Ik heb een MySQL database via Lycos bij mijn website. Daarbij heb ik een e commerce pagina gemaakt in het ook ondersteunde PHP. Handig dacht ik daqn hoef ik zelf geen server te maken thuis maar er is dus een probleem waarmee ik niet overweg kan. Ik zag ook oudere Topics hier waar (bijna) hetzelfde probleem wordt aangegeven, Ik weet inmiddels dat de GRANT and REVOKE opties pas werken vanaf MySQL versie 3.22.11. Dat is het probleem niet. Maar ok de volgende code kan ik dus niet in mijn database plaatsen:
GRANT select, insert, update, delete
on database.*
to root@localhost identified by 'password'
simpelweg gezegd dat ik dus permissie geef om de root user in localhost in elke tabel (daar staat dat * voor) in mijn database (daar staat dan de naam van de database) de gegevens kan selecteren, invoegen, verwijderen en updaten.
Nu staan al mijn gegevens in mijn database maar niks werkt. als ik via de login.php pagina wil inloggen kan het niet en de producten en catogerieen zijn niet zichtbaar.
Dit is namelijk de foutmelding die de Lycos MySQL pagina geeft:
Access denied for user: 'mijnrootuser' to database 'mijndatabse'
Lycos maakt gebruik van PHPMyAdmin en wat ik niet zeker weet is dat een aparte versie?? Waarmee ik databases kan beheren vanaf PHP.
Is het ook mogelijk om zo de database GRANT code toe te voegen?
Ik maak gebruik van Mac os x en heb daar wel MySQL op geinstalleerd maar is het ook mogelijk en zo ja hoe, om via die manier toegang te krijgen?
Of via een windows computer met MySQL?
Ik denk dat dat moeilijk wordt omdat Lycos als host Localhost gebruikt. Dat maakt het naar mijn zeggen niet mogelijk. Ik kan het mis hebben omdat ik PHP ook mezelf heb aangeleerd en dus nog steeds niet alles weet. Ik heb al mijn boeken doorgezocht ook via de websites van MYSQL en PHP werd ik niet veel wijzer. Is er iemand die me kan helpen.
MVG Jos Koomen
en NEOK
GRANT select, insert, update, delete
on database.*
to root@localhost identified by 'password'
simpelweg gezegd dat ik dus permissie geef om de root user in localhost in elke tabel (daar staat dat * voor) in mijn database (daar staat dan de naam van de database) de gegevens kan selecteren, invoegen, verwijderen en updaten.
Nu staan al mijn gegevens in mijn database maar niks werkt. als ik via de login.php pagina wil inloggen kan het niet en de producten en catogerieen zijn niet zichtbaar.
Dit is namelijk de foutmelding die de Lycos MySQL pagina geeft:
Access denied for user: 'mijnrootuser' to database 'mijndatabse'
Lycos maakt gebruik van PHPMyAdmin en wat ik niet zeker weet is dat een aparte versie?? Waarmee ik databases kan beheren vanaf PHP.
Is het ook mogelijk om zo de database GRANT code toe te voegen?
Ik maak gebruik van Mac os x en heb daar wel MySQL op geinstalleerd maar is het ook mogelijk en zo ja hoe, om via die manier toegang te krijgen?
Of via een windows computer met MySQL?
Ik denk dat dat moeilijk wordt omdat Lycos als host Localhost gebruikt. Dat maakt het naar mijn zeggen niet mogelijk. Ik kan het mis hebben omdat ik PHP ook mezelf heb aangeleerd en dus nog steeds niet alles weet. Ik heb al mijn boeken doorgezocht ook via de websites van MYSQL en PHP werd ik niet veel wijzer. Is er iemand die me kan helpen.
MVG Jos Koomen
en NEOK