Toon posts:

[php] Array sorteren op aantal occurrences

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hier [rml][ PHP] Array sorteren en aantal optellen.[/rml]

is een keer de vraag gesteld hoe een array te sorteren... Ik wil echter dat de array omgedraaid wordt.

Ik krijg een Array met woorden en daar achter het aantal keren dat ze voorkomen. Dus..

Array
(
[woordX] => 32
[woordY] => 244
)

Nu wil ik dus dat de array er als volgt uit komt te zien:

Array
(
[woordY] => 244
[woordX] => 32
)

Ik wil dus een array maken met het meest aantal voorkomende woorden bovenaan (of onderaan ;)) zodat ik een selectie kan maken van de meest voorkomende woorden. Ik ben namelijk bezig met het maken van een vocabulair van een tekst en dat bestaat uit het meest aantal voorkomende woorden.. bijvoorbeeld de 1000 of 10.000 meest voorkomende woorden.

Ik ben aan het zoeken geslaten maar heb niets kunnen vinden.

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Wat is er mis met arsort?

http://nl3.php.net/arsort

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 20:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmmja.. sorteren van array's en dat nergens kunnen vinden? Als ik "php sort array" intik krijg ik ladingen links terug met daarin ook links hoe je jouw probleem kunt oplossen. Zie ook de PHP manual waar keel al naar linkt.

Anyway, welkom op GoT :) Zoals je ziet verwachten we hier stiekum een aantal zaken van je voordat je een topic hier opent. In het geval van Programming & Webscripting staan die zaken in P&W FAQ - De "quickstart" vermeld. Als je dit eens zou willen doorlezen voor een eventueel volgende keer dan graag :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.