[TFT 19" NEC] Monitor gaat aan, daarna meteen op zwart

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
Ik heb een NEC MultiSync® LCD1810 monitor. (link) (is een wat ouder model)

Nu heb ik daarmee sinds kort een vreemd probleem, ik sluit alles aan en zet de monitor aan. Het lampje gaat groen branden en mijn scherm licht op. Ik zie de desktop en 'input signal D-Sub', zoals gewoonlijk.

Dan, na ongeveer 3 seconden beeld valt het beeld weg (op zwart) en blijft het lampje groen branden. (het brand overigens oranje bij geen signaal of slaapstand). Het lijkt dus alsof de monitor aan staat, alleen geen beeld meer.

Het lijkt er dus op dat de monitor 'opstart' maar hierna direct weer uitvalt. De voeding is in orde (externe voeding in het snoer, heb ik doorgemeten op voltage en amperes).

Waar moet ik de oorzaak zoeken? Ik ben redelijk technisch en schroom niet het ding open te maken, maar welke onderdelen kunnen hierbij de oorzaak zijn?

ik heb al geprobeerd:

- diverse resoluties, verversingssnelheden (ook de 'native' resolutie)
- andere kabel
- check videokaart Radeon 9700 (maar die werkt gewoon, ik heb ook een crt)
- andere voeding (losse voeding van 5A, 24volt)
- lang aangelaten, lang uitgelaten en aangezet etc.

[ Voor 14% gewijzigd door BuG2FiX op 29-07-2005 11:10 ]

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb dat ook wel eens gehad op een oud Asrock moederbordje. De truuk was toen om het BIOS van het moederbord te resetten.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Kan je de monitor testen op een andere computer/videokaart?
Ik zit toch te denken aan een situatie dat de monitor een verkeerd signaal ontvangt van de videokaart, waarvan hij denkt dat het buiten zijn specs gaat.
Kan je op de NEC site een .inf bestand (driver) voor je monitor vinden en installeren?
http://www.nec-display-so...niversalMonitorDriver.exe dez dus?

[ Voor 14% gewijzigd door Opa op 29-07-2005 12:34 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• BuG2FiX
Andere computer al geprobeerd, dat is het niet. Hij doet dit nml ook als er geen vga kabel is aangesloten. het ligt dus echt aan de monitor zelf.
EdGnoj schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:31:
Ik heb dat ook wel eens gehad op een oud Asrock moederbordje. De truuk was toen om het BIOS van het moederbord te resetten.
? het gaat hier om een LCD monitor of begrijp ik het verkeerd

[ Voor 51% gewijzigd door BuG2FiX op 29-07-2005 12:55 ]

• BuG2FiX
nog geen oplossing gevonden. Heb nu dat ding uit elkaar gehaald, er lijkt iets niet goed te gaan in een bepaalde hoek. hij 'klikt' ook bij het aan en uitzetten. zou het iets met de hoogspanning zijn?

wellicht kan iemand mij kort uitleggen uit welke onderdelen een tft bestaat en waar ik moet zoeken.

Verwijderd

Blijft het ledje wel branden ? En als je onder een felle lamp kijkt kun je dan nog wel het beeld herkennen ? Het zou alleen het backlight kunnen zijn, en dan vooral het inverterboard daarvan.

• BuG2FiX
ok, ik heb er toch geen tijd voor nu en dat ding staat hier maar, dus voor de liefhebbers:

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/17001
Pagina: 1