Toon posts:

AIW 9800SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil mijn ATI 9800SE AIW 128Mb gaan koelen omdat hij veel lawaai maakt en misschien wil ik in de toekomst deze ook wel een beetje overclocken als dit mogelijk is.
Nu had ik bijna de VF700-CU koeler van Zalman gekocht maar ik kwam erachter dat deze niet past op mijn all in wonder kaartje, de antenne aansluiting zit in de weg. Weet iemand welke koeler wel past en stil is.

Als het alleen het kastje is van de antenne aansluiting dan kan ik de koeler misschien wel passend maken met een beetje vijlen??? Of is dit niet verstandig? De koeler die er nu opzit heeft minder warmte afgifte dan deze nieuwe waar dan misschien een stukje uit gevijld is?

Alvast bedankt voor de moeite.

Witte

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 13:37 ]

Verwijderd

Het lijkt me dat je er prima een stukje uit kunt vijlen, zolang je maar zorgt dat de ventilator nog wel vrij kan draaien. Zelfs met een stuk eruit lijkt me dat de zalman nog een heel stuk beter koelt dan de koelers die fabrikanten standaard op videokaarten zetten.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik had 'n Hercules 9800SE AIW waar ik graag 'n VF700 op wilde.
Even naar de MyCom gemailt omdat ik daar toch heen moest, en die verzekerde me dat ie zou passen.

Is deze AIW zoveel anders?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

misschien was het handiger dat je eerst in de compatebility lijst had nagekeken voordat je die koeler had anageschaft

incompatiblelist

[ Voor 1% gewijzigd door loodgieter op 29-07-2005 16:15 . Reden: link added ]

Verwijderd

Topicstarter
SH4D3H schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:59:
Ik had 'n Hercules 9800SE AIW waar ik graag 'n VF700 op wilde.
Even naar de MyCom gemailt omdat ik daar toch heen moest, en die verzekerde me dat ie zou passen.

Is deze AIW zoveel anders?
Ja dat is 'm, bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:15:
misschien was het handiger dat je eerst in de compatebility lijst had nagekeken voordat je die koeler had anageschaft

incompatiblelist
En nog handiger als jij de berichten goed leest, scheelt een hoop plaats.
Evengoed bedankt voor de aandacht.

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:29:
En nog handiger als jij de berichten goed leest, scheelt een hoop plaats.
Evengoed bedankt voor de aandacht.
Waar slaat dat dan weer op ik geef je een Tip. Jij hebt dus gewoon deze koeler gekocht zonder na te gaan of die wel paste ongemod.

kijk als je gaat modden dan is alles passend te maken

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Twix schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:39:
[...]

Waar slaat dat dan weer op ik geef je een Tip. Jij hebt dus gewoon deze koeler gekocht zonder na te gaan of die wel paste ongemod.

kijk als je gaat modden dan is alles passend te maken
Hij heeft hem niet gekocht
Nu had ik bijna de VF700-CU koeler van Zalman gekocht maar ik kwam erachter dat deze niet past op mijn all in wonder kaartje, de antenne aansluiting zit in de weg. Weet iemand welke koeler wel past en stil is.
Jij hebt een reactie geplaats zonder na te gaan of de door jou gegeven reactie wel juist was. :p

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• loodgieter

loodgieter

o ok ik bied mijn excuus aan :)

ik had het woordje bijna niet gelezen

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:46:
o ok ik bied mijn excuus aan :)

ik had het woordje bijna niet gelezen
Excuses aanvaard. Ik ben al blij dat ik reactie heb gekregen.

• Ogri
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-10-2021
Ik heb zelf ook een 9800SE AIW en daar sinds kort een zalman ZM80D op gezet. Doordat er eerst een apart blok op de GPU komt, is er geen enkel probleem met de tuner...
Het is een grensgeval, maar ik zou er toch nog een stille fan bij zetten, want met de softmod en wat overclocken krijgt de koeler het toch best warm! Oftewel, de memory coolers zijn kokend heet...

Verwijderd

Topicstarter
Ogri schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:58:
Ik heb zelf ook een 9800SE AIW en daar sinds kort een zalman ZM80D op gezet. Doordat er eerst een apart blok op de GPU komt, is er geen enkel probleem met de tuner...
Het is een grensgeval, maar ik zou er toch nog een stille fan bij zetten, want met de softmod en wat overclocken krijgt de koeler het toch best warm! Oftewel, de memory coolers zijn kokend heet...
Dit is een totaal andere koeler.En niet te vergelijken. Het block waar jij het over hebt zit niet op de vf700!!!

• Ogri
klopt, maar om nou een dure zalman koeler gelijk aan shit te zagen om het passend te maken...is ook weer zonde naar mijn idee...

Verwijderd

Topicstarter
Op zich heb je hier gelijk in. Maar de koelprestaties zullen niet veel minder zijn.
En voor een beetje hobbyist zal dit geen probleem zijn.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd alle 8 pipelines geactiveerd te krijgen? Dat maakt de kaart gelijk een stuk sneller.

• Ogri
Klopt, met de softmod vloog ik van zo'n 4100 3dmarks (in 3dmark03) naar een ruime 6000...
Ik had er alleen even geen rekening mee gehouden dat de kaart dan gelijk een stuk warmer wordt :o
Nu dus kijken of ik die OP1 er aan zal hangen (lekker dunne fan die wel meer geluid maakt) of een papst 92mm fan die weliswaar dikker en zwaarder is, maar wel stiller...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn cooler erop zitten en ja, ik moest hem toch iets aanpassen omdat het kastje van de antenne in de weg zat. Als je een beetje andig bent is dit goed te doen.
Ik heb mijn kaart nu overclocked met het programma atitool 0.24.
Ik heb niet kunnen vinden hoe ik die 8 pipelines open krijg.
Wel heb ik het volgende:

Core van 378 naar 435.38
mem van 337.5 naar 344.25

Welk programma kan ik het beste gebruiken voor mijn kaart te overclocken?

• Ogri
Simpelweg de omega drivers installeren en vinkje bij softmod zetten. Ati tray tools zitten er ook bij in.
Let er wel op dat je waarschijnlijk niet dezelfde hoge OC waardes haalt (ik niet in ieder geval).
Met 4 pipelines haalde ik voor de gpu 418 en mem 373. Met 8 pipes 391 en 349. Hoger en er komen artifacts langs.

Verwijderd

Topicstarter
HELP!

Ik heb de volgende drivers van omega gedownload: Radeon Omega Drivers 2.6.53 (Catalyst 5.7).
Vervolgens loopt het systeem voordurend vast. Via veilige modus heb ik alles eraf kunnen gooien.
Dit was dus geen suc6, wie kan mij advies geven wat te doen???

• Ogri
Dit verhaal doorlezen....Staat alles stap voor stap beschreven :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/861932
Pagina: 1