Toon posts:

[XP] Twee PC's met de zelfde accounts synchroniseren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb 2 pc's met XP die beide door het zelfde groepje personen wordt gebruikt.
Nou zou het handig wezen dat diegene op beide pc's tot de zelfde bestanden kan beschikken.
De hoofdpc wordt altijd gebruikt, is het mogelijk dat via de 2e pc het account van de hoofdpc wordt opgestart? En zo ja waar kan ik dat instellen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat heet "Folder Redirection"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb al wat gekeken bij computerbeheer, hier geef ik dan de map aan op de hoofdpc voor de betreffende gebruiker? Dus bij eigenschappen voor gebruiker, tabblad profiel, profielpad is dan de schijf van de andere pc /documents and settings/gebruiker?

Verwijderd

Jah probeer het eens met de policy editor (start, uitvoeren, -> gpedit.msc)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat aan het proberen geweest met een zwevend account, maar dat wil nog niet helemaal lukken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit instel?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat stel je in in een group policy. Misschien zou je http://www.microsoft.com/windowsserver2003/gpmc/gpmcwp.mspx eens door kunnen nemen. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Wat is er niet aan gelukt? En als je een homedrive instelt, is dat niet het effect dat je wil? Of moeten de gebruikers de bestanden allen delen?

Hier op GoT is het de bedoeling dat je je zelf eerst in de materie verdiept, en niet dat mensen je stap voor stap gaan uitleggen hoe je dit doet. Kijk gewoon even rond in de policies in de WindowsSettings, dan kom je folder redirection wel tegen :) Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door.

[ Voor 32% gewijzigd door sanfranjake op 09-08-2005 14:54 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De "sever pc" is dus een XP bak, hier staan van de betreffende personen hun accounts op.
Ik heb vervolgens de map Documents en Settings\gebruiker gedeelt met rechten voor iedereen.

Daarna heb ik op de andere pc een nieuw account aangemaakt met beperkte rechten en bij eigenschappen, tabblad Profiel bij de profielmap \\PC1\Documents en Setting\gebruiker ingevoerd.

Echter als ik dit account opstart kan het zwevend account niet worden gevonden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je roaming profile directory mag niet hetzelfde zijn als de lokatie waar je bestanden opgeslagen worden als je lokaal aanlogt. Oftewel - een roaming profile die "Documents and Settings" heet is al niet handig ;)

Kijk anders eens even in de howto and guides sectie bovenaan dit forum? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus als ik het goed begrijp moet ik eerst het account op de "server" kopieren naar een andere directory en dan het account op de serverpc verwijzen neer die directory.
En dan op de andere pc ook het account naar deze netwerkdirectory laten verwijzen.

Maar hoe zit het dan als ik een wachtwoord op het account heb gezet?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al in die howto sectie gekeken die ik je net aanwees? Daar staat een stap voor stap beschrijving bij hoe je moet bewerkstelligen wat jij wilt doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er niet erg veel wijzer van de howto's hier heb je meestal te maken met een domein structuur.

Ik heb het een en ander aan de praat gekregen meer het is geen domein, het zijn gewoon 2 standalone pc's in een werkgroep.

Nu start het account op de 2e pc op vanaf de 1e pc maar het een en ander werkt nog niet fijn.
Zo kan ik msn niet opstarten met het op de andere pc al aangemelde .net passport.

En als ik het doe dmv mijn documenten redirecten krijg ik een foutmeldig als ik de unc-pad ingeef dat deze niet gebruikt kan worden. Heeft dat met de beperkte rechten te maken?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om dan maar even in dit topic verder te gaan hoewel het over een heel ander onderwerp gaat:

Hoe kan ik een bepaalde netwerkuser de rechten geven voor een gesharede map, zodat niet alle netwerkusers bij deze map kunnen komen.

Ik kom er wel uit om alle netwerkusers rechten te geven tot deze map maar zij kunnen ook in de map van een ander snuffelen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:21:
Om dan maar even in dit topic verder te gaan hoewel het over een heel ander onderwerp gaat:

Hoe kan ik een bepaalde netwerkuser de rechten geven voor een gesharede map, zodat niet alle netwerkusers bij deze map kunnen komen.

Ik kom er wel uit om alle netwerkusers rechten te geven tot deze map maar zij kunnen ook in de map van een ander snuffelen.
Het andere topic heb ik gesloten omdat je daarin nog steeds bezig bent om het zelfxde probleem op te lossen, alleen benader je het daar op een ietsje andere manier, een detail van het probleem zoals ik het zie.

Maar als ze er nog steeds in kunnen staat er ergens iets niet goed. Maw: ze krijgen ergens rechten. Gewoon de usersgroepen die geen rechten mogen hebben geen rechten geven. Mag toch wel hopen dat je bestandsstructuur ntfs is. Aangezien je zelf bar weinig lijkt te hebben gezocht, denk ik dat het toch verstandig is dat je zelf eens gaat kijken welke permissies de users toegang geven. Zijn het niet gewoon rechten van bovenaf :? Wij kunnen dat niet zien hiervandaan....

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 10-08-2005 14:20 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1