Beeld verspringt steeds op Sony GDM FW900

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug (maandje of 2 nu) een HP A7217A (typenummer ff uit het hoofd, maar 't is in feite gewoon een Sony GDM FW900) gekocht en daar zit nu nog garantie op. Ik heb er al vanaf het begin een probleem mee :(

Het beeld is erg mooi van kleur enzo, ook erg scherp, maar het verspringt steeds een pixel of 2-3 van links naar rechts. Dat gaat zo een hele tijd door, dan staat het ineens weer stil, maar na een tijdje kan het zomaar ineens weer gaan verspringen. Erg irritant dus.

Is dat nou een probleem van de monitor (iets elektronisch kapot en dus direct garantie aanvragen) of kan het ook zijn dat bijvoorbeeld de kabel (die ik ff van mijn IIyama Prolite E431 kit heb geleend) niet goed genoeg is om dit soort hoge resoluties als WUXGA, 1920x1200 weer te geven?

De gebruikte videokaart is een Matrox G450 dualhead PCI, maar ook op een Leadtek Geforce4 Ti4400 doet hij raar. Zoals gezegd heb ik nog ff garantie, maar dan moet er natuurlijk wel wat mis zijn met de monitor en niet met de kabel. Aan de andere kant heb ik niet zoveel zin om veel geld uit te gaan geven aan een dure VGA kabel of BNC kabel, als dit volgens jullie overduidelijk een monitorprobleem is ;)

Ohja, nog ff om aan te geven wat ik al geprobeerd heb: andere videokaart dus, monitor automatisch laten instellen (werkt totaal niet :(), google geeft vooral oude problemen met videokaarten die geen widescreen modes ondersteunen of videokaarten die geen WUXGA video af willen spelen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*schop* Niemand enig idee?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Brakke kabel heeft meestal vreemde kleuren of wazigheid oid tot gevolg, iig iets "constants". Ik zou zo zeggen dat het aan je monitor of videokaart ligt. Videokaart heb je al uitgesloten, dus.

Ik ken trouwens wel de kabel bij m'n Iiyama E430S, redelijk dik, maar zeker niet de dikste kabels die je kan krijgen. Betere kabels kunnen de beeldkwaliteit wel verbeteren, maar het zou zo al moeten werken, wellicht ietwat wazig.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
Misschien interferentie?

Wat ik altijd doe met tv-out problemen is proberen om zo min mogelijk opgerolde kabel te gebruiken en vooral de spanningskabel zover mogelijk er vandaan houden. En alle kabels zover uit elkaar leggen voor het testen.