verschil is in kwaliteit (buiten dan dat de 1 lcd is en de ander crt)

http://www.ciao.co.uk/Phi...nce_201P__5393323/TabId/4

[ Voor 28% gewijzigd door pizzaboertje op 02-08-2005 16:43 ]

• LyP0

LyP0

Topicstarter
wat is nu precies het verschil tussen een diamontron m2 en een fst beeldscherm.??
en ook het verschil tussen een lochmask en een streifenmask ( weet niet wat t in t engels is maar dit stond op een duitse site )

oja er word ook gezegd dat diamondtron 2 lijntjes op t beeld heeft, zijn deze t zelfde als op een triton beeldscherm want daar heb ik dus absolut geen last van.

Ik denk dat ik ga kiezen tussen de iiyama 454 met diamontron ,een Lg T910b met een flattron beeldbuis, de eizo 578-k 17 inch tft scherm 12 ms, 1000:1 250cd/qm en de IIYAMA 19" tft ProLite H481S-B3S (8ms) DVI schwarz

de prijzen zijn :

iiyama 454 voor 352.50 euro CRT
de lg T910B voor 230,30 euro CRT
de eizo 578-k voor 489 euro TFT
en de prolite h481 s-b3s voor 409 euro TFT

ik voel me lekkaah !!!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:37
LyP0 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:02:
wat is nu precies het verschil tussen een diamontron m2 en een fst beeldscherm.??
Diamondtron (merknaam) is de Trintron variant van Mitsubishi, dus met de horizontale lijntjes. M2 staat voor nieuwste generatie Diamondtron.
FST staat volgens mij voor flat square tube en dat is zo'n beetje de algemene aanduiding voor elke andere beeldbuis die er is.
en ook het verschil tussen een lochmask en een streifenmask ( weet niet wat t in t engels is maar dit stond op een duitse site )
Lochmask is conventionele beeldbuis (shadowmask), streifenmask is Trinitron/Diamondtron.
oja er word ook gezegd dat diamondtron 2 lijntjes op t beeld heeft, zijn deze t zelfde als op een triton beeldscherm want daar heb ik dus absolut geen last van.
Ja, Trinitron dus.
Ik denk dat ik ga kiezen tussen de iiyama 454 met diamontron ,een Lg T910b met een flattron beeldbuis, de eizo 578-k 17 inch tft scherm 12 ms, 1000:1 250cd/qm en de IIYAMA 19" tft ProLite H481S-B3S (8ms) DVI schwarz

de prijzen zijn :

iiyama 454 voor 352.50 euro CRT
de lg T910B voor 230,30 euro CRT
de eizo 578-k voor 489 euro TFT
en de prolite h481 s-b3s voor 409 euro TFT
Succes met je keuze.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

TheLunatic schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:05:
Draait hier altijd 1600x1200 op 85hz, uitstekend. 19 Inch dus.
Huh, hoe doe je dat, forceren, de mijne geeft dan maar 75 hz maximaal :/

Voor mij nog steeds geen LCD/TFT voor het gamen, niet alleen om de snelheid maar een CRT is nog steeds beter naar mijn idee, weet niet precies dit volledig uit te drukken in lettertjes, maar de kleurcontrasten, animaties en massiviteit (van 3d objecten) met de CRT zien er gewoon beter uit.

Erg jammer dat ik nergens meer een Sony F400 kan vinden met een dotpitch van 0,22 een absolute killer..sommige dingen gaan niet vooruit...

Niet op voorraad.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
jah dat is ook de monitor die mn kennis had, sony nog iets 400. echt suprieur beeld vind ik, hier naar was ik ook opzoek.
ik denk dat ik toch maar voor de iiyama visionmaster pro 454 ga. deze zou echt goed beeld hebben en dat icm hoge resoluties en refreshrate's.
En hierbij een nieuwe ati X900 oid of nvidia 7800 ultra kaart om te kunne spelen op die reso's.

ik voel me lekkaah !!!

• Mr. Detonator
edward2 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:17:
[...]

Huh, hoe doe je dat, forceren, de mijne geeft dan maar 75 hz maximaal :/

de kleurcontrasten, animaties en massiviteit met de CRT zien er gewoon beter uit.

Er...
dan heb je waarschijnlijk nog nooit een goeie tft voor je gehad

maar smaken kunnen verschillen natuurlijk

Verwijderd

Ik heb zins vandaag een Sony HS95P
Die heb ik ook gekocht omdat ik veel grafish werk doe (hobby) en veel van hooftpijn en oogpijn kreeg van mijn oude Intergraph 21inch.
het is wel wennen maar als ik naar mijn creaties kijk zien ze er het zelfde uit als mijn CRT
dat had ik niet bij de nieuwe Samsung 930BF die ik hier voor had
BTW was wel een goede gamer monitor ;)

Verwijderd

LyP0 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:02:

Ik denk dat je hier kan lezen hoe de vork in de steel zit.
Pagina: 1