Toon posts:

Het Midden Oosten.......................

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...........en emotie! Vlaggen, posters en weet ik het wat verbranden om een bepaald doel te bereiken, demonstraties waar alleen de mannelijke bevolking zwaar emotioneel aan deelneemt, alles wat westers is wordt gehaat met name de Britten en Amerikanen. Nu wil ik het al helemaal niet hebben over een zogenaamde "heilige oorlog" :r Mijn vraag, waarom laten die mensen zich leiden door emotie? Waarom wordt er niet een seconde nagedacht en laten ze zich alleen maar meeslepen? Waarom beseffen ze niet dat ze alleen maar kunnen verliezen met een dergelijke houding? Waarom?

P.S. Diadem, dit valt onder levensbeschouwing mocht je er een(te snel) slotje op willen gooien.;)

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
Op zondag 14 januari 2001 02:23 schreef Jeany het volgende:
...........en emotie! Vlaggen, posters en weet ik het wat verbranden om een bepaald doel te bereiken, demonstraties waar alleen de mannelijke bevolking zwaar emotioneel aan deelneemt, alles wat westers is wordt gehaat met name de Britten en Amerikanen. Nu wil ik het al helemaal niet hebben over een zogenaamde "heilige oorlog" :r Mijn vraag, waarom laten die mensen zich leiden door emotie? Waarom wordt er niet een seconde nagedacht en laten ze zich alleen maar meeslepen? Waarom beseffen ze niet dat ze alleen maar kunnen verliezen met een dergelijke houding? Waarom?
2 partijen zijn er volgens hun beide godsdiensten van overtuigd dat het hun land is. De arabieren zijn er na de 2de wo weggejaagd door de joden en die waren het daar natuurlijk niet mee eens.

2 groepen mensen ( die allemaal weer gesteund worden door verschillende andere landen, om het lekker simpel te houden.)die zo erg doordrenkt zijn van wraak na vele tientallen jaren oorlogvoeren tegen elkaar. Ze vechten voor hun geloof voor hun heilige plaatsen. Dat zal waarschijnlijk nooit meer goed komen.

Zeker als je rekening houdt met het feit dat het geloof in de landen een veel belangrijkere rol speelt dan in de westerse landen.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Kijk eens naar Amerika; Daar hebben ze de Promisekeepers. Stadions vol met extreem fundamentalistische christelijke mannen. Deze mannen zijn zo'n beetje net zo erg als de gemiddelde Taliban-aanhanger als het op vrouwen aankomt. Maar goed; Ik lach me rot :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!