GRANT werkt niet bij MySQL

Pagina: 1
Acties:

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een MySQL database via Lycos bij mijn website. Daarbij heb ik een e commerce pagina gemaakt in het ook ondersteunde PHP. Handig dacht ik daqn hoef ik zelf geen server te maken thuis maar er is dus een probleem waarmee ik niet overweg kan. Ik zag ook oudere Topics hier waar (bijna) hetzelfde probleem wordt aangegeven, Ik weet inmiddels dat de GRANT and REVOKE opties pas werken vanaf MySQL versie 3.22.11. Dat is het probleem niet. Maar ok de volgende code kan ik dus niet in mijn database plaatsen:

GRANT select, insert, update, delete
on database.*
to root@localhost identified by 'password'

simpelweg gezegd dat ik dus permissie geef om de root user in localhost in elke tabel (daar staat dat * voor) in mijn database (daar staat dan de naam van de database) de gegevens kan selecteren, invoegen, verwijderen en updaten.

Nu staan al mijn gegevens in mijn database maar niks werkt. als ik via de login.php pagina wil inloggen kan het niet en de producten en catogerieen zijn niet zichtbaar.

Dit is namelijk de foutmelding die de Lycos MySQL pagina geeft:

Access denied for user: 'mijnrootuser' to database 'mijndatabse'

Lycos maakt gebruik van PHPMyAdmin en wat ik niet zeker weet is dat een aparte versie?? Waarmee ik databases kan beheren vanaf PHP.

Is het ook mogelijk om zo de database GRANT code toe te voegen?
Ik maak gebruik van Mac os x en heb daar wel MySQL op geinstalleerd maar is het ook mogelijk en zo ja hoe, om via die manier toegang te krijgen?
Of via een windows computer met MySQL?

Ik denk dat dat moeilijk wordt omdat Lycos als host Localhost gebruikt. Dat maakt het naar mijn zeggen niet mogelijk. Ik kan het mis hebben omdat ik PHP ook mezelf heb aangeleerd en dus nog steeds niet alles weet. Ik heb al mijn boeken doorgezocht ook via de websites van MYSQL en PHP werd ik niet veel wijzer. Is er iemand die me kan helpen.

MVG Jos Koomen }:O
en NEOK

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhmz, probeer je nou de database beschikbaar te maken voor je eigen user of voor de globale rootuser.... Je commando
SQL:
1
2
3
GRANT select, insert, update, delete
on database.*
to root@localhost identified by 'password'

geeft namelijk de root user toegang, en niet je eigen user ;) Verder lijkt het me handig als je een MySQL howto / boek doorneemt en even doorneemt hoe je met phpmyadmin moet werken. Afaik kan je daar namelijk toegang geven aan een database dmv een paar simpele muiskliks.

Ik houd dit topic nog even open omdat ik graag de exacte error messages van php(!!) wil zien, kwestie van error_reporting(E_ALL) aanzetten, dan krijg je een boel debug info uit je scripts, post daar de relevante errors (dus niet de notices) even hier, dan kan ik beoordelen of het alleen een MySQL fout is of gewoon een php-fout, want die laatsten horen in een ander sub-forum.

[ Voor 1% gewijzigd door moto-moi op 29-07-2005 11:15 . Reden: We hebben een sql parser, stomme jei! :P ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Neok_
  • Niet online
zwerver,

de rootuser ben ik. Dat is het probleem niet. Zover heb ik al gekeken ;) Ik heb (ze zeggen op het net) beste MySQL boek in het nederlands die er is het boek "MySQL" van Paul Bois zo'n 800 pagina's zeer duidelijke MySQL stof.. ik geef wel toe dat ik niet heb gekeken naar een eventueel PHPmyAdmin gedeelte. Zal ik wel even doen.. maar met de bovenstaande code is verder toch niks mis?

• Neok_
  • Niet online
Oh ja het is geen sytax error. dat niet.. Als ik namelijk de code aanpas met een sytaxt fout dat geeft hij dat echt wel weer als Error. Maar puur het contact leggen doet hij niet. hij geeft aan wat ik eerder meldde :

Access denied for user: 'mijnrootuser' to database 'mijndatabase'

Niet meer of minder :)

DAnk

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-02 10:57
naar mijn weten heb je bij lycos je eigen db met je eigen username en heb je geen root access tot de volledige database server.
dus ik denk dat daarin het probleem zit maar die error die je op geeft geeft gewoon aan dat je je credentials (login gegevens) niet correct zijn en dat ie daarom geen verbinding kan maken.
maar zet error reporting van php eens aan mischien komt daar meer info naar boven

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Neok_
  • Niet online
ja maar als ik dus mijn eigen naam gebruik krijg ik ook geen contact dat is het niet echt niet. ik heb echt wel mijn best gedaan om alles te doen wat ik kon
Pagina: 1