werkgeheugen

Pagina: 1
Acties:

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

Topicstarter
Nu zat ik te denken een nieuwe PC aan te schaffen en was mij aan het oriënteren. Aangezien mijn kennisnivaue ondermaats is, ging ik kijken bij complete systemen zoals Dell Dimension XPS GEN5. Maar daar schiet de prijs van je PC als snel door het dak. Ik zag daar dat bv 4 * 1 GB ram erin willen de prijs met 1150,- euro explodeert. Dus ik op zoek naar een zelfbouwpakket. Aangezien ik veel mensen positief hoor over Tweakers, hierheen dus wat topics reviews, etc. gelezen.

Als ik nu dus op zoek ging naar RAM, kwam ik dit tegen 1GB RAM voor 25,-
4 van deze 1GB kost nagenoeg 100,-. Lijkt mij zeer uit verhouding met die 1150,- . Of lijkt dit nu maar zo?

Nou ja ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ondertussen ga ik maar weer verder op zoek naar een degelijk zo niet een ultiem syteem (maar dan wel onder de 2000 euro)

groetjes miser

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:10

Spoooky

Core temp 37°C

Helaas dit is slechts 128 MB

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

waarom denk je 4GB aan geheugen nodig te hebben ?

• miser
  • Niet online

miser

always learning

Topicstarter
maar als je daar op levertijd klik staat er : Kvr400d2s3/128, 1024mb pc2-3200 400mhz ddr2 non-ecc cl3 sodimm

en die 4 GB was maar voor het idee, ik zat meer aan 2 GB te denken

[ Voor 23% gewijzigd door miser op 29-07-2005 14:18 ]

Verwijderd

Ja want er staat een gigabit = 1024 / 8 = 128 MB, maar toegegeven voor beginners is dit dus volksverlakkerij

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 14:18 ]

• miser
  • Niet online

miser

always learning

Topicstarter
ah k, bummer

thx en jeeezs wat zijn jullie snel met de reacties :)

maar die 1150,- is dus best reëel ? voor 4 GB

[ Voor 26% gewijzigd door miser op 29-07-2005 14:20 ]

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:10

Spoooky

Core temp 37°C

Gelukkig is Kingston heel makkelijk in zijn naamgeving... na de slash= hoeveelheid geheugen...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06

-ET-

Phone Home

Er staat ook nog bij de het een SoDimm is en dus laptop geheugen

Waarschijnlijk linkt die site dus gewoon verkeerd door want 25,- voor 1GB is heel weinig

Verwijderd

hier staan een paar prijzen van geheugens
pricewatch: 1GB PC3200 DDR (Merkloos)
Hier een totaal overzicht van de prijzen van de geheugens in de pricewatch
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/545/top

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 14:24 ]

Verwijderd

Het is toch echt geen 1GB, DDR2 modules van 1GB van kingston kosten toch al gauw zo rond de 100 euro bijvoorbeeld een kingston module @533Mhz pricewatch: 1GB PC4200 DDR2 ECC, CL4 (Kingston KVR533D2E4/1G)

Dell is over het algemeen ziek duur met uitbreidingen, bijvoorbeeld upgraden van een 6800 Ultra videokaart naar een 850XT PE kost bij Dell zo'n 300 euro als ik me niet vergis. Het échte prijsverschil is niet meer dan 100 euro.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ze hebben het over milibits, en die bestaan gewoonweg niet, dus wat dat betreft zijn het gewoon prutsers.
MB = MegaByte
Mb = Megabit
mb = milibit (en gezien een bit de kleinste eenheid is kan 1/1000e bit niet bestaan).

Maar goed, het is zo dat ze door hun extreem onduidelijke naamgeving niet echt goed bezig zijn, lijkt me dat dit wel in de shopsurvey mag komen?

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 29-07-2005 14:27 ]

Verwijderd

Voor de Dell XPS zal je DDR2 geheugen nodig hebben (zoals in mijn vorige link)

DDR(1) geheugen is een stuk(je) goedkoper....

maar upgraden van 1024 naar 4084 zal in de echte wereld zo'n 300 euro kosten :Y) Dell verdient veel aan de upgrades, een lage basisprijs, en dan door de upgrades verdienen

Als je een ultiem systeem wilt, raad ik je aan deze zelf in elkaar te drukken, er is hier bij tweakers een erg handige Best Buy Guide, reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005 die zelfs speciaal voor jou een 2000 euro gamesysteem heeft samengesteld ;) reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005

Anyway, veel succes!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 14:29 ]

• miser
  • Niet online

miser

always learning

Topicstarter
super deze laatste post.

Dit zal ik zeker verder uitzoeken/lezen.

En jammer dat Dell dat zo doet met die upgrades. Daardoor knapte ik totaal af.

ps. ik las op Nvidia-site dat de GeForce7800 eraan komt of er al is

Verwijderd

de 7800GTX is al uit. De 7800GT (een iets mindere versie) zal binnenkort uitkomen. Voor de eerste kaart zal je zo'n 550 euro neerleggen, en voor de tweede zo'n 450.

:*) de 7800GTX past in ieder geval wel in zo'n ultiem syteem ja!

• miser
  • Niet online

miser

always learning

Topicstarter
Yep, ja super

Nu ben ik gaan kijken bij die Best Buy Guide (link hierboven). Bijna gelijk had ik zoiets van dat wordt het, de highend-gamers editie met die Geforce7800 (smul :9 ). Ietwat aangepast natuurlijk, ik denk dan toch aan twee keer 1GB. (en geen surroundgeluidssysteem,geen ruimte voor :| )

Maar nu las ik bij de reacties dat die voeding mogelijk wat aan de lage kant is (450W), zeker als je een tijdje later een tweede Geforce7800 erbij inbouw (en later nog een HDD ofzo). Wat zijn jullie ideëen hierover? Misschien dan toch een zwaardere voeding er inbouwen?

edit: never mind. Op de site van nvidia staat dat voor een enkele GeForce7800 een voeding van 350W wordt aangeraden. Maar voor een sli-opstelling, met twee stuks, wordt 500W-voeding aangeraden.

[ Voor 18% gewijzigd door miser op 29-07-2005 22:50 ]

Pagina: 1