[Hosting] 5 domeinnamen, 1 hostingpakket

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik beheer een website waarvan de eigenaars graag hun werkzaamheden willen uitbreiden. Daarvoor hebben ze in ieder geval al 4 nieuwe domeinnamen geregistreerd.
In principe is het hostingpakket wat voor de eerste website gebruikt werd ruim voldoende om deze 5 sites op te huisvesten; wat natuurlijk een stuk goedkoper is dan 5 hostingpakketen aanvragen.

Nu had ik het idee, laat al deze 5 sites naar hetzelfde IP-adres wijzen in het DNS-record, zodat je, welk van deze 5 sites je ook intypt in je adresbalk, je op dezelfde site terecht komt. Vervolgens wou ik dan een scriptje daar gaan installeren die kijkt welk adres gebruikt is om vervolgens de goede content weer te geven.

De constructie die nu door het hostingbedrijf is gemaakt is dat alle 5 de domeinnamen een ander IP-adres hebben in hun DNS-record. De originele domeinnaam is onveranderd, de 4 nieuwe zijn een redirect naar het oorspronkelijke adres. Hierdoor veranderd dus het adres in de adresbalk en kan ik met het scriptje niet meer detecteren welke domeinnaamn gebruikt is om ze zo de goede content voor te schotelen. Bovendien staat het natuurlijk niet zo netjes dat het adres daar constant veranderd.

Ik heb hierna contact opgenomen met het hosting-bedrijf met de vraag of ze daar een direct link van willen maken. Zij zeggen echter dat deze constructie niet mogelijk is maar dat daar 5 losse hosting-pakketten voor nodig zijn. Eerlijk gezegd geloof ik dat niet helemaal, volgens mij heb ik het wel eens vaker op internet gezien. Maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

Mijn vraag is dus nu of het wel mogelijk is of niet om dit op deze manier te doen, en zo nee, wat dan de beste(en goedkoopste) oplossing wel is.

De website wordt gehost op een Linux/Apache server met een Plesk control-panel.

Tja

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Je zou een reseller pakket kunnen overwegen dan kun je je ruimte zoveel verdelen onder websites als je zelf wilt. Zulke pakketten worden tegenwoordig genoeg aangeboden. Dat een hoster hier niet aan meewerkt is begrijpelijk, ze willen gewoon meer verdienen.

Natuurlijk is het technisch mogelijk om extra domeinnamen toe te voegen en die vervolgens met een refer door te sturen, maar daar vragen ze gewoon extra geld voor.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:09
Kan je hoster het hostingpakket niet laten gelden voor jou als CLIENT? In Plesk kan dit prima, je kunt dan gewoon 5 virtuele hosts hebben op hetzelfde IP adres, dat is geen probleem. De limieten die je van je hoster krijgt worden dan gewoon over de 5 websites verdeeld...

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:25

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kun je aan de hand van de refferrer niet bepalen waar het vandaan komt? of redirecten naar www1.site.com www2.site1.com ipv alles naar www.site.com en daar een scripje op zetten.

Overigens kan je technisch wel alle op 1 ip adres zetten(of meer ip adrressen op 1 server) , maar of een hel goedkope hoster dat toelaat voor zijn goedkope hosting paketten is uiteraard de vraag. Maar dat is meer een commercieel verhaal dan een technisch verhaal.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

AirX

Tweak Guru

Dit is heel makkelijk te doen met "virtual hosts". Spit de documentatie op www.apache.org maar even door, daar wordt het heel uitgebreid behandeld. Het is heel simpel te implementeren, alleen het is de vraag of de hoster daar zin aan heeft :P

[ Voor 28% gewijzigd door AirX op 29-07-2005 13:33 ]

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een hoster die wildcard subdomeinnamen aanbied. Dus alles *.mijndomein.nl moet op hetzelfde web uitkomen. Ik zorg dan zelf wel met mod_rewrite (moet dus linux pakketten bieden) dat ze allemaal op de goede pagina uitkomen.

Wie biedt dit?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:11:
Ik ben ook op zoek naar een hoster die wildcard subdomeinnamen aanbied. Dus alles *.mijndomein.nl moet op hetzelfde web uitkomen. Ik zorg dan zelf wel met mod_rewrite (moet dus linux pakketten bieden) dat ze allemaal op de goede pagina uitkomen.

Wie biedt dit?
Elke provider die Plesk gebruikt. Dan kun je gewoon zelf meerdere subdomeinen aanmaken.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als een provider zegt dat het niet kán, dan betekent dat meestal niet dat het technisch gezien niet kan ;)

Eigenlijk wil je nu dus vijf verschillende websites gaan draaien op één hostingaccountje. Wat zou je er zelf van vinden als provider zijnde? :P.
Pagina: 1