[superdrive] Probleem met Imation DVD-R ?

Pagina: 1
Acties:

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Ik heb sinds kort een pb met SuperDrive en wilde vandaag m'n eerste DVDtje gaan branden.
Toevallig had ik nog een Imation DVD-R liggen (heb nog geen andere gekocht), maar als ik deze in de SuperDrive stop wordt ie vrijwel meteen weer uitgespuugd :|

Als ik er een originele DVD met een film erop in doe begint iDVD keurig meteen met afspelen, dus de SuperDrive functioneert iig ;)

Op google gezocht naar 'superdrive imation dvd-r ejects' maar geen pagina's gevonden waar ik wat aan heb, wel meldingen dat het bij anderen blijkbaar [url==http://www.macintouch.com/dvdproblems4.html]wel[/url] werkt.

Weet iemand of en zo ja in welk log eventuele meldingen van osx kan vinden ?
Heeft iemand met goed gevolg een Imation DVD-R gebrand ?

Draai trouwens 10.4.2 met de laatste updates

[edit]
Volgens de system profiler zit er een "Matshita DVD-R UJ-845E" drive in

[ Voor 7% gewijzigd door TheRookie op 29-07-2005 11:19 ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
[schopje]
Met een Philips DVD-R werkt 't iig wel; ben toch benieuwd of er meer mensen hetzelfde probleem hebben/hadden :)

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Nog iets eigenaardigds; bepaalde merken kan je wel op 4x brandenmaar het leeuwendeel maar op 2x :?
Ik zal thuis even kijken welke dvd's goed op 4x gingen maar ik dacht dat ik zelf Imation had...

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Ik heb ondertussen wel 'ergens' een website gevonden waarop staat dat de superdrives 'officieel' alleen door Apple gecertificeerde DVD±R ondersteund ....