Toon posts:

x800 pro vs 6800 GT

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi,

welke van deze 2 krijgt julie voorkeur?
de x800 pro staat in aanbieding bij Alternate voor 199€ (is Alternate een betrouwbare winkel?)
terwijl de 6800 GT is 50€ duurder, en wint nipt bij de benchmarks

nu twijfel ik nog tussen deze 2, wat zijn jullie ervaringen met deze kaarten? Ik speel voor Source-games dus daarmee zou mijn voorkeur naar ATI gaan, maar 6800GT is toch iets populairder denk ik.

hebben hullie enkele betrouwbare bronnen waar deze vergeleken worden?

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welke x800 pro is het?

Alternate is wel een ok winkel vind ik.

Rapapa...

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Ik heb redelijk wat bij Alternate besteld en dat is tot nu toe altijd goed gegaan, ik zou zo weer bestellen bij ze. Echter voor de prestaties van de 2 kaarten kun je makkelijk googlen. Kijk ook eens in de "TomsHardware VGA charts" ;)

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

De 6800 GT zonder twijfel. 16 pipes en makkelijk te overklokken naar Ultra waarden.
De X800 Pro heeft slechts 12 pipes en is ook niet echt denderend met overklokken.

Heb zelf iets meer dan 12 maanden een X800 Pro gehad maar ben sinds een maand of twee naar een 6800 GT gegaan en spellen als Far Cry, Doom 3, Chronicles of Riddick en Splinter Cell CT kregen een aanzienlijke performance boost. Spellen waarbij Ati goed zou presteren als HL2 en UT2k4 presteren ook niks beter met een X800 Pro dan een 6800 GT. Sterker nog, Counter Strike: Source draait beter met een 6800 GT.

Zoek maar eens wat benchmarks. Als je trouwens naar benchmarks zoekt kijk dan wel naar vrij recente met de nieuwere drivers.

De 6800 GT heeft trouwens ook SM 3.0 wat de X800 Pro niet heeft.

De neutrale liefhebber is het wel met me eens denk ik alhoewel er wel weer een discussie zal ontstaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Dracul op 29-07-2005 15:07 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Zo erg veel ontlopen de kaarten niet van elkaar. Bij alternate krijg je bij de X800 een webcam erbij en bovendien voor die 50 euro verschil kan je er 512mb bij prikken...iets om over na te denken :9

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Het gaat hier dus om deze kaart. Ik heb hem ook besteld donderdag (gisteren). Ik had bij alternate eerst een XFX 6800GT besteld, maar deze werkt niet met de nieuwste drivers (alleen de drivers die er bij zaten werkten, de 61.72 dus) en mijn mobo met via kt600 chipset. Daar ook maar een nieuw mobo besteld, met nForce2 chipset, maar deze wil niet samenwerken met mijn maxtor schijven. Schijnt ook een vaker voorkomend probleem te zijn. De kaart en het mobo heb ik dus weer terug gestuurd, krijg mijn geld terug. Alleen voor de videokaart brengen ze 8% terugnamekosten in rekening, aangezien de 8 dagen termijn allang verstreken was. Verder duurde het bij mij 2 weken voordat ik die videokaart (de xfx) kreeg, terwijl hij direct leverbaar was. Ze hadden hem overbesteld, dus aan meer mensen verkocht, terwijl ze er niet genoeg hadden. Ondanks al dat geklooi, toch maar die x800 daar besteld.

Ik verwacht die kaart maandag binnen, heb gisteren betaald. De tnt levert niet in het weekend. Het lijkt me een goede kaart, alleen jammer dat hij waarschijnlijk geen gddr3 geheugen heeft, maar gewoon ddr. Op de site van alternate wisselt dit nog wel eens, in het plaatje van die aanbieding staat gddr3, bij de uitgebreide specs ook, maar in de lijst met videokaarten staat weer gewoon ddr. Op de asus site staat dat hij gewoon ddr geheugen heeft op 900 MHz. Lijkt me veel voor dat geheugen, maar het zal wel kloppen. Het zit er dik in (volgens het topic dat erover gaat) dat bij deze kaart geen pipelines te unlocken zijn.
Verder las ik wat reacties van mensen op die kaart, die hem hadden gekocht bij alternate.de. Daaruit bleek dat hij die mooie blauwe verlichting in de koeler heeft zitten. Niet echt heel boeiend ofzo, maar toch mooi meegenomen.
Nu maar hopen dat deze kaart wel werkt, en BF2 goed laat draaien. Is tenslotte de enige reden voor mij dat ik een nieuwe videokaart wilde kopen.

Klik mee voor GoT!........

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

offtopic:
Probeer de shopsurvey is kun je precies zien wat tweakers van welke shop vinden en hoe de ervaringen zijn

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Het zit er dik in (volgens het topic dat erover gaat) dat bij deze kaart geen pipelines te unlocken zijn.
Het is een 'normale' Pro, dus geen Vivo, pipes unlocken gaat alleen d.m.v. een hardmod. Ik heb exact dezelfde kaart ruim een jaar geleden gemod naar een xtpe, en toendertijd was de kans dat de hardmod lukte ong. 50% bij de Asusjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 20:14 ]

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:11:
[...]

Het is een 'normale' Pro, dus geen Vivo, pipes unlocken gaat alleen d.m.v. een hardmod. Ik heb exact dezelfde kaart ruim een jaar geleden gemod naar een xtpe, en toendertijd was de kans dat de hardmod lukte ong. 50% bij de Asusjes.
offtopic:
Een dat die kaart ander geheugen heeft (ddr ipv gddr3) maakt niet uit? Het werkt ook alleen bij een GA core en bij GB niet. Of andersom, dat weet ik zo niet.

Verwijderd

Ikke! schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:04:
[...]

offtopic:
Een dat die kaart ander geheugen heeft (ddr ipv gddr3) maakt niet uit? Het werkt ook alleen bij een GA core en bij GB niet. Of andersom, dat weet ik zo niet.
Een normale Pro heeft ook gddr3, enkel is dit 2.0ns. De Pro Vivo heeft wel 1.6ns memory. Voor de snelheid maakt dit echter niet uit, mijn gemodde Pro draait al ruim een jaar gewoon op XTPE speeds 520/560 (in tegenstelling tot veel geflashte pro vivo's, veel halen dit niet).
En idd, een GA core gaf je de grootste kans.

Als je het lukt om die Asus van Alternate te modden dan heb je voor 199,- de koop van het jaar gesloten. :) (heb 14 maanden geleden 469,- betaald voor die kaart. :X )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 16:13 ]

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Een chip met 1.6 ns toegangstijd zou theoretisch harder moeten kunnen, maar je kunt natuurlijk geluk hebben. Volgens mij heeft die asus gewoon ddr, staat iig op de site van asus. Op de site van alternate verschilt het nogal eens, op de ene plek staat ddr, op de andere plek gddr3. (voor dezelfde kaart) Bij andere merken zit er weer gddr3 op, die asus kaart is dus ook niet voor niets zo goedkoop. Vraag me af als je een ddr en een gddr3 chip op dezelfde snelheid laat lopen en allebei met de 256 bits geheugenbus (die deze asus ook heeft) of er dan toch snelheidsverschil tussen zit.

Maar weet niet of de TS hier mee geholpen wordt. Ik zou voor de x800pro gaan, zoveel trager is die niet, en dat een kaart, zoals je zegt over die 6800gt, populairder is, wil niet zeggen dat die ook beter is. De populariteit komt denk ik vooral door de lagere prijzen van de nVidia kaarten de laatste tijd. En misschien doordat meer mensen die er niet zo veel verstand van hebben eerder nVidia kiezen, omdat dat bekender is ofzo. Het prijsverschil tussen de kaarten is ook mooi meegenomen, kun je inerdaad meer geheugen voor kopen, zeker als je nu 512 MB hebt. Kan in sommige spellen ook een hoop schelen (lees: Battlefield 2).
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:05:

Als je het lukt om die Asus van Alternate te modden dan heb je voor 199,- de koop van het jaar gesloten. :) (heb 14 maanden geleden 469,- betaald voor die kaart. :X )
Is inderdaad vervelend dat je hardware zo snel in prijs daalt, maar bedenk wel dat je er ook al 14 maanden veel plezier van hebt gehad. En ik heb mijn vorige kaart (een 9600XT) volgens mij ook maar anderhalf jaar gehad, en die kostte me ook 200 euro. Nu heb ik er wel weer 60 voor kunnen krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ikke! op 30-07-2005 17:35 ]

Verwijderd

Vraag me af als je een ddr en een gddr3 chip op dezelfde snelheid laat lopen en allebei met de 256 bits geheugenbus (die deze asus ook heeft) of er dan toch snelheidsverschil tussen zit.
Zover ik weet zijn alle geheugenchips op iedere geproduceerde X800Pro of XTPE gelijk, op de toegangstijd na, 1.6 of 2.0.
Ik heb nog even de doos opgedoken van m'n Asus AX800Pro/TD en er staat enkel "256 Mb DDR" op, verder geen toevoeging. In het boekje staat echter "256Mb DDR3" bij de specs.
Een vriend van mij heeft exact dezelfde pc specs als ik op de videokaart na, hij heeft een 'originele' X800XTPE van Sapphire. Op de standaardspeed 520/560 scoren we exact gelijk in 3DM03/05. Hij kan het geheugen echter wel verder overklokken, ik kom niet hoger als 585, hij dacht ik iets van 610.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 18:05 ]

Verwijderd

Welkom op GoT. We kunnen niet in je knip kijken, benchmarks en topic over dit onderwerp genoeg te vinden en we hebben op tweakers.net een shopsurvey om te bepalen of we een winkel goed en betrouwbaar vinden.
Ikke! schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:14:
Ik had bij alternate eerst een XFX 6800GT besteld, maar deze werkt niet met de nieuwste drivers (alleen de drivers die er bij zaten werkten, de 61.72 dus) en mijn mobo met via kt600 chipset. Daar ook maar een nieuw mobo besteld, met nForce2 chipset, maar deze wil niet samenwerken met mijn maxtor schijven.
Eerste probleem, Nvidia Forceware drivers van de 7x.xx serie i.s.m. enkele Via chipsets is inmiddels opgelost. Het was voor een tweaker overigens eenvoudig op te lossen, zie bv. hier. Tweede probleem van de harde schijf d.m.v. een firmware flash ook.

Vind het een beetje slordig dat je dit niet uitgevonden hebt als tweaker zijnde.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 17:59 ]

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:49:
Zover ik weet zijn alle geheugenchips op iedere geproduceerde X800Pro of XTPE gelijk, op de toegangstijd na, 1.6 of 2.0.
Ik heb nog even de doos opgedoken van m'n Asus AX800Pro/TD en er staat enkel "256 Mb DDR" op, verder geen toevoeging. In het boekje staat echter "256Mb DDR3" bij de specs.
Een vriend van mij heeft exact dezelfde pc specs als ik op de videokaart na, hij heeft een 'originele' X800XTPE van Sapphire. Op de standaardspeed 520/560 scoren we exact gelijk in 3DM03/05. Hij kan het geheugen echter wel verder overklokken, ik kom niet hoger als 585, hij dacht ik iets van 610.
Ah dit zou wel mooi zijn. Lijkt me dan dat er inderdaad gddr3 op zit. Staat het dus niet goed op de site van asus. Ik ga de kaart denk ik (het zal toch wel weer verleidelijk zijn) in het begin niet modden, zeker het risico van die hardmod ivm garantie zie ik voorlopig niet echt zitten. Misschien over 2 jaar.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:57:
Eerste probleem, Nvidia Forceware drivers van de 7x.xx serie i.s.m. enkele Via chipsets is inmiddels opgelost. Het was voor een tweaker overigens eenvoudig op te lossen, zie bv. hier. Tweede probleem van de harde schijf d.m.v. een firmware flash ook.

Vind het een beetje slordig dat je dit niet uitgevonden hebt als tweaker zijnde.
Nu voel ik me inderdaad wel stom ja. |:( Heb wel veel gezocht en geprobeerd, maar die eerste fix kwam ik toen niet tegen. Wel iets wat er op leek, had te maken met de agp poort in pci modus te laten lopen. Dit had bij mij geen effect. Ben nu toch wel benieuwd of dit wel gewerkt had, het klinkt iig wel veelbelovend.
Voor het tweede probleem met dat mobo heb ik echt vanalles geprobeerd, maar geen nieuw bios. Oude mobo heeft wel een nieuw bios gekregen. Ik zag het ook niet echt zitten om met zo'n instabiel systeem te gaan flashen.
Maargoed, ik heb nu een andere voor minder geld die het als het goed is wel gaat doen.

Verwijderd

Ik zit dus ook een beetje met dit probleem. Ik wilde eerst voor de 6800 GT gaan, maar omdat ik een nieuw mobo ga kopen wil ik dan wel meteen PCI-Express. Nu zie ik in de pricewatch dat de 6800 GT's onder de €250,- allemaal voor AGP zijn.

De Sapphire Radeon X800 256MB DDR3 (PCIe, DVI) is bij Salland al voor €212,- te krijgen.

Komt dat prijsverschil tussen de AGP en PCI-E van de 6800 gt door die bridgechip? (staat me vaag iets over bij)
En wat zou jullie advies zijn. Toch voor een AGP moederbord gaan, of gewoon de X800?

Alvast bedankt

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf toevallig net via Alternate.de voor 179 euro een Asus X800 Pro 256MB gekocht en die bevalt me prima. Voor het verschil met die 6800 GT zou ik inderdaad extra geheugen kopen of een andere upgrade, het verschil is zo onnoemelijk klein dat ik er echt geen 20% meer voor zou uitgeven.

Hij bevalt me overigens prima, die kaart. Koeler is bijzonder stil, had ik niet verwacht van zo'n kaart. En tsja, 'k had hiervoor een GF4 Ti4400 128MB van Leadtek, da's toch ff wat trager. Ik ben dus dik tevreden, maar echt op prestaties onderbouwen kan ik de keuze niet. Ik vind het minimale snelheidsverschil gewoon het prijsverschil niet waard :)
Oh, en _brainwave_: ik zou gewoon voor PCIe gaan met een X800, 't is toch het systeem van de toekomst. Ik denk niet dat er nog veel videokaarten met X800 uit zullen komen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 31-07-2005 15:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb de x800 pro bij alternate besteld laatst maar ik heb meer vertrouwen in de 6800 GT van nvidia gezien de benchmark-resulaten op verschillende websites. Echter is die ook duurder en de verschillen lijken vaak niet zo groot te zijn. Bovendien hangt het ook af van de rest van het systeem of een duurdere kaart zin heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Salvatron op 01-08-2005 00:48 ]

het gaat niet goed met de wereld

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

welke van deze 2 krijgt julie voorkeur?
hebben hullie enkele betrouwbare bronnen waar deze vergeleken worden?
Kijk eens naar 1 van de tientallen reviewsites online waar beide kaarten vergeleken worden ;)

Een topic als dit is vrij zinloos, omdat alleen jijzelf een keuze zal kunnen maken: vandaar dat deze dicht gaat. Zie ook de VB faq. Succes met je keuze :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.