[Word] Pagina marge van volgpagina's wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 525 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje waar ik even niet uitkom. Ik wil dat al mijn volgpagina's een andere top-marge hebben. De eerste pagina mag standaard 2,5 cm zijn, de volgpagina's 9,25 cm. In andere woorden: álle pagina's moeten op 9,25 cm staan, de eerste op 2,5 cm.

Ik ben bezig geweest met het invoegen van sectie-einden en eindemarkeringen, maar ik kom er niet uit. Iets wat ik geprobeerd heb:

- Standaard marge op 9,25 cm gezet
- Bij pagina 1 sectie-einde ingevoegd
- Top marge van geselecteerde sectie (eerste pag.) op 2,5 cm gezet
(so far so good)

Zodra ik ga typen beweegt het sectie-einde blijkbaar mee met de tekst. Zodra ik mijn cursor onder het 'onzichtbare' sectie-einde zet, past hij de marges wel goed toe.

Wie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou evt met tekstvlakken gaan werken als het met die marges niet lukt. Als je geen lijn om het tekstvlak laat tekenen valt het niet op dat je tekstvlakken hebt gebruikt.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de tekst wel vloeiend door moet lopen. Nu moeten we ook steeds pagina's afbreken en op regel xx verdergaan. Wanneer je er dan een stukje tekst bijvoegt moet je het weer opnieuw uitlijnen. Vandaar dat tekstvlakken geen optie zijn, toch bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Aan het eind van de eerste pagina een sectie einde (volgende pagina) toevoegen.
De cursor achter dit sectie einde zetten en verder typen met je tekst voor de volgende paginaas.
Bij Beeld->kop en voettekst als dat nodig is de kop en voetteksten van eerste en tweede sectie loskoppelen.
Bij de pagina instellingen voor de tweede sectie (vanuit de werkbalk kop en voettekst of, als je inde sectie staat, bestand->paginainstellingen) de juiste marges instellen.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik dat sectie einde invoeg, kan ik mijn cursor er niet achter zetten helaas. Hij gaat dan automatisch naar de volgende pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

sectie-einde->volgende pagina invoegen. Dan kun je verschillende "pagina-opmaken" page-setups (klinkt beter) toepassen. Dit is alleen zichtbaar in "afrdukweergave"

[ Voor 20% gewijzigd door Lolhozer op 29-07-2005 11:20 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Je geeft toch in je topicstart aan dat je onder (achter...) het door jou ingevoegde sectie einde kan komen.
Waar zit je probleem dan nog?

Let wel als je secties toepast, is de instelling 'eerste pagina anders' niet zo zinvol meer.
Dus, als ik het goed begrepen heb, de topmarge in de eerste sectie op 2,5 cm zetten en in de volgende sectie (de tweede) op 9,5 cm, zorgen dat 'eerste pagina anders' niet aanstaat, en ook de koptekst en de voettekst van beide secties ontkoppelen.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Pagina: 1