Toon posts:

stuurprogramma's floppy disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn floppy disk drive wordt niet herkent door Windows XP, bij apparaatbeheer wordt aangegeven dat Windows XP de stuurprogramma's niet kan laden. De diskdrive zelf is goed, die heb ik getest in een andere PC. Als ik XP naar nieuwe stuurprogramma's laat zoeken geeft die aan dat er geen nieuwere stuurprogramma's zijn gevonden en de oude blijft gebruiken.
De disk drive weghalen uit de lijst werkt ook niet, XP vind hem wel maar komt dan met dezelfde fout. In het BIOS staat ie ook gewoon aan en je hoort de drive ook even geluid maken als ik de pc aanzet en het lampje gaat heel even aan en dan weer uit, zo was het voorheen ook.
Weet iemand een oplossing?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
klinkt bizar.

al een een andere floppydrive geprobeerd, en een andere kabel, voor de zekerheid? Kabel goed aangesloten?

Andere rare dingen in je systeem instellingen? conflicten whatever?

(crap floppies :) )

[ Voor 29% gewijzigd door maratropa op 29-07-2005 11:56 ]

specs

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heel vreemd, FDD support is wel heel erg basic eigenlijk. Controleer nog eens of je de goede chipset drivers hebt geïnstalleerd. Verwijder de FDD controller eens in apparaatbeheer. Soms wordt hij na een reboot wel goed herkend.

Verwijderd

Topicstarter
Kabel ook al geprobeerd, geen verschil
Zowel controller als floppy drive verwijderd in apparaatbeheer, na herstart hetzelfde probleem.
Ik sta ook voor een raadsel!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36

Nakebod

Nope.

Toevallig nog een Win98 of andere bootdisk liggen?
Kan je testen of hij bij het rebooten wel van diskette wil booten. Of bij het ontbreken van een bootdiskette, gewoon erin raggen en wachten op error dat hij niet kan booten.

Edit: En ja, getest in een andere pc, dus misschien is de drive wel goed, maar de controller niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Nakebod op 29-07-2005 12:46 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je misschien een virtual disk progje zoals 'deamon tools' draaien? Dat wil ook nog wel es tot rare resultaten leiden bij het installeren van disk/optical/floppy drives.
Pagina: 1