Toon posts:

Card reader / foto opslag voor 1GB xD

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een USB card reader welke 1GB xD geheugen kan lezen?

Mijn Olympus C-770UZ is namelijk tijdens vakantie op Kreta overleden tijdens de Jeep safari (volgens mij door het stof, want hij deed opeens helemaal niets meer, andere batterijen helpen ook niet, hij is helemaal dood).
Nu heb ik volgens mij nog wel garantie maar ik denk dat het nog wel even gaat duren eerder ik een nieuwe camera heb dan.

Dus een Trust 16-in-1 USB2 Card reader gekocht zodat ik evengoed de foto's van mijn kaartjes (2 kaartjes van 1 GB) over kan zetten.
Alleen laat hij maar een deel van de bestanden zien (en de kaart kan niet beschadigd zijn, deze kaart zat niet in de camera toen hij stuk ging).
Staat dus in de handleiding dat xD wordt ondersteund tot 512 MB, staat wel bij dat grotere kaarten wel zouden kunnen werken, maar die werken dus helemaal niet.

De nieuwste drivers binnengehaald maar dat helpt ook niet.

Weet iemand een type card reader welke wel xD 1 GB ondersteund of misschien zo'n fotoopslagapparaatje (weet niet meer hoe die dingen heten, zijn draagbaar en je kan er de inhoud van je geheugen op zetten en dan thuis via USB op je PC zetten) welke dit ondersteund?

Help!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Sja, daar noem je ook een merk...

Kijk eens bij Sweex op de site, of bij een computerboer op de site voor nogmeer merken. Draai je windows XP, dan heb je geen drivers nodig, lijkt mij?

Gadgets FTW!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Ursamajor schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:49:

Kijk eens bij Sweex op de site, [quote]

Daar zie ik ook alleen maar xD card readers die tot 512 MB gaan. :(
of bij een computerboer op de site voor nogmeer merken. Draai je windows XP, dan heb je geen drivers nodig, lijkt mij?
Ik draai XP.
Hij werkt ook zonder drivers, maar hoe ik het ook probeer (zonder drivers, drivers van CD en drivers van internet), het wil niet lukken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik las iets over xD Type M geheugen, als ik dat ik google intik krijg ik steeds 1 GB kaartjes.

Als ik het goed begrijp gebruiken de 1GB xD kaartjes een nieuwe techniek waardoor alleen nieuwere readers en camera's deze ondersteunen en moet ik dus op zoek naar een card reader welke xD type M ondersteund?

1GB xD werkte namelijk niet in de Olympus C730UZ van mijn zus.

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb een Sweex lezertje en een CF kaartje van 1 Gb en dat is in ieder geval totaal geen probleem... Geen idee alleen of dat zoals je zelf al zegt voor xD kaartjes anders zal zijn. Ik weet niet waar je woont maar anders is het misschien een optie om ff bij iemand van dit forum die bij je in de buurt woont langs te gaan en daar ff je kaartje te legen?

[ Voor 38% gewijzigd door OmeRoon op 29-07-2005 23:06 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar MediaMarkt gegaan en heb daar dus gevraagd hoe het zit.
De 1 GB kaarten zijn xD Type M en zijn dus anders als gewone xD kaarten.
De meeste kaart lezers kunnen deze niet lezen.

Ze hadden er maar 1 waarvan ze zeker wisten dat ie het kon: de Sandisk 12-in-1 Card Reader/Writer.

Ik vrees alleen dat die Trust rommel mijn eerste kaartje geruineerd heeft, als ik er op kijk zie ik alleen bestanden 1 t/m 136 staan, en dan iedere foto 4 keer!
Er stonden veel meer foto's op maar die zijn spoorloos.
Op mijn 2de geheugenkaartje (welke in de camera zat toen hij stuk ging) ziet de Sandisk wel alle foto's.

Zijn er programmatjes waarmee je bestanden van geheugenkaartjes kan restoren? Ik heb GetDataBack geprobeerd (die werkte namelijk perfect toen mijn harddisk gecrasht was) maar die kan geen andere bestanden vinden.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-01 21:19

shameblaster

BB4E^Cons

offtopic:
hoe beviel de c770, ik kan hem nu voor 329 kopen met 128mb xD , Tasje, afstand ed nieuw, heb je evt oude voorbeeld pics

Cons:::BB4E

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:42:
Zijn er programmatjes waarmee je bestanden van geheugenkaartjes kan restoren? Ik heb GetDataBack geprobeerd (die werkte namelijk perfect toen mijn harddisk gecrasht was) maar die kan geen andere bestanden vinden.
Ik weet wel dat http://www.fotodokter.nl die service biedt... misschien es een mailtje sturen?

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

PC Inspector Smart Recovery werkt vrij goed en is gratis: http://www.pcinspector.de...a_recovery/nl/welcome.htm

Verwijderd

Ursamajor schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:49:

Kijk eens bij Sweex op de site, of bij een computerboer op de site voor nogmeer merken. Draai je windows XP, dan heb je geen drivers nodig, lijkt mij?
Sweex is de ergste troep, slechter dan Trust......
Pagina: 1