Toon posts:

Special characters gaan verkeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een site draaien met een aardig groot aantal verschillende gebruikers. In de site zit een groot aantal formulieren verwerkt, die op sommige plaatsen breuken tonen, zoals hieronder aangegeven:

<td width=119 bgcolor="#FFFFFF" class="answers"> 10 ½ </td>

Sommige browser kunnen bij het laden van de pagina het '½' niet tonen. Het wordt vervangen door een vraagteken. Tekens als 'Ë' en 'é' worden getoond als een chinees/japans teken.

Eerste ingeving is het setten van de unicode in de head, maar... Op het moment dat ik het bestand opsla als een html bestand op de lokale schijf... krijg ik de tekens wel goed te zien.

Heeft iemand dit probleem ook al eens ervaren en wellicht een oplossing kunnen vinden die ervoor zorgt dat het geheel altijd goed weergegeven wordt.

Alvast vriendelijk bedankt
Rob

Edit: Kleine aanvulling... ik bekijk de site met de IE, die volledig geupdate is

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 12:59 ]

Verwijderd

Google eens op content encoding?
(het komt er op neer dat IE probeert te gokken wat de character encoding van een pagina is als je die niet expliciet opgeeft, en soms gokt 'ie mis)

Dit hoort meer in W&G thuis eigenlijk...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 13:38 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Gebruik je echt de string "½" dus 7 ASCII karakters? Dat heeft niets met Unicode encoding te maken, ASCII is een subset van alles. Tekens als 'Ë' en 'é' zijn ook niet speciaal, gewoon diacrieten. Het zijn alleen geen ASCII karakters, dus dan is encoding wel van belang.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Probeer eens
code:
1
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"/>

in je head te zetten.

Je zou eventueel ook kunnen proberen om lang="nl" oid aan je HTML element toe te voegen. Geen idee of dat helpt, maar het is een gokje waard.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy geeft het topic een move naar W&G. Zie ook HTML, CSS, JavaScript, Flash en Director topics *12-05*.

Overigens, welkom op GoT :) Ik kan je aanraden de betreffende sticky topics en de omschrijvingen van de verschillende fora eens te lezen. Dan had je geweten dat HTML in Webdesign & Graphics had gemoeten i.p.v. in Programming & Webscripting

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, alvast bedankt voor jullie reacties en adviezen. Ik ga aan de slag.

En eh... sorry dat ik hem verkeerd heb geplaatst :/ Ik zal direct de stickies doornamen. Bedankt voor de tip modje :)

Tnx
Rob

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 13:51 ]

Verwijderd

hoe serveer je 'm? en welke character encoding gebruik je? linkje?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 15:17 ]

Pagina: 1