Toon posts:

Extra toetsen van keyboard opvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen zo'n Logitech UltraX keyboard.
Het toetsenbord heeft zes extra knoppen: Media, Play/Pause, Mute, Favorites, E-mail, WWW.
Er werd geen software bijgeleverd en op de Logitech-site staat dat het Plug-and-Play is.
Nu werken alle knoppen goed - (Media opent Winamp e.d.), behalve de knop Favorites.
Deze werkt enkel in IE, en dus niet in Firefox (eigenlijk zou ik die knop willen gebruiken om een bepaald programmaatje te starten).

Hoe zou ik deze knop kunnen aanpassen?
Ik heb geen software geïnstalleerd (keyboard op PS/2)!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb zelf ook een keyboard van logitech met dit soort multimedia toetsten, maar ik kan via de iTouch software de functie van deze knoppen veranderen.
Echter zijn deze knoppen bij mij niet plug&play en moet ik dus wel de software geinstalleerd hebben.

Verwijderd

Nou ik heb ook zo'n kreng en niks geinstalleerd en toch werkt het.
Het gaat vlgnsmij uit van standaard progjes in win, (eerst zat IE onder de WWW button, ik heb firefox als standaard browser ingesteld en het werkt)

Niks cd-tje voeren. Progs als stnd instellen (idem mediaplayer)

Succes !

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt allemaal (firefox, winamp, enz.), alleen die Favorites...
Volgens mij zijn die commando's vergelijkbaar met die van een laptop toetsenbord met 'functietoets'.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Met girder, en de juiste keybord plugin kan je 'alles' afvangen.... iig, als je een beetje je best doen, kan je girder 3.2 nog wel ergens vinden, deze is freeware (shareware?,..? iig gratis), en voldoet prima voor het instellen van de meeste rare commando's en opdrachten.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Ik heb ook de UltraX, gebruik FF en inderdaad doet de Favorites niks in FF. Kennelijk alleen in IE.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geen programma installeren :), als het toetsenbord het zo kan, dan moet ik het ook zo kunnen!

Update:
Het moet lukken! Ik heb even op MSDN gekeken, en men kan zelfs de Windows-toets opvangen!
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;125614
en: http://www.developer.com/net/vb/article.php/1502401

Maar dit komt er eigenlijk op neer dat ik zelf een programma moet schrijven om de toetsen op te vangen...
Het moet volgens mij toch ergens in het register zitten, overmorgen eens zoeken.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 23:32 ]

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

mijn ultrax usb en ps2 via verloopkabel op usb werken ook zonder enige configuratie :D

[Signature]

Pagina: 1