[Nforce4] hwids

Pagina: 1
Acties:

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:52
Ik wil mijn Abit BE6-II (i845) + P4 2.8Ghz vervangen door een DFI LANParty UT nF4 Ultra-D met Athlon64 3000/3200 Venice. Maar ik wil niet mijn OS opnieuw installeren, dit omdat ik dan alle software ook opnieuw moet installeren en een hele berg aan customisations.

Hiervoor wil ik dus sysprep gebruiken. Maar ik heb 6 pata IDE devices en de DFI ondersteund er max 4. Nu wil ik 2 IDE HD's vervangen door 1 SATA drive. Hier komt ook mijn windows/boot partitie op. Nu gaat dat 1,2,3 niet werken omdat windows minimaal een driver nodig heeft voor de SATA en IDE van de nforce4. Hiervoor moet ik in de [SysprepMassStorage] sectie de hardware id(s) opgeven met driver locatie.

En ik heb dus geen lijst van hardware id's van de nforce4 chipset.

Dus aan jullie de vraag of je wanneer je een DFI LANParty UT nF4 Ultra-D hebt het hwid kan posten van de SATA en PATA controller van de nforce4 chipset.

Hoe doe je dat:
Win2k: Download devcon en doe "devcon hwids * > hwids.txt" En post het gedeelte over de IDE en SATA controllers.
WinXP sp2: Device manager -> properties van de controllers (staat in een van de tabs).

Het ziet er uit als "PCI\VEN_8086&DEV_244B".

Coïtus ergo sum

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Volgens mij kun je je boot partitie niet zo maar even overzetten.... even afgezien van het feit dat het wel verstandiger is(ivm drivers), je hebt een andere cpu, andere schijf en een andere mobo(dus chipset combo), gaat geheid problemen geven.....als de chipset het zelfde bleef is er nog een kansje

Als je een sata connector hebt op je huidige mobo zou je er evt nog een 1 op 1 kopie kunnen maken van je partitie....

[ Voor 82% gewijzigd door Rey Nemaattori op 29-07-2005 11:55 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:52
Het is ook mijn bedoeling een 1 op 1 kopie te maken van de partitie naar de nieuwe SATA schijf nadat ik sysprep gedraaid heb.

Voor degene die sysprep niet kennen, dit is een tool die normaal gebruikt word om een win2k/winxp installatie voor te bereiden om op verschillende hardware uit te rollen. In mijn geval gebruik ik hem dus om mijn hardware te vervangen. Sysprep verwijderd alle hardware uit je device manager en installeerd dit na reboot opnieuw. Alleen moet hij wel een driver voor je boot ide/sata controller hebben anders krijg je een BSOD met "inaccessible boot device".

Coïtus ergo sum