Toon posts:

[2000/XP] WSUS client meld zich niet goed aan op WSUS server

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik WSUS draaien in ons w3k domein. Alle XP en w2k machines melden zich netjes aan voor een statusrapport en installeren de evt. goedgekeurde updates. Eén PC heeft zich ooit gemeld toen WSUS nog niet helemaal goed draaide en wil zich sinds die tijd niet meer melden. Ik heb de PC met gpupdate uitgevoerd en indien ik met gpresult de instellingen bekijk, ziet dit er hetzelfde uit als een "goede" PC.

Hoe kan ik er voor zorgen dat deze PC zich alsnog meldt??

alvanst bedankt,
Danny

• Calculon
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Start eens "wuauclt /detectnow" op de clientpc.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Danny_F,

Op GoT hebben wij een aantal regels opgesteld waarvan we verwachten dat iedereen zich daar aan voldoet. Ik pak de belangrijkste regels er even uit:
  • Kies een goede topic titel die je probleem of vraag omschrijft. Let op dat we in Windows Operating Systems ook nog het OS tussen vierkante haakjes willen zien (zoals je in die andere tientallen topics in de listing ook ziet ;) )
  • Omschrijf je probleem helder en duidelijk en geef aan wat de omstandigheden zijn van je probleem. Dat doe je goed :)
  • Geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen, wat de resultaten waren van je pogingen en wat er dan eventueel niet lukte aan de gevonden oplossingen. Zoek bv. eens met Google of met GoT
Ik pas je topic titel nog even aan zodat het OS in je topic titel staat, probeer daar aub ook zelf op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De problemen zijn verholpen. Ik heb de client uit het domein en uit WSUS gehaald. Vervolgens de client opnieuw in het domein gebracht waarna de WSUS server de cleint herkende en de updates uitgevoerd heeft.

bedankt voor de hulp.

mvg,
Danny