Ik heb al iets gelezen over deze gadget in dit forum en elders op Internet, maar is er ook al iemand die hem in gebruik heeft? Het ziet er veelbelovend uit in ieder geval...
Ik gebruik 'm inmiddels een tijdje en hij bevalt goed. Wel moet ik erbij zeggen dat hij op de slaapkamer staat en niet heel instensief gebruikt wordt. Bij intensief gebruik zou ik me denk ik gaan ergeren aan de trage response in de menu's. Zeker als je veel muziek hebt is het navigeren door je collectie aan de trage kant.
Voor het geld echter is het een leuk ding. Ziet er strak uit, doet wat het moet doen, en het is vooral compact. Je kan 'm neerzetten waar je wil en je hebt muziek. Mits er versterker+speakers aangesloten zijn uiteraard
Voor het geld echter is het een leuk ding. Ziet er strak uit, doet wat het moet doen, en het is vooral compact. Je kan 'm neerzetten waar je wil en je hebt muziek. Mits er versterker+speakers aangesloten zijn uiteraard
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
helaas geen wpa encryptie... ik zou m'n wireless netwerk om moeten gooien om 'm te gebruiken. Iemand een andere wireless media player met wpa encryptie?
Verwijderd
De standaard upnp software die philips levert is ultiem traag (ik neem aan dat ze dezelfde software als bij de SL-400i leveren).
Je kan beter Twonkyvision kopen, of hun gratis musicserver gebruiken. Dan werkt het apparaat een stuk sneller Kijk hier voor meer info: http://www.twonkyvision.com en http://www.streamiumcafe.com
Je kan beter Twonkyvision kopen, of hun gratis musicserver gebruiken. Dan werkt het apparaat een stuk sneller Kijk hier voor meer info: http://www.twonkyvision.com en http://www.streamiumcafe.com
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 13:46 ]
Leuk detail is dat die Twonkyvision niet alleen op PC's kan draaien maar ook op Linux MIPS devices zoals Asus routers en draadloze harddisks.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik kan zelf ook de tversity manager aanraden.
Voordelen:
- Gratis!
- Streamt zo'n beetje alles, bijvoorbeeld shoutcast streams. Tversity bouwt deze dan om naar een voor jouw apparaat geschikte stream
- Werkt veel sneller dan buggy philips media manager, bijvoorbeeld het herindexeren nadat je nieuwe media hebt toegevoegd duurt bij mij voor zo'n 400GB rond de minuut. De philips software loopt gewoon vast bij mij als ik dat doe.
- Past zich aan op de maximale bitrate die je apparaat aan kan zodat je toch soepel kunt streamen
- En natuurlijk de uitgebreide online streams index. Honderden audio en video streams van around de world voor noppes. Philips nieuwe index (vtuner) is een betaalde dienst maar EXACT hetzelfde als de tversity index..
Nadelen:
Kan niet draaien op een NAS zoals de buffalo terastation
Voordelen:
- Gratis!
- Streamt zo'n beetje alles, bijvoorbeeld shoutcast streams. Tversity bouwt deze dan om naar een voor jouw apparaat geschikte stream
- Werkt veel sneller dan buggy philips media manager, bijvoorbeeld het herindexeren nadat je nieuwe media hebt toegevoegd duurt bij mij voor zo'n 400GB rond de minuut. De philips software loopt gewoon vast bij mij als ik dat doe.
- Past zich aan op de maximale bitrate die je apparaat aan kan zodat je toch soepel kunt streamen
- En natuurlijk de uitgebreide online streams index. Honderden audio en video streams van around de world voor noppes. Philips nieuwe index (vtuner) is een betaalde dienst maar EXACT hetzelfde als de tversity index..
Nadelen:
Kan niet draaien op een NAS zoals de buffalo terastation
Gisteren dit apparaatje aangeschaft.
Super snelle installatie, binnen twee minuten geintalleerd.
Super snel door mijn muziek collectie (95GB) bladeren en selecteren.
Netjes en overzichtlijk display.
Geluid is goed, maar natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van je bestanden.
Streaming met Twonkyvision is een echte aanrader voor dit apparaatje
Super snelle installatie, binnen twee minuten geintalleerd.
Super snel door mijn muziek collectie (95GB) bladeren en selecteren.
Netjes en overzichtlijk display.
Geluid is goed, maar natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van je bestanden.
Streaming met Twonkyvision is een echte aanrader voor dit apparaatje
Het is een leuke music reciever, staat ook op mijn slaapkamer 
Jammer dat het geen WPA ondersteunt en een wekker functie heeft =( En door de menu's heen bladeren is een beetje traag, alleen als de muziek aan staat.
Jammer dat het geen WPA ondersteunt en een wekker functie heeft =( En door de menu's heen bladeren is een beetje traag, alleen als de muziek aan staat.
Probeer maar eens met Twonkyvision te streamen.( En door de menu's heen bladeren is een beetje traag, alleen als de muziek aan staat.
Dan gaat hij als een speer!
En bij het 'aanzetten' van het apparaat lukt ook niet echt vloeiend. Als ik een paar uurtjes uitlaat en dan weer aan wilt zetten, dan duurt het redelijk lang...
Ook krijg ik soms 'netwerk problemen' , terwijl het vorige keer nog deed.
Ik zal Twonkyvision proberen!
Ook krijg ik soms 'netwerk problemen' , terwijl het vorige keer nog deed.
Ik zal Twonkyvision proberen!
Misschien de laatste firmware installeren dat hielp bij mij in ieder geval
Na ruim een half jaar denk ik dat het probleem niet meer aan de orde is. Als het niet is opgelost, zal er al wel een alternatief gevonden zijn. Je kick voegt dus niet veel toe. Vandaar dit slotje...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()