Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Mogelijk virus (Xabot?) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT TOPIC NAME: sorry maar Windows is nogal idioot... windows xp dus :) SP1, bij andere pc, geen SP's

Hoi,

Ik heb iets vreemds aan de gang met mijn pc. Mijn router en mijn pc draaien zot. Ze communiceren als de kippen waardoor er na 5 minuten in windows al 2.000.000.000 sent/recieved packages zijn, zonder dat ik al iets gedownload had. Eerst deed dit voor op een ander pc in het netwerk, nu ook op de mijne. Er was ok een programma bezig met 99% cpu usage, namelijk wininit32.exe. Ik sloot het af, waardoor de kippenrazernij ophield en m'n internet weer werkte.

Nadeel van deze kippenrazernij:

1) msn meld aan, ik zie wanneer mensen online komen, maar ik kan ze niet aanspreken, nog berichten ontvangen.
2) Internet explorer/firefox -> heeeeeeeeeel traag
3) Deze computer zoekt 30 seconden naar m'n hardeschijven en andere hardware (met een athlon64 3500+ en sata schijfjes)

enige ideeën jongens?

groejtes

francis aka swatje

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 14:37 ]

Verwijderd

Eh.. is dat niet gewoon spy/adware?

Installeer dan eens adaware ofzo..

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zorg dat je SP2 geïnstalleerd hebt als je een computer aan het internet hebt hangen. Je bent een veiligheidsrisico voor jezelf en anderen zonder.

Verwijderd

Topicstarter
SP2 raakt hier niet op... drivers gaan bozonka's...

altijd die vervelende bsod :(

btw: heb es gegoogled en het zuo om een bepaald virus gaan, maar ik kan z'n symptonen (aangemaakte reg key's) nie vinden.

edit: ik en m'n zus gebruiken firefox en hebben geen spyware denkik

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 14:43 ]

• sdomburg
Als je een virus verwacht, waarom heb je dan nog geen virusscanner geprobeerd?

Verwijderd

het aantal exploits dat een SP1 zonder daaropvolgende securityupdates kan lamleggen, is teveel om op te noemen. je bent met grote zekerheid het slachtoffer van een bug in 1 van de systeemservices.
ik zou maar meteen herinstalleren en de nodige updates afhalen.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
hint: [google=wininit32.exe] Eerste paar resultaten bieden denk ik genoeg aanknopingspunten

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Vermoedelijk zit je vol met virussen cq spyware.

Alle info over spyware verwijderen kun je vinden in [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Haal je pc van het internet af en zorg in ieder geval voor een goede virusscanner, die up to date is.
Installeer SP2 op beide pc's.
SP2 behelst qua beveiliging méér dan alleen de los te downloaden patches en hotfixes.

edit:
Lekker op tijd weer :p

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 14:50 ]

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Dat is het W32.Xabot.Worm virus

W32.Xabot.Worm is a worm that attempts to spread itself through the IRC and file-sharing networks. It also has backdoor Trojan Horse capabilities, which allows a hacker to gain control of a compromised computer. The existence of the file wininit32.exe is an indication of a possible infection.
dat verklaart ook dat het eerst op de andere computer bezig was!

[ Voor 10% gewijzigd door NS_5 op 29-07-2005 14:48 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

http://securityresponse.s.../data/w32.xabot.worm.html ?

grr NS_5 :(
* LuCarD is spuit 111

[ Voor 20% gewijzigd door LuCarD op 29-07-2005 14:52 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
kijk hier ook even:
Removal Instructions

Sorry LuCarD ik was bezig met berichtje toen jij nog niet gereplied had dus ik kon niet weten dat jij ook met dat berichtje bezig was _/-\o_ O-)... sorry

[ Voor 36% gewijzigd door NS_5 op 29-07-2005 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:42:
btw: heb es gegoogled en het zuo om een bepaald virus gaan, maar ik kan z'n symptonen (aangemaakte reg key's) nie vinden.
^^ dit was inderdaad Xabot die ik vond....

ik vind die symptonen dus nie... :s

• sdomburg
Ga nou eens heel snel een virusscanner draaien!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

sdomburg schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:37:
Ga nou eens heel snel een virusscanner draaien!
Inderdaad, dat zou sowieso het eerste zijn wat ik deed als ik vermoedde dat ik geïnfecteerd was. ;)

Verder kan je er niet simpelweg vanuit gaan dat het Xabot is. Er is namelijk nog geen enkele file herkend, en wininit32.exe die zoveel CPU-usage in beslag neemt is niet een Xabot only iets. :)

Daarnaast fix ik ook nog even je topictitel, volgende keer kan je gewoon een TR indienen als je een topictitelfix wilt. :)

Signature

Pagina: 1