Toon posts:

[XP] Wachtwoord instellen bij installeren van..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit constand te googlen maar ken het amper vinden hoe ik het moet doen of welk programma er voor nodig is.
Als ik iets wil instaleren bij een gebruiker wil ik dat windows of een ander proggie een w8woord vraagt om door te gaan, dan heb je bij windows accounts wel zo optie dat die ene gebruiker niet veel kan doen maar dat schiet ook echt niet op, want dan staat er weer iets uit wat aan moet staan.

Weet iemand raad?

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-08 20:25
je zou met de group policies kunnen gaan kloten ofzo, dan kun je de gebruikers precies de permissies geven wat ze nodig hebben... (dacht ik)

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
kan je niet iets meer gedetailleerd zeggen wat je bedoeld want wat je hier zegt versta ik niets van. Wat ik onmiddelijk dacht was het inloggen op de computer met een bepaald account maar ik denk niet dat je dit bedoeld!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er ook een programma waar je het mee kan instellen het w8woord?
Heb wel tweakxp maar daar zit het heleaas nog niet bij.

Verwijderd

Topicstarter
nvidia schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:06:
kan je niet iets meer gedetailleerd zeggen wat je bedoeld want wat je hier zegt versta ik niets van. Wat ik onmiddelijk dacht was het inloggen op de computer met een bepaald account maar ik denk niet dat je dit bedoeld!
Ik heb 3gebruikers op de pc.
Als ik bij 1 inlog van de 3 moet daar een beveileging opstaan, dus als ik iets wil instaleren daar op moet ik eerst een w8woordt invoeren om het te kunnen instaleren.
Als ik via windows zelf het account instel met beperkte mogelijkheden dan zijn er weer te veel opties geblokt.
Dus meschien is er een programma om een wachtwoord in te stellen op de instalaties voor een gebruiker.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
rechtermuisknop op de setup, daarna "Uitvoeren als..." en dan username en wachtwoord invoeren met install. permissies?

[ Voor 31% gewijzigd door dreester op 29-07-2005 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
brr, hij kan nog gewoon isntaleren, en hij vraag geen w8woord voor de instalatie

• dreester
  • Niet online
sorry ik begreep je verkeerd. maar wat is er, als beperkte gebruiker, geblokt wat je liever niet geblokt ziet hebben. dat kan namelijk ook gewoon aan de file-permissies liggen.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
waarom werk je niet met permissies zoals gezegd. Zodat vb de admin van die pc enkel dingen kan installeren! Dit zou een mogelijke oplossing kunnen zijn ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:09:
[...]

Ik heb 3gebruikers op de pc.
Als ik bij 1 inlog van de 3 moet daar een beveileging opstaan, dus als ik iets wil instaleren daar op moet ik eerst een w8woordt invoeren om het te kunnen instaleren.
Als ik via windows zelf het account instel met beperkte mogelijkheden
Is op zich de juiste oplossing, een "gewone" gebruiker mag niet installeren
dan zijn er weer te veel opties geblokt.
Misschien is het handig om eens andersom te denken, wat is er dan "teveel" geblokt, en kan ik dat bij die gebruikers dan weer toelaten?

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Welk OS>?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

er staat [xp] in de titel. Jij bent ook niet van de slimste he :p

ik had er ook aan gedacht om de gebruikers een beperkte account te geven en dan gewoon shift-rechtsklik/'uitvoeren als' te gebruiken wanneer je iets moet doen dat administratorrechten vereist.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, tis voor me pa en als die wat ziet en instaleert dan weet je het wel,
Als ik hem onbeperkte rechten geef via windows gebruikers dan kan mcafee niet meer updaten.

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:39:
ja oke, tis voor me pa en als die wat ziet en instaleert dan weet je het wel,
Als ik hem onbeperkte rechten geef via windows gebruikers dan kan mcafee niet meer updaten.
Dan update jij toch gewoon McAfee voor iedereen ?

@boeh0e had de tag gemist, en een foutje is menselijk!

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
dat is het juist :P ik zit amper op die pc aleen als ik wat moet printen,
Pagina: 1