Toon posts:

Probleem opslaan Office-documenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een probleem bij het opslaan van Office-documenten.
Het betreft een peer-to-peer netwerk. Op de ene PC staat de centrale data gedeeld.
Als ik dan op de tweede computer vanaf die locatie een document open, en het vervolgens weer wil opslaan in die zelfde map onder een andere naam, krijg ik een foutmelding dat ik geen toegang heb tot de betreffende locatie etc.

Echter, als ik hetzelfde doe met een TXT-bestand in Kladblok, heb ik geen probleem.
Ook als ik een nieuw Word- of Excel-documentje maak, en die op dezelfde plek wil opslaan, lukt dit wel gewoon. Het is dus geen rechtenprobleem. Ook als ik het bestandje eerst tussentijds bijv. in Mijn Documenten zet, kan ik het daarna wel zonder poblemen kopiëren naar de goede plek.

Ik heb al geprobeerd om de Office-programmatuur helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat bood geen oplossing.

Het vreemde is ook dat dit probleem niet altijd geweest is, Het is pas sinds een aantal weken.

Extra gegevens.

PC met gedeelde bestanden: Windows 98
PC van waaraf ik wil opslaan: Windows XP
Versie Office: XP Small Business

Heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe het zou kunnen worden opgelost?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:33:
Hallo mensen,

Ik heb een probleem bij het opslaan van Office-documenten.
Het betreft een peer-to-peer netwerk. Op de ene PC staat de centrale data gedeeld.
Als ik dan op de tweede computer vanaf die locatie een document open, en het vervolgens weer wil opslaan in die zelfde map onder een andere naam, krijg ik een foutmelding dat ik geen toegang heb tot de betreffende locatie etc.

Echter, als ik hetzelfde doe met een TXT-bestand in Kladblok, heb ik geen probleem.
Ook als ik een nieuw Word- of Excel-documentje maak, en die op dezelfde plek wil opslaan, lukt dit wel gewoon. Het is dus geen rechtenprobleem. Ook als ik het bestandje eerst tussentijds bijv. in Mijn Documenten zet, kan ik het daarna wel zonder poblemen kopiëren naar de goede plek.

Ik heb al geprobeerd om de Office-programmatuur helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat bood geen oplossing.

Het vreemde is ook dat dit probleem niet altijd geweest is, Het is pas sinds een aantal weken.

Extra gegevens.

PC met gedeelde bestanden: Windows 98
PC van waaraf ik wil opslaan: Windows XP
Versie Office: XP Small Business

Heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe het zou kunnen worden opgelost?
Windows 98 is dus de 'server' ?
Dan zou het niet iets met bestandsrechten kunnen zijn, die heeft windows 98 niet

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Heb je op die 98 bak wel een account aangemaakt dan ? Het account dus waarmee je proebeerd op te slaan

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

HerbyNL schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:38:
Heb je op die 98 bak wel een account aangemaakt dan ? Het account dus waarmee je proebeerd op te slaan
Lijkt me toch wel, hij kan de eeste keer wel opslaan...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is geen rechtenprobleem.
Het account bestaan gewoon netjes, nieuwe documenten opslaan lukt wel, kopiëren en plakken lukt ook.

Het probleem komt alleen voor als ik vanaf de betreffende locatie een documentje open, en het daarna in dezelfde map wil opslaan, maar dan onder een nieuwe naam, en ik ervaar het alleen met Microsoft Office-documenten, niet met bijvoorbeeld een tekstbestandje via Kladblok. Dan heb ik geen enkel probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 13:00 ]

Verwijderd

als je een bestand vanaf die lokatie opent in Word staat er dan in de titelbalk toevallig "alleen lezen" achter de bestandsnaam?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Sinds een paar weken ? Geen extra plugins gedownload? Normal.dot even weggooien?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Ik weet dat het tpoic al een tijdje dood is maar heeft TS hier iets opgevonden?

Ik heb dit probleem ook inmiddels al bij 3 klanten meegemaakt en nog steeds geen oplossing voor gevonden.

En het is inderdaad elke keer van een Windows XP naar een Windows 98 of Millenium station

Verwijderd

Ik heb voor mij het probleem gevonden. wellicht biedt dit voor andere in de toekomst ook een oplossing:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;895900

Probleem kan dus te wijten zijn aan het SMb protocol van oudere OS-en
dan wel KB885250 wat deze fout veroorzaakt

Het is dus alleen wel ff wachten op ServicePack 3.
Wat ik nog wel moet testen is dat wanneer ik KB885250 verwijder het dan wel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het probleem onlangs weer tegengekomen en toen ben ik hier zelf een testsituatie op gaan zetten. In eerste instantie had ik het probleem niet, maar na de installatie van de betreffende hotfix (beveiligingsupdate 885250) heb ik het nu ook.

De oplossing zou dus nu zijn om de betreffende fix te gaan aanvragen bij Microsoft, of te wachten tot het volgende service pack (of de update 885250 weer verwijderen natuurlijk, maar dat doen we maar niet).

Bedankt voor de reactie.
Pagina: 1