[2003] Server blijft hangen bij "Applying computer settings"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.184 views sinds 30-01-2008

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 09:16

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
We hebben hier een Windows 2003 Server Standard draaien die sinds het vanmorgen opnieuw opstarten blijft hangen op het scherm (Applying computer settings) Eerst heb ik alle verschillende opstart modi uitgeprobeerd en in de veilige modus kan ik ook niets vinden wat er op wijst dat er iets fout zit. Er staan geen speciale dingen in het logboek ofzo.

Ik kwam die fout op het internet wel een paar keer tegen maar daar ging het dan meestal over Exchange en dergelijke, dingen die iig niet op deze server draaien.

De server werd opnieuw opgestart van wege een te vervangen moederbord batterij. Dit is overigens gewoon goed gegaan.

Iemand een idee?

Verwijderd

Doe eens opnieuw opstarten met een log van het bootproces.

En dit heeft niets te maken met NT. Move NT > WOS

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:36:
Doe eens opnieuw opstarten met een log van het bootproces.

En dit heeft niets te maken met NT. Move NT > WOS
Windows Server 2003 = NT 5.2

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• eightValve
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Hmz.... hier bij twee servers hetzelfde verhaal.... ook sinds vrijdag :?

Het duurt op de kop af 4 uur voor je logon prompt verschijnt, daarna kun je aanmelden, het het stoppen en starten van services lukt niet.

Ben er nog volop mee bezig, heb ook een artikel gelezen over HP Gigabit controllers en 3Com switches --> vast op 100/full of 1000/full zetten, niet op auto. Het hielp bij mij niets, maar je weet maar nooit.

Weet jij inmiddels al iets meer...??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tyrian schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:41:
[...]
Windows Server 2003 = NT 5.2
NT :P
DNS kan domeincontrollers resolven op de machines?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• eightValve
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

pbeserver.exe killen!!! Hierna reageert het systeem weer normaal.

Pbeserver.exe is de Server Service van APC (UPS), ik heb alle apc software gedeïnstalleerd, en ze liepen daarna meteen weer als een trein!!

Je moet de exe met de taskmanager killen, en dan een minuut of vijf geduld hebben voor ie echt gestopt is, je krijg dan ook de standaard melding dat één of meerdere services niet gestart zijn, met een verwijzing naar de eventlog.

Vervolgens kun je alle APC services op 'disabled' zetten, en vervolgens boot je systeem direct weer goed/snel.

Let op, je moet dus eerst bij het booten (applying computer settings) wel eerst een uur of 4 geduld hebben tot je uiteindelijk in kunt loggen.

Ik heb inmiddels sinds vorige week vrijdag 3 servers met dit probleem gehad, en bij alle drie was dit de oplossing.

Verwijderd

Beste mensen,

Hier het zelfde probleem: W2K SBS NL server die sinds een reboot op vrijdag 29 juli lang bleef hangen bij opstarten, inloggen ging niet altijd, explorer vensters kwamen langzaam of niet te voorschijn, Internet Explorer bleef hangen, veel services bleven hangen bij het starten en een aantal programmas startten pas na een half uur, ARCServe backup jobs bleven halverwege hangen en meer van dat soort ongein. PINGen naar domeinnamen vanuit een CMD.EXE werkte perfect: domeinnamen werden gewoon geresolved en gePING-d.

Na het lezen van deze thread: killen van pbeserver en pbeagent processen met het Resource Kit kill commando, daarna deze twee services in de services snap-in op disabled zetten en vervolgens rebooten. Resultaat: alles opgelost.

Heb wat ge-Googled en oorzaak is dat versie 6 van de PowerChute software van APC er na 25/7/2005 mee ophoudt omdat er een certificaat verloopt. De eerstvolgende reboot breekt dan de computer. Zie hier de officiële mededeling van APC:

http://nam-en.apc.com/cgi.../std_adp.php?p_faqid=7202

Het nare is dus dat je dit pas doorhebt na een reboot, en dat doen servers natuurlijk niet zo vaak. Ben benieuwd hoeveel mensen hier nog over gaan struikelen. Enne: ligt dit nou aan APC of aan Sun?

Daniel.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:08

Duinkonijn

Huh?

Denk aan sun.. hun f*cking java verloopt...

vindt dit rond uit belachelijk. servers met een verloopdatum :o

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tnx guys, kreeg melding van hangede servers op inlogschermen. Laat ik nu net dinsdag terug moeten komen van mijn vakantie om wat onderhoudswerk te doen. Kan ik dat meteen ff meepakken.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Had dit probleem ook al, dacht eerst dat het aan norman lag (zanda was 4 keer gestart :) )

Na een kwartier vraag die gast van norman support, hebben jullie toevallig apc ups'en?

En jahoor idd Veilige modus geboot powerchute eraf en alles liep weer als een zonnetje.

Later die middag dacht ik bij mezelf, ik had toch afgelopen vrijdag ook al een probleem met een pc (die ik inmiddels al gereinstalled heb) en ja hoor idd daar stond ook powerchute op.

[ Voor 28% gewijzigd door wielhelm op 09-08-2005 15:32 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

3 servers gefixed, waar GOT al niet goed voor is ;)

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 18:58
Heel erg bedankt mensen. Zat al een weekje met dit probleem en kon er maar niet achter komen. Zag vandaag dat wel die 2 processen bleven hangen, maar heb nog niet de kans gehad om te rebooten. Ga ik nu eerst doen, hoop dat het eindelijk opgelost is. :D

• eaglenest37
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07-2024
Dit probleem kan veroorzaakt worden door APC Powerchute 6.x.
Hiervan is 27 juli het java certificaat verlopen.

Je kunt het beste de Powerchute helemaal verwijderen en daarna je server rebooten.
Daarna kun je de nieuwste versie downloaden en deze installeren.
Nu moet het probleem opgelost zijn.

Wij hebben dit probleem al bij een aantal klanten gehad en dit was de oplossing.

Voor meer info kun je kijken op onderstaande link:

http://emea-en.apc.com/cg...nQ9NDg0JnBfcGFnZT0x&p_li=

Groeten,

Richard

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 18:58
Het is hier nu opgelost. Net gereboot en binnen een aantal minuten net als normaal weer ingelogd.
Heel relaxed dat het weer werkt. _/-\o_ _/-\o_

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

eaglenest37 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:51:
Dit probleem kan veroorzaakt worden door APC Powerchute 6.x.
Hiervan is 27 juli het java certificaat verlopen.

Je kunt het beste de Powerchute helemaal verwijderen en daarna je server rebooten.
Daarna kun je de nieuwste versie downloaden en deze installeren.
Nu moet het probleem opgelost zijn.

Wij hebben dit probleem al bij een aantal klanten gehad en dit was de oplossing.

Voor meer info kun je kijken op onderstaande link:

http://emea-en.apc.com/cg...nQ9NDg0JnBfcGFnZT0x&p_li=

Groeten,

Richard
Heel erg bedankt, maar dit was al gemeld in dit topic ;)

Verwijderd

Wie kan mij helpen.
Ik heb dezelfde situatie als in dit forum beschreven, echte heb ik geen UPS/APC eraan hangen.
Alles werkte perfect (server geinstalleerd) meerdere malen reboot, geen probleem.

Ineens tijdens het werken op het netwerk kan hij het netwerk niet meer vinden.
Melding: Unable to search te netwerk
Kabels gecontroleers, switch nagekeken tc. niets te vinden.
Server herstart en vanaf toen bleef hij hangen op applying computer settings.

In veilige modus met netwerk kom ik er wel in en ook het netwerk.
In normale modus weer niet.
vorige juiste conf.: geen resultaat

Systeem specs: Intel P3 1000 - 512MB - 160GB IDE HDD
3COM LAN voor netwerk
USB ADSL modem speedtouch voor internet
SBS 2003
Geen virusscanner
Geen APC software

wie kan mij helpen en wat moet ik doen in bijv. veilige modus.
(waar kan ik de logboeken vinden...) :?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt mij een probleem met je drivers. Pleur alle netwerk gerelateerde hardware er eens uit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

M. Lamers - open maar even je eigen topic want dit topic heeft een duidelijk andere probleem oorzaak :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.