[2003] Ntbackup - device kan niet gevonden worden*

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 07:47
Ik wil automatisch een backup maken van m'n server, win2003
Ik heb een script die er als volgt uitziet:

code:
1
C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@C:\backup.bks" /n "Media created 29-7-2005 at 11:01" /d "Set created 29-7-2005 at 11:02" /v:no /r:yes /rs:no /hc:on /m normal /j "backup" /l:f /p "DLT"

Als ik handmatig een backup start, geeft hij aan dat de tape device DLT heet, vandaar ook de code "DLT" (genereert hij trouwens zelf)

Als ik het script uitvoer start backup eventjes en sluit weer af, in het backupreport staat de volgende melding:
Cannot locate the specified media or backup device. This backup operation will terminate.
Er lijkt dus een probleem met de device te zijn.

Ik heb geprobeerd de device "media1" te noemen, zonder resultaat.
Als ik deze melding in Google rammel, niet echt gerelateerde onderwerpen die dit probleem bespreken.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, hoe ik achter de naam van de tape kom oid?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook gehad, de commandline afsluiten met een /UM verhielp dit probleem.

/um
Find the first available media, format it, and use for the current backup.
Use with the /p switch to scan for available media pools.
This option is documented for Windows 2000 only.
This command is only for standalone tape devices (not tape loaders.)
The /UM switch must be at the end of the command line.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Ora et Labora
arjants schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:52:
Dit probleem heb ik ook gehad, de commandline afsluiten met een /UM verhielp dit probleem.

/um
Find the first available media, format it, and use for the current backup.
Use with the /p switch to scan for available media pools.
This option is documented for Windows 2000 only.
This command is only for standalone tape devices (not tape loaders.)
The /UM switch must be at the end of the command line.
You are great, het werkt! _/-\o_

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
NP, had er zelf destijds ook best lang naar gezocht. :7

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pas ik nog even je topic titel aan, enkel 'ntbackup' als topic titel schiet niet echt op natuurlijk :)

• Ora et Labora
arjants schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:58:
NP, had er zelf destijds ook best lang naar gezocht. :7
Oke, vandaar dat ik het ook niet zo makkelijk kon vinden, ben er al een poosje naar aan het kijken
elevator schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:15:
Pas ik nog even je topic titel aan, enkel 'ntbackup' als topic titel schiet niet echt op natuurlijk :)
tnx

[ Voor 30% gewijzigd door Ora et Labora op 29-07-2005 13:41 ]

• pasja2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07-2016
Ik heb ook een probleem ermee, alleen met mijn ADR-30 tape van onstream. Hij ziet hem in de device manager wel maar niet in de gewone windows explorer. Ik meen dat met een 1safe programma kon ik de letter Z: er aan toekennen en dan was mijn tape zichtbaar in windows. Met win2003server werkt dit programma niet samen en ntbackup zou goed moeten doen i.p.v. 1safe.

Mijn vraag is: kan ik deze prgramma op een van de manier configureren zodat ik cataloog map en drive letter in windows explorer zie?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
pasja2 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:24:
Ik heb ook een probleem ermee, alleen met mijn ADR-30 tape van onstream. Hij ziet hem in de device manager wel maar niet in de gewone windows explorer. Ik meen dat met een 1safe programma kon ik de letter Z: er aan toekennen en dan was mijn tape zichtbaar in windows. Met win2003server werkt dit programma niet samen en ntbackup zou goed moeten doen i.p.v. 1safe.

Mijn vraag is: kan ik deze prgramma op een van de manier configureren zodat ik cataloog map en drive letter in windows explorer zie?
Nee, dat kan niet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
pasja2 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:24:

Open even je eigen topic hierover, dit is toch wat heel anders ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1