Toon posts:

Regulier inbellen met InternetPlusBellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik bij KPN geinformeerd of het met InternetPlusBellen nog steeds mogelijk is om op de oude wijze een inbelverbinding op te zetten. In mijn geval van belang omdat ik voor bankzaken moet inbellen op een prive netwerk. KPN probeert mij gerust te stellen met het volgende fragment:

"Voor het gebruik van uw inbelmodem kunt u het inbelmodem aansluiten op één van de telefoonaansluitingen van de Experia Box. Op die manier wordt het mogelijk om nog steeds gebruik te maken van een inbel-internetverbinding."

Het klinkt veelbelovend maar ik vraag mij af of iemand dit kan bevestigen uit eigen hand.

/hpg

Verwijderd

[rml]Jan-E in "[ KPN] nieuwe VoIP dienst"[/rml]

Dus volgensmij is het wel mogelijk (dan wel op lage snelheid), maar ik weet niet of iedereen dezelfde ervaring heeft. Moet je misschien even verder lezen vanaf dat bericht, ik weet niet of er nog andere reacties op zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 16:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:20:
Hallo,

Onlangs heb ik bij KPN geinformeerd of het met InternetPlusBellen nog steeds mogelijk is om op de oude wijze een inbelverbinding op te zetten. In mijn geval van belang omdat ik voor bankzaken moet inbellen op een prive netwerk. KPN probeert mij gerust te stellen met het volgende fragment:

"Voor het gebruik van uw inbelmodem kunt u het inbelmodem aansluiten op één van de telefoonaansluitingen van de Experia Box. Op die manier wordt het mogelijk om nog steeds gebruik te maken van een inbel-internetverbinding."

Het klinkt veelbelovend maar ik vraag mij af of iemand dit kan bevestigen uit eigen hand.

/hpg
Hier mijn ervaringen met het analoog inbellen in combinatie met Internetplusbellen:

- Krijg wel een verbinding met de server van de bank (21kbps) alleen komt er geen volledige verbinding tot stand (er worden geen rekeninggegevens opgehaald etc)
- 2 poging, piepen en kraken maar geen verbinding (comminicatie wordt afgebroken).
- 3de en laatste poging, piepen en kraken maar geen verbinding (communicatie wordt afgebroken).

Geen succes dus. Ik heb dit opgelost door een BlueTooth dongle te installeren en via mijn mobiele telefoon een verbinding te maken met de bank.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Datacommunicatie op de ouderwetse manier is eigenlijk vorbehouden aan de ouderwetse manier van telefoonlijnen. VoIP is puur bedoeld voor spraak, niet de ouderwetsemanier om daar dan weer data overheen te doen. Dus inbellen en faxen gaat niet tot vrij beroerd (lees soms en lage snelheden).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Modbreak:.

[ Voor 97% gewijzigd door bjck op 12-03-2006 13:36 ]