Intelligente ID3 tag updaters

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Ik vraag mij al enige tijd of het volgende mogelijk is en eventueel al zelfs bestaat:

Een 'intelligent ID3 update programma' die aan de hand van de filenames van je mp3's (bijvoorbeeld "$artist - $title.mp3") aan de hand van een grote geintegreerde database, danwel informatie die het programma via internet verkrijgt, checkt voor een aantal gegevens met betrekking tot het relevante nummer en aan de hand daarvan de ID3's invult (album, genre, jaartal, etc.).

Tja, na het nalezen vraag ik mij ook af hoe het mogelijk is dat ik 3x 'aan de hand van' in een zin gepropt krijg, maar het is duidelijk zo volgens mij!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Lijkt erop dat je ' Tag&Rename' eens moet uit gaan proberen :)

geweldig programma met veel (intelligente) functies en opties. Je kunt het bijna niet bedenken of je kunt het er wel mee (behalve een pizza bakken of je veters strikken ;))

http://www.softpointer.com/tr.htm

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Moodlogic doet dit allemaal volautomatisch. Die herkent de MP3's volgens mij aan hun BPM en dergelijke, samen met een bestandsnaam die ongeveer klopt komtie bijna atijd op het goede nummer uit. De database was een jaartje geleden nog niet geweldig, maar is nu geloof ik al een stuk beter.
Nadeel: Kost geld (Hollanders ook he ;))

http://www.moodlogic.com/

/edit

Zelf gebruik ook ook Tag 'n Rename vanwege bovengenoemde reden.
Werkt overigens perfect, je moet er alleen ietsje meer tijd insteken.
Albums gaan als een speer, 5 klikken per album.

[ Voor 23% gewijzigd door _eXistenZ_ op 29-07-2005 17:44 ]

There is no replacement for displacement!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

eXistenZ_NL schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:43:
Moodlogic doet dit allemaal volautomatisch. Die herkent de MP3's volgens mij aan hun BPM en dergelijke, samen met een bestandsnaam die ongeveer klopt komtie bijna atijd op het goede nummer uit. De database was een jaartje geleden nog niet geweldig, maar is nu geloof ik al een stuk beter.
Nadeel: Kost geld (Hollanders ook he ;))

http://www.moodlogic.com/

/edit

Zelf gebruik ook ook Tag 'n Rename vanwege bovengenoemde reden.
Werkt overigens perfect, je moet er alleen ietsje meer tijd insteken.
Albums gaan als een speer, 5 klikken per album.
En als alternatief kan je nog kijken naar [url=http:/www.musicbrainz.org]MusicBrainz[/]. Af en toe heeft ie het niet juist, maar dat valt makkelijk zelf te verbeteren. :)

Signature

• Gruffy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Met musicmatch (Niet de gratis versie maar de pro versie) heb ik 90% van van mijn id3tags compleet en correct kunnen krijgen. Daarnaast zoekt Musicmatch er ook nog een cover voor je mp3s bij die je in de playlist kunt zien en ook zo je albums op kunt zoeken. De 10% die Musicmatch niet vindt zijn veelal de nederlandstalig liedjes.

Daarnaast gebruik ik MediaMonkey om zelf gegevens in en aan te vullen. (heeft ook enige functies voor het opzoeken van tags, maar dit werkt niet prettig).

(Edit: Ik ga denk ik tag & rename ook eens bekijken)

[ Voor 8% gewijzigd door Gruffy op 29-07-2005 18:27 ]

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-08 18:12
musikCube samen met MusicBrainz doet het goed :)

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Thanks voor alle feedback!

Ik heb alle programma's een beetje bekeken, maar het valt me wel tegen. Bij de een programma wordt er alleen informatie van internet afgehaald afhankelijk van de inhoud van de huidige ID3 tags (maar die zijn in mijn geval allemaal leeg); bijvoorbeeld aan de waarde van de album variabel ed.

Ik heb nog steeds niet iets gevonden die PUUR aan de hand van de filename (of misschien ook wel BPM zoals MoodLogic, maar haar gebrek is weer dat ze geen album info invoert zie http://www.moodlogic.com/mlfaq-client.html#12) de info op zoekt en implementeert in de ID3's.. ik heb zelfs via GOOGLE al tal van proggie's gevonden die gewoon niet echt werken..

het is niet toevallig iets wat de nieuwere winamps geintegreerd hebben?

[ Voor 83% gewijzigd door assass op 30-07-2005 16:43 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Moodlogic zou ik even met rust laten. Lees vooral het forum even door over de slechte (lees: geen) ondersteuning meer vanuit de ontwikkelaars. Lijkt erop dat ze een paar jaar geleden iets gemaakt hebben en online gezet, en daarna niets meer aan doen.

Of er moet het afgelopen half jaar iets veranderd zijn. Ik vond het in ieder geval zonde van mijn geld.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

probeer het eens met mp3tag studio, die gebruik ik zelf ook vaak echt supper progsel, kan iig van je filename je tags invullen

http://www.magnusbrading.com/mp3ts/

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

assass schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:39:
Thanks voor alle feedback!

Ik heb alle programma's een beetje bekeken, maar het valt me wel tegen. Bij de een programma wordt er alleen informatie van internet afgehaald afhankelijk van de inhoud van de huidige ID3 tags (maar die zijn in mijn geval allemaal leeg); bijvoorbeeld aan de waarde van de album variabel ed.

Ik heb nog steeds niet iets gevonden die PUUR aan de hand van de filename (of misschien ook wel BPM zoals MoodLogic, maar haar gebrek is weer dat ze geen album info invoert zie http://www.moodlogic.com/mlfaq-client.html#12) de info op zoekt en implementeert in de ID3's.. ik heb zelfs via GOOGLE al tal van proggie's gevonden die gewoon niet echt werken..

het is niet toevallig iets wat de nieuwere winamps geintegreerd hebben?
Goed dan, in Tag&Rename de 2 dingen die jij nodig hebt:
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/3475/tr5el.th.png
Echt, als je mp3's hebt en je wilt aan 1 programma geld uitgeven, koop dan Tag&Rename!

[ Voor 6% gewijzigd door sjaakaq op 30-07-2005 18:27 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
is opzich wel werkzaam, maar tot nu toe erg veel handwerk; met de optie freedb krijg ik heel veel rare albums die totaal niet kloppen;
amazon geeft betere informatie, maar dan moet ik alsnog redelijk handmatig het juiste album opsporen, en mijn nummer verticaal alignen met de juiste nummer alvorens ik op WRITE TAGS kan klikken;

op dat moment krijg ik heel veel nuttige info en zelfs cover van het album, maar als ik 1500 songs zo moet behandelen ben ik wel een tijdje bezig;

is het niet mogelijk dat de verticale aligning enz gewoon automatisch gaat aan de hand van het inlezen van de filename of evt de artist/title uit de id3 en dat dan volautomatisch de correcte albums worden toegevoegd (mits de overeenkomst tussen artist/title en album kan maken)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tja...als jij allemaal mp3's dwars door elkaar hebt staan, en ze hebben allemaal een andere "naamstructuur" dan kan zelfs het knapste programma er niks mee natuurlijk.

"On two occasions I have been asked [by members of Parliament], 'Pray, Mr. Babbage, if you put into the machine wrong figures, will the right answers come out?' I am not able rightly to apprehend the kind of confusion of ideas that could provoke such a question." - Charles Babbage

leoaq.fm // Jeune Loop

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Tagscanner !
Gebruik het om mijn iTunes map op orde te brengen, haalt info uit Freedb, ID3 of filename.
Ik vind het heel prettig werken en het is nog gratis ook !

[ Voor 71% gewijzigd door Mitch op 30-07-2005 21:43 ]

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
leokennis schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:40:
Tja...als jij allemaal mp3's dwars door elkaar hebt staan, en ze hebben allemaal een andere "naamstructuur" dan kan zelfs het knapste programma er niks mee natuurlijk.

"On two occasions I have been asked [by members of Parliament], 'Pray, Mr. Babbage, if you put into the machine wrong figures, will the right answers come out?' I am not able rightly to apprehend the kind of confusion of ideas that could provoke such a question." - Charles Babbage
naamstructuur is overal $artist - $title.mp3

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
het rare is dat ik met freedb zulke vreemde resultaten krijg...

voorbeeld, als ik nu met tagscanner info ophaal van freedb krijg ik van bijv Creed - With arms wide open.mp3 de volgende resultaten:

paar keer Celine Dion, 1x Mariah Carey, OT, CMX, Cascade, Double Dealer en A.C. Polar Bear, maar niet Creed??

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

assass schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:32:
[...]

naamstructuur is overal $artist - $title.mp3
Dan vul je bij dat "Get Tags from filename" in: "%1 - %2" ongeveer, ff uitzoeken. Dan vult 'ie iig artiest en titel in. Informatie die er niet is kan ie ook niet invullen; hij kan ook niet gokken wat de tracknumber is ofzo...

En tja...dat Freedb, ik weet ook niet precies hoe 'ie dat checkt maar miss. aan de hand van tracklengtes, dus wie weet is er een Mariah Carey CD met precies dezelfde tracklengtes :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35
Mocht je niks willen betalen dan is The GodFather misschien een optie: http://users.otenet.gr/~jtcliper/tgf/

Maar Tag & Rename is absoluut beter, alleen al omdat het programma taggegevens van Amazon kan verkrijgen. Dus als je, binnen je tag, zoveel mogelijk ingevuld wilt hebben is Tag & Rename absoluut het beste.