[laptop] videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 14:29

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
een vraag aan de medetweakers: welke videokaart is beter, de
- Ati Radeon X700 64mb of de
- Intel Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family 128mb?

dit nav. het feit dat ik erachter kwam dat laatstgenoemde in mijn laptopje zat ipv de X700. Maw is het in mijn voor- of nadeel? (die intel is 'shared' volgens mij, is iig 'windows video')

[ Voor 6% gewijzigd door Altaphista op 29-07-2005 10:18 ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shared is iig 3x niets, gigantische latencies bij hoge load en het vreet je ram op, die je pc'tje al zo hard nodig heeft ;)

Hardwarematig vergelijken is de enige optie :p
klokspeed bla bla evt benchmarks met prijs vergelijken :P

Ik zou iig voor de X700 gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Tsja.... Mischien zou je eens op review sites kunnen kijken.....

Je zult daar altijd zien dat de conclusie is dat de X700 vele malen sneller is dan dat geïntegreerde Intel ding.... Als de laptop verkocht is als zijnde met X700 en je krijgt een Intel Integrated Graphics ben je in ieder geval goed genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Shared zoveel mogelijk vermijden, zeker op een intel based systeej die over het algemeen bandbreedte hongerig zijn.

De prestaties van de videochip is eigenlijk een stuk minder boeiend imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 14:29

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
thnx, ga ff kijken of ik een aparte review kan vinden. ben als het zo is niet zo blij met die shared, kijken wat leverancier eraan kan doen :)
De prestaties van de videochip is eigenlijk een stuk minder boeiend imho.
hoe bedoel je dit, Terw_dan?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

die intel presteerd minder dan een gewone x300 voor de desttop, en dat is al een budget kaartje dus ga maar na.

De x700 zet grofweg 5000+ punten neer in 3dmark03 en grofweg 2000+ punten in 3dmark05. Die intel graphics halen dat bij lange na niet.

Maar welke notebook heb je besteld en waar? Want als je zelf verkeerd hebt besteld en nu gaat klagen ... tja had je eerder moeten informeren. :X

Maar als je een met x700 hebt besteld en de intel graphics hebt gekregen dan meteen contact opnemen met de winkel want dan ben je zoals Croga al zegt goed ge.....

edit:
gevonden, maar is voor een volgende keer wel handig als je het hele verhaal neerzet:
Altaphista schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:39:
mij is nu het volgende overkomen: :(

ik heb een Acer Travelmate 4101 WLMI gekocht volgens de specs die zijn opgegeven op de acer site (o.a. 80Gb HDD en ATi radeon X700).
Nu heb ik deze vandaag gekregen, maar er zit maar een 60 Gb HDD in en een Intel mobile shared videokaart van 128mb. Eerstgenoemde staat ook op de doos vermeld, verder wordt nergens gerept over de videokaart, daar moest ik zelf achter komen. In het boekje dat is bijgevoegd staat X600 of X700, afhankelijk van model.
Wat moet/kan ik hieraan doen? Ik denk niet dat deze videokaart beter is (of wel?) en toch 20Gbtjes minder... heeft het bijv nut om Acer te bellen?
Ik ga sowieso ff terug naar winkel, kijken wat ze zeggen... (was wel een kant en klaar verpakte laptopje bij Acer vandaan, dus die kunnen er weinig aan doen)
edit 2:
Ik zie de 4000 helemaal nergens meer op de acer.nl website. Wel de hogere modellen:
41xx heeft x700 64mb
415x heeft integrated
44xx heeft x700 64mb
46xx heeft x700 64mb
465x heeft integrated

Dus als je echt de 4001 hebt kan het best kunnen dat je integrated hebt, voor zover ik me kan herinneren was die 40xx serie juist integrated.

edit 3:
moet echt beter lezen .. |:( krijg je als je net wakker bent :O , je hebt dus de 4101 besteld. Dan ben je denk ik goed ge.... Meteen contact opnemen met de leverancier !!!

[ Voor 66% gewijzigd door FongWan op 29-07-2005 11:09 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Altaphista schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:32:
thnx, ga ff kijken of ik een aparte review kan vinden. ben als het zo is niet zo blij met die shared, kijken wat leverancier eraan kan doen :)

[...]

hoe bedoel je dit, Terw_dan?
Of de videochip op zich snel is maakt vaak minder uit of dat deze wel of niet shared mem heeft.

Als je een hele snelle videochip hebt, die wel gebruik maakt van shared geheugen dan is de overall performance lager als met een minder snelle videochip icm dedicated geheugen
Pagina: 1